I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ogilla sin partners bästa kompis!

Övrigt - Blandat

   

2013-09-30 23:54

Ogilla sin partners bästa kompis!

Hittade en väldigt gammal tråd på flashback och ögnade igenom

https://www.flashback.org/t1804858p2 (Länk för er som ev. vill läsa).

Trådskaparen skrev hur hon verkligen ogillade en av sin pojkväns kompisar, hur hon blev arg och frustrerad av just den personen. Inte av någon av de andra kompisarna utan enbart denne och fick massor med kritik för detta. (Kan dock tycka att föbjuda skype-dejter inte känns överdrivet).

MEN till saken, min pojkvän har en kompis som jag bara inte kan stå ut med. Och som den här tjejen skrev så blir jag oerhört frustrerad, irriterad och nästan kokar inombords av att bara höra att de ska umgås osv. Men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör att jag ogillar den kompisen så mycket. Det är som att jag vet fast att jag inte vet. Komplicerat!
Vet inte ens om problemet ligger hos kompisen eller hos min pojkvän. Har länge försökt komma fram till detta och har kommit fram till att det är hur de umgås. Det är 24/7 under flera dagar och det är alltid tv-spel, öl och eller fest. Samt att när de umgås blir jag som bortglömd. Och när de inte ses så är det skype, där det ska spelas hög musik och massa sådant. Sen är det som att kompisen inte inser att det finns en flickvän med i bilden då han alltid ska säga innan de går ut på fest "fan va vi ska ragga brudar ikväll", "Du ska va min wingman ikväll". Vilket stör mig extra mycket när det kommer från honom.
Det började när han blev utslängd från sin lägenhet och bodde hemma hos oss i ca 2 veckor. Han var där JÄMT! Fick aldrig en lugn stund eller någon tid att bara umgås själva. För han ville alltid hitta på något med min respektive som tyckte detta var helt okej för jag satt ju ändå i rummet. Men hur kul är det att titta på 2 st som spelar Fifa? Tror att det ökade mer och mer i min lilla "don't like"-bubbla.

Nu ska min kille vara borta i 1 månad med denna killen. Han åkte i lördags och jag har skypat med honom i 5 minuter. Självklart ska han få ha kul, men ett litet sms eller så är ju inte så tidskrävande eller att svara på ett godnatt sms.
När vi skypade så pratade han knappt med mig utan jag hade en konversation med min pojkvän OCH kompisen som kommenterade och svarade på vad jag sa.

Jag vill inte starta något argument om en sådan, egentligen, skitsak då jag inte förbjuder honom från att träffa denna kompisen. Men är det fel att i alla fall ställa ett litet krav på ett litet sms då och då, även när de är ute och far en hel dag?

Har ni varit med om något liknande? Lyckades ni bli av med denna irritations-känsla när kompisen kom på tal och vad gjorde ni för att det skulle gå att uthärda framtida möten?

"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"