I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpes: Skivspelare....

Övrigt - Köp & Sälj

2004-09-04 12:53

Köpes: Skivspelare....

Hejsan mina vänner,

nu är det såhär att jag måste köpa en skivspelare. Mina krav är att den ska va estetiskt snygg (i mina ögon) och leverera ett bra ljud. Obs ni som säljer måste bo i malmö eller i närheten av malmö, jag vägrar att åka utanför Malmö för att köpa....

Jag vet ingenting om skivspelare, men har hört att Technics ska vara bra...

Vad som skulle vara bättre är om ngn vet en affär som säljer nya saker i Malmö... :)

Kom gärna med rekommendationer även om ni inte har någon att sälja....

jag älskar dig!

2004-09-04 14:35
ok, pris kvittar...

ok klart att det krävs bra högtalare och bra förstärkare... Men då går du bakifrån

Ljudkällan in (skivspelaren) är 100%, ljudkällan ut (förstärkare & högtalare) kan aldrig bli bättre än 100%.....

Är då Ljudkällan in 68% (en sämre skivspelare) då kan inte ljudet ut (från dina miljonkronors högtalare tex) bli mer än just dom 68% som du skickar in i den...

Så tänk på det, att utan en bra skivspelare, så får du aldrig ett bra ljud, no matter vad din förstärkare kostar...

Tack för länken...
jag älskar dig!

2004-09-04 15:37
beeftees,

förmodligen ska jag bara ha den till att lyssna, men det är ändå sjuk skillnad i ljud på en high end spelare och en random....
jag älskar dig!

2004-09-04 18:13
Jo har redan kollat hifiklubben, var inte riktigt så jag menade med highend... Nog för att dom har en jävligt clean där... :)
jag älskar dig!

2004-09-05 13:21
Har fått några svar privat, upp me tråden o se om det finns fler :)
jag älskar dig!