I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fråga angående vinylspelare

Övrigt - Köp & Sälj

2005-05-24 23:27

Fråga angående vinylspelare

Jag har lite vinylskivor!
Det är ju nice som fasen!

Det enda jag behöver nu är en vinylspelare...
Jag har säkert ngn kompis som har en LP spelare som ligger o skräpar, men jag kan itne så mkt om dom...
Så, jag hade mest tänkt lira hiphop o grejer va, men annat också.
Så jag skulle gärna vilja ha ngt som går bra att scratcha och leka lite med utan att ha sönder skivorna.
Så, några förslag på Vad jag borde köpa eller Vart? (Jag bor strax vid Gävle)
och priser. Jag hade inte alls tänkt lägga ut mycket pengar på det,
har sett vinylspelare för runt 200;- som går bra att spela på. Dom kanske är väldigt dåliga att leka med skivorna med.
Hjälp mig gärna...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-24 23:29
du bör köpa en direktdriven. en remdriven pajjar bara. se dessutom till att du har en vinylspelare där du kan ställa in armen på samt att nålen tål att scratchas med... du får knappast en vettig spelare till scratchbruk för 200 tyvärr.

2005-05-24 23:32
prova en gamma technics sl 2300 dom kan du hitta billigt den funkar med en bra nål och inte allt för hård scratchin

2005-05-25 00:45
kolla om inte Billebros har rea på sina Stanton STR8-60 ... tyckte jag råkade se det häromdagen på hemsidan. isåfall, KÖP. fett bra budgetalternativ till tex technics, för löjligt lågt pris, iaf om jag minns rätt.. kolla billebros.se
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2005-05-25 09:01
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-25 13:32
Så den är värd alltså? Den stanton str-8. Verkar ju ganska värd, men pickupen som kommer med, stanton 520. Är den bra?
ja, så är det.

2005-05-25 20:09
Ja, den där Stanton som boris länkade till ovan.
Är de en bra grej att lattja med och så? leka med skivorna osv.?
1800 verkar inte såå farligt...

Jag hittade en annons med en Technics 1200+concorde pickup
för 3500.

"komplett med Concorde Pro pickup och nål, inget lock,
nya kablar på skivspelaren, lampan fungerar, pitchen
allt är i superskick.
inte prutbart"

så,, hmm,, frågan är vad som är mest prisvärt till just mitt ändamål!
jag tänkte koppla in den til en stereo med endast RCA-ingångar,
och som sagt scratcha litegranna o leka, inte så mkt mer avancerat.

tack

2005-05-25 20:33
Technics SL1200 är ju helt klart mycket bättre. Men fall du bara ska leka lite, så kan du ju sattsa på en billigare variant.
Fcee!

2005-05-26 15:00
så bör jag lägga ner 3500;- på

"Technics 1200+concorde pickup+nål"
inget lock...
pleaase.. ngn som vill hjälpa?

2005-05-26 16:35
technicsen är snäppet bättre, men det lär du faktiskt inte märka så mycket av.

2005-05-26 19:42
Okej, tack så mkt för tipsen och hjälpen!