I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gå på date

Övrigt - Blandat

2013-10-15 07:42

Gå på date

Hej whoa. Nu behöver jag verkligen era tips och hjälp.

Saken är att jag ska på date i veckan, det är min första gång någonsin jag går på en uttalad date, annars har jag träffat tjejer genom vänner, bekanta och på jobb osv.

Tjejen är egentligen alldeles för bra och fin för mig men jag känner att jag iaf måste göra ett försök. Jag har ju i alla fall charmat henne så långt att hon gått med på en date. Hon är lätt en 10p och verkar nästan vara min dröm tjej så måste lyckas med en perfekt date nu, annars skulle jag inte frågat.

Jag tog på mig att bestämma vad vi skulle göra så är upp till mig.. Så vad ska man göra på en date? Har ni några förslag? Har ni själva varit ute på någon som blivit jävligt lyckad?

Vi ska alltså träffas ute första gången och inget överambitiöst som att åka goocart och sen trerätters =) Ni kanske bara har tips på någon mysig pubb man kan ta en öl eller ett glas vin på?

Hjälp mig =)

How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Poet

2013-10-15 15:48
Fucking läskigt att gå på date, aldrig varit på någon slags seriös date i hela mitt liv. Dags att analysera hur det går för dig sen copy paste ifall det är bra ideer som dyker upp.

Vad vet du om människan? Intressen och sånt? Kanske kommer på nånting via det

Ska följa den här topicen med stort intresse och önskar dig lycka till med din 10p brud!
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-10-15 17:18
Personligen så hatar jag när dejter ska bli för överambitiösa. Jag blir så stel då och kan inte vara mig själv. Ta henne till ett ställe där du känner dig bekväm och avslappnad. Är du bekväm och avslappnad så gör du antagligen ett bättre intryck och kan hon inte ta dig som du är så finns det fler och bättre fiskar i havet. 10 poäng tycker jag du ska ge henne om du kan vara dig själv med henne och det vet du inte än.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-10-15 19:24
Typ skansen skulle vara perfekt faktiskt men tyvärr är det inte öppet på kvällar/em. Funkar ju att bara dra ut och käka eller ta en fika eller så men skulle ändå vara kul att hitta på något också.. Men tyvärr står det helt still. Kommer inte ens på något mysigt hak man kan ta en öl på. Damn..

Doggsonlol:

Nä inte jag heller som sagt. Känner att jag känner henne ganska bra ändå redan har snackat sjukt mycket på sms och tele redan men lixom inget som passar att göra på första date men om den första går bra har jag planer på vad man kan göra framöver =)
Tack, det kan behövas, hon är typ bland de finaste tjejer jag har sätt.

SofiaBayo:

Yes det var inte tanken heller, som jag skrev inge trerätters och gokart. Men inte en chans att en date blir stel med mig så länge det inte skulle vara världens blygaste tjej eller ett socialt missanpassat miffo jag träffar och så är inte fallet. Jag är alltid mig själv och har fått höra flera gånger att jag är sjukt lätt att snacka/umgås med.
Poet

2013-10-15 20:54
Men har du nått schysst promenad stråk i trakten där du bor? Sen glida in på ett fik typ?

Jag förlorade min gå på fik oskuld till Brazen för nån månad sen så min erfarenhet är minimal, men om hon/du är grym på att prata kan ju det vara rätt skönt också.

Blir det sent kanske bio funkar som avslutning? Fast iofs du får hoppas att damerna hjälper dig, dom brukar vara bättre på sånt här
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-10-15 21:05
Promenad är en bra ide. Ta henne till nån mysig skog, fyll termosen med kaffe/ te och ta med en filt. Perfect :)

Alkohol är däremot inget jag skulle rekommendera på en första dejt. Men då utgår jag bara ifrån mig själv för jag hamnar rätt ofta i sängen när jag druckit. Sen önskar jag att jag väntat iaf några dejter till och har ångest :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-10-15 22:42
Då jag inte kommer på något så tänkte jag lägga fram några alternativ och sen låta henne bestämma av dom, då har jag gjort mitt iaf =) Kanske skjuta pistol men är fett dyrt..

Doggsonlol

Jo en promenad låter som en ganska bra ide faktisk, ska föreslå det =) Tack!

SofiaBayo

Haha! Hon verkar vara en fett fin tjej så jag tror inte ens jag skulle lyckas ligga även om jag försökte och tog hjälp av alkohol, men inte målet heller =) Men det är inget krök jag snackar om utan bara ta en öl på något mysigt hak, vi ska ses på en vardag då jag jobbar några helger framöver så blir inge sent, fylla, sleepover och så...
Manager

2013-10-16 09:42
Du har redan satt dig själv i mentalt underläge och placerat henne på en piedestal. Det spelar ingen roll vad ni gör, du kommer hamna i kompisfacket.
Redline!

2013-10-16 11:23
Det tvivlar jag starkt på. ;) Varför skulle jag? Men det återstår att se.

Brukar vara tvärt om, jag är tjockt kräsen när det gäller tjejer och de flesta bra tjejer jag träffar är jag inte intresserade av och de hamnar i mitt kompisfack =)

2013-10-16 12:16
Jag håller faktiskt med dr.octagon förutom att jag inte tror att du nödvändigtvis behöver hamna i kompis-facket. Jag blir jämnt och ständigt uppsatt på en piedestal av snubbar och det slutar i princip alltid med bajs i pannkakan eftersom dom efterhand inser att jag inte är den perfekta drömtjejen, vilket faktiskt ingen tjej eller kille är.

Det är bättre att utgå ifrån att du träffar en person som kommer ha både bra och dåliga sidor och att du är redo för att arbeta för att få relationen ska fungera. Snubbar som tror att det finns sago-relationer där man lever lyckliga i alla sina dagar faller bort rätt snabbt hos mig nuförtiden. Därför är det bättre att sikta på att vara sig själv istället för att lägga energin på att försöka imponera henne.

2013-10-16 12:28
Tror jag uttryck mig dåligt eller ni misstolkat mig helt. Såklart tror jag inte att hon inte har några negativa sidor, även solen har fläckar som man brukar säga. Men så länge de possetiva sidorna uppväger de negativa så är det ingen fara. Det jag menar är att hon verkar ha alla egenskaper jag söker hos en tjej, hon är såklart ingen perfekt drömtjej men för mig verkar hon vara perfekt.

Som jag sa så är jag alltid mig själv och försöker inte imponera för fem öre, det har hon märkt tror jag och därför hon blev lite intresserad från första början. ;) Jag frågar inte efter råd om hur jag ska imponera utan bara efter tips på något kul man kan hitta på. Någon här måste ju ha varit på en lyckad date tänkte jag.

2013-10-16 12:35
Fast då missförstår du mig också haha... vad jag säger är att du inte ska oroa dig så mycket för vad ni ska göra. Trivs ni i varandras sällskap så kommer ni ha roligt även om ni står under ett paraply på en busshållplats ( det säger jag av egen erfarenhet :)

2013-10-16 12:43
Ja precis, det har du helt rätt i. Men hon är lite små blyg så skulle va lättast att hitta på något först och vänja sig i varandras sällskap innan man sätter sig på en fika eller så om du hajjar vad jag menar?
Manager

2013-10-16 14:35
Tjejen är egentligen alldeles för bra och fin för mig men jag känner att jag iaf måste göra ett försök. Jag har ju i alla fall charmat henne så långt att hon gått med på en date. Hon är lätt en 10p och verkar nästan vara min dröm tjej så måste lyckas med en perfekt date nu, annars skulle jag inte frågat.

Misstolkat?
Redline!
Producent

2013-10-16 14:37
möt upp varann nånstans utomhus med lagom promenadavstånd (promenad innan ni settlar down = fin isbrytare) till nåt soft ställe där ni tar en bärs.

det lär inte kännas krystat eller bli stelt, vilket kan vara fallet om man "tar en fika"
 https://soundcloud.com/jakkthemixer
Producent

2013-10-16 14:40
OBS! vad som gör det till en perfekt date beror ju till 100% på er personliga kemi och hur bekväma ni känner er med situationen... mitt tips är väl inte direkt någon "romantisk komedi"-drömdate, men definitivt vad som hade känts naturligt för mig att utgå från
Producent

2013-10-16 14:41
"perfekt date" skulle jag skriva. viktigt med citationstecken, jag har nog aldrig pratat i date-termer irl

2013-10-16 14:46
ut å plocka svamp med er!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-10-16 16:10
Eller fyll termosen med varm choklad! Jag=kvinna. Kvinnor=älskar choklad. Börjar hon prata om att räkna kalorier så kan du skippa henne direkt. Riktiga kvinnor äter.

2013-10-17 09:42
Idag gäller det =) Det blir skogspromenad med varm choklad och sen spela biljard och dricka en bira.
Poet

2013-10-17 13:52
Lycka till med din date!
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-10-17 16:32
va roligt! lycka till!

2013-10-18 09:45
Tack! Det blev rätt så lyckat kan jag meddela. Tyvärr var inte vädret på min sida, men att stå under ett träd och kyssas i regnet var inte helt fel ändå =) Redan bestämt att ses i helgen igen så något rätt måste men ändå gjort.
Poet

2013-10-18 09:56
Fan så bra! Starkt jobbat mannen!

Glad att det gick bra för dig
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-10-18 11:27
woho :)

2013-10-18 12:48
Tack doggsonlol! Nu får jag se hur det här utvecklas om man lyckas haffa henne =)

2013-10-18 13:40
men att stå under ett träd och kyssas i regnet var inte helt fel ändå

naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwww, så romantisk att jag spricker!!!!

kan man dra en slutsats att det bästa alltid blir det improvicerade ?;)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-10-18 14:11
Finns ens konceptet date i sverige?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2013-10-18 14:23
Att gå på dejt finns. Däremot så finns inte konceptet "vi dejtade i fem månader och sen blev vi ihop". I sverige är man antingen ihop eller så är man kk's eller kompisar. Eller har jag fel?

2013-10-18 14:46
Blweria: Ja antingen det eller att de bästa bara är att va sig själv och inte försöka för mycket.

SofiaBayo: Det har du helt rätt i. Men klart man kan data ett tag innan man blir tillsammans, det händer ju inte efter första träffen direkt. Fast innan när jag träffat någon innan vi vart tillsammans har man ju inte kallat det för att man datar heller.

2013-10-18 14:49
Det har du helt rätt i. Men klart man kan data ett tag innan man blir tillsammans, det händer ju inte efter första träffen direkt. Fast innan när jag träffat någon innan vi vart tillsammans har man ju inte kallat det för att man datar heller.

precis!
Poet

2013-10-19 05:33
SofiaBayo skrev:
Att gå på dejt finns. Däremot så finns inte konceptet "vi dejtade i fem månader och sen blev vi ihop". I sverige är man antingen ihop eller så är man kk's eller kompisar. Eller har jag fel?

Då har jag lärt mig något nytt idag! Fan så underbart
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-10-19 10:20
wordup duke! Dates äger, bara play it cool, va dig själv! Prata om saker som bara poppar upp i huet annars blir det bara jobbigt och övertänkt!
Hangaround

2013-10-20 11:45
jag va på en "riktigt" date i vintras med en tjej jag raggat upp i skolan. tveka ett tag men ringde upp. det blev en fika och ingen andra date. det va raka rör från henne att hon inte ville ses igen:)

jag löste nervositeten med två iktovril men det är jag det.

2013-10-20 14:18
Härligt att dejten gick bra!:)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-10-22 23:53
Gratulerar, berätta hur helgen går!