I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpes: Sampler o Delay

Övrigt - Köp & Sälj

2005-03-17 10:10

Köpes: Sampler o Delay

Jag skulle vilja köpa en jävligt basic, helst inte rackmodell hårdvarusampler till ett bra pris. Så om någon sitter o har ångest över ett dåligt köp som ligger o samlar damm så har ni chansen att bota ångesten nu!!! Sälj iväg skiten till mig, så kan ni ha kul och festa upp pengarna till helgen ;)

Dessutom skulle jag vilja köpa en delayeffekt. Denna får också vara basic, till o med en gitarrpedaleffekt skulle duga, men gärna lite mer avancerad.

Nån som känner sig träffad?
Tack på förhand!

2005-03-17 16:39
då uppar jag denna..

2005-03-17 18:09
Har en gammal AKAI S1000 sampler och en Yamaha EDM-100 effektburk med delay som jag vill bli av med.
CSL Studio | www.cslstudio.se<br> S-MaN Productions | www.s-man.nu<br> SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2005-03-17 18:50
okej, vad hade ni velat ha för dem?

2005-03-17 21:35
oj båda två!? Låter bra. s1000 ligger väl på runt 500kr i andrahandsvärde.
Annars bjuder jag 500kr för s1000.

2005-03-18 11:44
absolut, skitbilligt egentligen, men det e sån marknaden ser ut :(

Är det bara floppy på s1000 eller har du scsidrive eller nåt sånt?

jag tror att anledningen till att det e så billigt är att eftersom det e racksamplers och de i princip inte klarar mer än en mjukvarusampler, så e det smidigare att samla sånt i datorn istället, så man slipper dra kablar o hålla på med disketter o mecka till höger o vänster. Jag har lovat en kompis att fixa sampler o delay för live DJ sets. Han skulle i princip klara sig på en enkel samplingsbaserad trummaskin, ju mindre o smidigare, desto bättre. Och framförallt, ju biligare desto bättre ;)

2005-03-18 14:13
ignite : hur mycket ska du ha för s3000?
History is made by those who break the rules.

2005-03-18 17:00
jobbigt med racksampler ja, jo jag vet. Det bästa vore med en lite smidigare. Med cdrom o zip på den borde du kunna få lite mer än 500kr också. Jag ska ta en sväng på musikaffärerna nu och se om jag hittar nåt lite smidigare. Men om inget kommer upp är jag ganska intresserad av din s1000.

Mjukvarusamplers är mycket beroende av ljudkortet man har, hur ljudet blir. Men sen tycker jag att kompressorer o sånt låter bättre med hårdvarugrejer fortfarande.

Fast vafan vet jag. Jag är bara en lat jävel som vill att saker o ting ska gå snabbt som satan när jag jobbar ;)