bra säljare & köpare
kan inte ni mods klistra en sådan här tråd där man kan skriva vilka man gjort affärer och hur det gick osv Skriv om ni gjort affärer med personen i fråga flera gånger, och motivera vad som var bra respektive dåligt.
WWW.PHOTOSHOP.NU
köpte av eyegasm beställde 2 T shirts som kom strax efter jag satt in pengar,tröjorna var exakt som dom skulle,trycket var bra och inget krångel uppstod ! + han bjöd på frakt! (eller så var det inräknat i priset) rekomenderas starkt ! köpte även av Glappkäft en gång. skivor gällde det,billigt,snabbt,krångelfritt där också ! dessa 2 rekomenderas starkt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Volgobalt-235 rekomenderas riktigt starkt ahan satte in pengarna direkt utan krångel och innan han hade fått varorna också...
WWW.PHOTOSHOP.NU
har köpt av Cashmere, 021 och Emil_Brikha, de 2 förstnämnda mötte jag upp och fick grejen i fråga, inget krångel, Emil skickade men det var inte några problem där heller =)
jag har sålt till Domino P23. Klockrent, pengarna kom snabbt & jag skickade jackan typ nästa dag efter vi bestämmt! Rekomenderas varmt :)
http://www.klubbsolid.se
detta va en smart grej! synd att jag inte kommer ihåg vilka jag köpt å sålt till bara, haha! men det har blivit endel och det har aldrig varit några problem!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
måste bara skriva att det är väl säljare man vill veta om dom är bra och inte köpare ? :P Köparna kommer ju till en, man letar ju inte upp någon köpare och frågar om den vill köpa en grejj för att man hört att den är bra :P Däremot kan man väl skriva jobbiga köpare som bestämmer sig helt klart för att köpa sen krånglar :)
Empire sålde sin PS2 till mig, det var väldigt krångligt, eftersom vi hade bestämt mötesplats, och han aldrig dök upp. Dagen efter fick jag ett sms med texten "du kan ju komma till ******* bingohall om du vill ha PS2, är där mellan ****-****" för det första var det svårt att hitta, för det andra tog det ett tag att få tag på honom.. annars är jag väl nöjd
jävligt kass att inte dyka upp när man har bestämt. blä för sånt.
Det finns redan en sån här tråd:
www.whoa.nu Jag hade tänkt sammanställa den i en lista med bra och dåliga köpare/säljare, men har inte haft tid. Om någon orkar ta på sig att göra det så får ni gärna skicka resultatet i ett mail till mig så ser jag till att den blir sticky i det här forumet så fort stickyfunktionen kommer igång igen.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
Jag har köpt skivor av JohnnyG jättebra jag satte in pengar på hans konto dagen efter hade han dem på kontot och då skicka han det och det kom dagen efter jätte smidigt:)
Du är ett lat stycke mat!
men alltså, en liten grej ba. alla har ju olika uppfattningar om hur en "bra" och dålig "köpare" är. för mej är det helt chill om det segas och glöms och om folk ångrar sej, det är inte mer än rätt. men jag vet att vissa här gråter floder pga att nån kommit i sista sekund och ba ångrat sej. så vem ska avgöra vem som är dålig eller bra köpare? okej, när det handlar om att de kanske blåst en på pengar så är det ju uppenbart, men näre kommer till sånt så är det ju ganska delat vad folk tycker..
baeng
made_in_japan Man bör nog utgå från att majoriteten här helst slipper att det segas eller att folk ångrar sig. Det som kännetecknar bra affärer är att det går snabbt, att varan stämmer överens med säljarens beskrivning, att säljaren levererar enligt överenskommelse och att köparen betalar enl överenskommelse.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
eyegasm - jo det stämmer nog, men jag ville bara påpeka att det finns sånna säljare som mej som har överseende med sådant. så att lista upp nån köpare som "dålig" pga att den har segat känns lite orättvist...
baeng
jag köpte en grafräknare av legoland och det gick smidigt och bra
eyegasm - ja här editerar man hejvillt.. jo klart man vill att allt ska ske enligt övernskommelse men ibland uppstår förhinder, inte mer än så...
baeng
made_in_japan Skriver man varför köparen är dålig tycker jag det är rättvist. Då vet man att personen är seg och kan utifrån det avgöra om man vill göra affärer med personen i fråga.
eyegasm - aha, ja så länge "svartlistan" över namn med dåliga köpare har förklaringar över varför så är det ju lugnt. trodde du bara skulle lägga upp nicken...
baeng
made_in_japan Nej jag tycker det ska motiveras varför någon är en dålig köpare/säljare. Varför de är bra säger sig självt, men det kan man också motivera som en liten bonus.
eyegasm - okej, det låter bra.
baeng
haha så sjukt typiskt whoa att 2 st ska diskutera massa skit som är off topic
It's not a cap, it's a flag
temp0 Det är långt från offtopic, till skillnad från ditt inlägg:) tillbaka till ämnet nu.
jag tycker att man ska ha genomfört minst 2 bra köp för att hamna på "bra listan".
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
_theaerocrew Bra poäng. Det ska jag tänka på.
Henkeee är pålitlig.
Be the change you want to see in the world.
Ja, vad har egentligen hänt med Mr. Salesman, någon som vet?
It's not a cap, it's a flag