I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Säljes: Christmas Special - 600 SEK @ jungleboogie.nu

Övrigt - Köp & Sälj

2004-11-01 02:29

Säljes: Christmas Special - 600 SEK @ jungleboogie.nu

7 new works are sold at the special price of 600 SEK between 01.11.2004 and 31.12.2004. All works are made with spraypaint and ink on high quality paper. Some of them also contains acrylic, tape, marker or aquarelle. The size is 70x50 cm. Perfect for rimless frame with CLIPS, 49 SEK at Ikea.se. Pay me 70 SEK extra to get it framed with CLIPS and ready to put up on the wall!

jungleboogie.nu

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-01 17:09
backyard88 P16

den där kommentaren dyker ofta upp... har du överhuvud taget funderat på hur lång tid det tar att göra t ex en tavla?!

och räknade du då med hur mycket tid det går åt för att åka och köpa material, samla inspiration/skissa på idéer, spänna upp duk på ramar, måla motivet, fixa med praktiska saker i ateljén...

och när det gäller "marknadsföring".. fota grejerna, justera i photoshop, lägga upp på hemsidan i nya html-dokument, droppa info i forum och liknande om att det är uppdaterat...

för att inte tala om kostnad för ateljé, webhotell, materialköp (färg, duk, kamera, scanner, penslar, verktyg, papper, pennor...)

samt att sköta själva försäljningen.. du anar inte hur mycket priset sjunker tack vare att man slipper mellanhanden som dyra gallerier utgör..

dessutom finns det någon slags romantisk myt om att konstnärer skulle jobba för goda lustans skull.. det är egentligen som nästan vilket arbete som helst.. fast sämre betalt.. ja för efter alla dessa kostnader behöver jag ju också lön så att jag kan köpa mat och pröjsa hyran.. csn räcker inte långt..

jag är inte ikea, och har inga robotar som gör jobbet.. varje tavla är unik!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-01 17:48
jungle_boogie P4
det ska också räcka med att säga det är ett hantverk.
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.

2004-11-02 14:34
Henkeee P19
hehe, jo visst, men vissa verkar inte veta...

2004-11-02 19:06
600 är kanske dyrt för dom unga, men när man har skaffat jobb och sånt så kan jag tänka mig ändå att det finns dom som köper. om jag hade haft pengar så hade jag slagit till.

2004-11-02 19:06
eller råd med andra ord :)

2004-11-02 21:22
vem vet,kanske om några år är dom dubbelt så värda än nu?då kan man nog vara glad att man har köpt en tavla.
"Swedish police. Stern, stern but fair"

2004-11-03 01:22
backyard88 P16
ok, det verkar onödigt att ta en diskussion om detta, men nu e vi ju redan igång så..

du skriver: "Tar nog lång tid att göra de där eller? Mallar och åter mallar."

om du tittar igen på mitt första svar så föstår du nog att det tar en del tid från noll till färdigt verk på hemsidan.. och vadå mallar.. visst har jag använt mallar, men långt ifrån bara..

t ex är det vanligt att konstnärer gör ett linoleumtryck och sedan systematiskt trycker den bilden på papper i en upplaga på t ex ca 100-300.. och säljer i samma prisklass som jag nu gör.. och då är alla exakt samma motiv..

alltså jag orkar fan inte, men du ska veta att du bör vara försiktig när du pratar om sånt du inte kan särskilt mycket om..

inget illa menat men man framstår då lätt som puckad alternativt kaxig..

och helt okänd är jag nog inte ;)

2004-11-03 01:29
Scientist P17
ja med tanke på att många super upp mer pengar på en kväll så är 600 en struntsumma.. men om man lever på ett studiebidrag är det en annan sak.. och antagligen är inte den sista nämda någon jag riktar mig till..

2004-11-03 01:30
Weeman P19
ja vänta bara.. jag har ju knappt kommit igång med karriären =)

2004-11-03 01:33
backyard88 P16
ja visst måste man få vara ovetande inom ett ämne! och komplimangerna tackar jag för!!

2004-11-03 02:29
säljer du dem under "graffiti" och "paintings" också?
THE MUSIC IS A MISSION NOT A COMPETITION

2004-11-03 02:48
ah nu såg ja vilka som är till salu
THE MUSIC IS A MISSION NOT A COMPETITION

2004-11-03 06:37
jungle_boogie, precis!

2004-11-03 13:00
backyard88 P16
nu vet jag inte exakt vilken målning du menar, men under varje grej står det vad det är för ngt.. och när det gäller jul-specialen är alla 7 på tjockt papper..

2004-11-03 13:02
Counter-clockwise 
där har du rätt, men jag känner att det finns så mycket åsikter kring konst som inte har någon förankring i verkligheten...

därför har jag skrivit långa svar..