backyard88 P16 den där kommentaren dyker ofta upp... har du överhuvud taget funderat på hur lång tid det tar att göra t ex en tavla?! och räknade du då med hur mycket tid det går åt för att åka och köpa material, samla inspiration/skissa på idéer, spänna upp duk på ramar, måla motivet, fixa med praktiska saker i ateljén... och när det gäller "marknadsföring".. fota grejerna, justera i photoshop, lägga upp på hemsidan i nya html-dokument, droppa info i forum och liknande om att det är uppdaterat... för att inte tala om kostnad för ateljé, webhotell, materialköp (färg, duk, kamera, scanner, penslar, verktyg, papper, pennor...) samt att sköta själva försäljningen.. du anar inte hur mycket priset sjunker tack vare att man slipper mellanhanden som dyra gallerier utgör.. dessutom finns det någon slags romantisk myt om att konstnärer skulle jobba för goda lustans skull.. det är egentligen som nästan vilket arbete som helst.. fast sämre betalt.. ja för efter alla dessa kostnader behöver jag ju också lön så att jag kan köpa mat och pröjsa hyran.. csn räcker inte långt.. jag är inte ikea, och har inga robotar som gör jobbet.. varje tavla är unik!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.