Dope : Bara ett litet axplock. Min svaghet just nu är
bossa nova och
philly soul . Den senare är lite av en föregångare till discon och smooth jazz. Men jazz i nästan alla dess former och skepnader är något jag inte kan stå emot. Speciellt om det är instrumentalt.
Ni som kan er hip hop kommer kan känna igen en och annan sample :)
Om det är något som uppskattas kan jag ge fler tips :)
At the gates of Eternity...
God morgon musik
Åka buss musik
Åka tåg musik
Ungefär det stuket jag brukar ha på musikvalet just nu, eftermiddagarna kommer det lite Looptroop från den fina perioden in i det hela.
Snöade in på DSBM för ett tag sen också, fantastisk musik men man blir fuckad i huvudet efter en nån timme
I.C.T.W Ill be heading out soon
Producent
2013-09-14 11:45
Tack
BC99 , riktigt bra låtar det uppskattas.
José Luis Rodriguez
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dope : Feta låtar du länkade! :)
Lite 80-tals pop diggar jag också hehe
Producent
2013-09-18 14:54
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
SÅ FET! Har du mer med det bandet/artisten?
Producent
2013-09-18 16:39
Eller hur, det där är deras bästa låt men de har flera andra bra.
Producent
2013-09-18 19:45
Oj. Den här tråden tappade tråden ^^ skön stämning här iaf :) Har lyssnat igenom en del och jag älskar att folk har så bred musiksmak!ramuz Bäst att du också lyssnar på pojkband! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men oftast är det punk, hiphop, progg och visor som gäller. Nästan alltid på svenska.
Producent
2013-09-19 10:45
Producent
2013-09-19 19:48
Producent
2013-09-19 21:37
^Allt?
Producent
2013-09-20 09:41
^Ja det är väl en sak att kunna lyssna på allt & uppskatta allt? Så du lyssnar på Gospel, Dansband, Vitmaktmusik, Grindcore, Techno, Dödsmetall, Valsång och folkmusik bland annat?
Vad som är bra musik är ju sjukt subjektivt. Men jag är en såndär musik-snobb (arrogant också hehe), även om jag är fullt medveten om att även jag lyssnar på skräp ibland. Men jag erkänner att det är skräp. Jag inbillar mig inte någonstans att det skulle vara "bra" musik.
Men som jag nämnde innan, själ, är en viktig komponent. Därför jag inte kan ta vissa artisters musik på allvar, då det inte är gjort med själ utan i syftet att enbart sälja. Britney Spears är skräp. Visst kanske hon har några bra låtar (beroende på vem du frågar) men det är inte pga henne som låtarna är bra. Utan ett team av producenter, låtskrivare, managers och annat. Bara byt ut Britney med någon random Idol-deltagare så förstår man att sånna som Britney Spears, Take That, Timberlake, Bieber, Backstreetboys, Crazy Frog, Lil' Wayne, Nicki Minaj, Drake mm, är alla
produkter och därmed "dispensable".
Kan man säga samma sak om tex Bob Dylan? Nina Simone? Hall & Oats? Marvin Gaye? The Doors? Led Zeppelin? Michael Jackson? Prince? KRS-One? Peps Persson?
You get the point, right? Sen finns det givetvis nyanser, allt är ju inte så svart och vitt. Men en sak har jag lärt mig och det är att bra musik, med själ, kommer ALLTID upptäckas för eller senare.
"A Band Called Death" rekommenderar jag alla, oavset om ni gillar punk eller inte, att kolla på. Precis det jag menade med själ. Dessa grabbarna bara liksom gjorde sin musik. Det är baserat på känslor, lust och vilja. Inte genre eller hur det ska låta osv. Bra är bra musik.
Samma med dessa herrar (som också anses vara proto-punk), de anses ha varit punk innan punk ens fanns.
Producent
2013-09-20 10:44
"A Band Called Death" känner jag till men har inte sett än, pumpar deras demo ibland. Jag fattar vad du menar, men för mig är det ändå resultatet som räknas. Håkan Hellström har soul och är musikalisk men hans musik låter förjävlig, då lyssnar jag hellre på random street rappare som Lake, Blitz eller Agallah till exempel. Sedan har jag hört bra låtar med Spice Girls, Britney Spears till exempel men då beror det inte på dem utan på de som har producerat musiken precis som du skrev:)
Producent
2013-09-20 10:59
Dope : Givetvis är resultatet viktigast. Bra artister (med "själ") kan också göra skitfattiga låtar hehe. Tycker också Hellström låter förjävligt, men det är egentligen bara en fråga om perspektiv hehe. Jag har tex aldrig kunnat stå ut med Brian Johnson's (AC/DC's sångare) röst. Tycker han förstör alla låtar han är med på. Men det är ju en smaksak, annars hade ju inte AD/DC varit så stora som de är idag hehe. Checka "Death" dokumentären :) Riktigt fet!
Vitmakt musik är fantastiskt Får rätt många skratt av att lyssna på det. Sjukt simpel musik att göra också, bara gurgla lite om stöveltramp så är det klart
I.C.T.W Ill be heading out soon
Producent
2013-09-20 22:17
Musiksmak brukar vara den musiken man uppskattar. Jag har ingen aning om hur poetisk lyriken är i vitmakt musik-jag har aldrig lyssnat. Det närmaste jag har kommit är vikingarock-inget jag uppskattar.
Dopeness har utan tvekan tipsat om det mest obskyraste, men sjukt grymmaste band ever!
Hiroshima är så mystiskt som det låter. Ett amerikanskt jazz-fusion band bestånde av amerikaner med japansk bakgrund, boendes i Los Angeles. Bandet bildades redan 1974 och är fortfarande aktiva. Dock inga europa datum. Deras stil(ar) är så sjukt bred. Här finns något för alla, inklusive ett julalbum(!) Som i mitt tycke är den enda fattiga skivan, av totalt 16 album. But then again så är jag lite av en grinch.
Men bredden är uppskattad!
Denna från 1979
Och denna new jack swing dängan från 1987! Om ni känner mig så vet ni att jag är en sucker för just NJS!
Tack, king!
Ni andra, checka bandet! Ni kommer garantera hitta något ni diggar.