3.Idioter som bara snackar om sig själva och aldrig lyssnar :) +1
Sen kan man lägga till folk som påstår att dom ogillar folk som bara pratar om sig själva, men som själv aldrig ställer frågor eller lyssnar när man väl är i en konversation med dem :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Word, allt för många lärare som inte kan lösa konflikter som vuxna människor som bra exempel för sina elever. Ja, tyvärr :( Det är sorgligt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
I correct myself,det är skönt och behagligt. Krossa monarkin.
http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php
Producent
2013-09-03 11:35
SofiaBayo skrev: Jag blir provocerad av brudar som säger att allt är lugnt, när det egentligen inte är det. Sen blir jag provocerad av snubbar som stör sig på brudar som säger att de är lugnt när det inte är det, samtidigt som dom tycker alla brudar är överkänsliga när dom faktiskt säger vad dom känner och tänker. Jag blir provocerad av folk som pratar om män och kvinnor som om dom var från olika planeter.
Jag blir provocerad av folk som pratar om män och kvinnor som om dom var från olika planeter. Haha... jag med! Jag blir jävligt provocerad av mig själv ibland också.
Producent
2013-09-03 11:47
SofiaBayo skrev: Jag blir provocerad av folk som pratar om män och kvinnor som om dom var från olika planeter. Haha... jag med! Jag blir jävligt provocerad av mig själv ibland också.Det var just det inlägget jag quotade som jag menade. Brudar VS. Snubbar...
Men jag vet att du har bra åsikter också. :)
MaskuLinus skrev: SofiaBayo skrev: Jag blir provocerad av folk som pratar om män och kvinnor som om dom var från olika planeter. Haha... jag med! Jag blir jävligt provocerad av mig själv ibland också. Det var just det inlägget jag quotade som jag menade. Brudar VS. Snubbar... Men jag vet att du har bra åsikter också. :)Jag vet att det var det inlägget du menade. Ibland generaliserar jag också utan att lägga märke till det ( nobody's perfect ) Fast ofta så gör jag det med tanken att det har att göra med hur vi uppfostras socialt beroende på vilket kön vi har. Inte med tanken att vi är olika i grunden.
Detsamma Linus :)
Saltgurka är vidrigt på cheeseburgare Lök funkar enbart med kebab, annars kan det dra helvete. Många saker provocerar mig men palla tji att skriva allt
I.C.T.W Ill be heading out soon
Folk som hatar på aftonbladet, men tolkar högernättidningar som en bibel. De flesta trådarna på flashback, särskilt allt negativt. Politik, det gör mig riktigt provocerad. Och folk som har sin väska på ett säte på bussen eller spårvagnen när folk står upp. Kom igen, sätt väskan i knät eller på golvet. Opererade läppar.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Människor som fortsätter prata efter att jag plockat fram mobilen och slutat lyssna på vad de säger. Allvarligt talat, det är du eller mobilen och jag väljer bort dig. Ta hinten. Sluta störa mig, det är faktiskt jävligt oartigt!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Folk som nämner att dom har en blogg mitt i diskussioner. ...eller helt enkelt folk som har en blogg! fuck you aaaaaaall!!!!!!
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Idioter som polisanmäler näääk för en låttext. Fuck er alla som inte kan skilja på låtar och verkligheten. Ska man polisanmäla alla actionfilmer också då eller? Eller alla böcker. Kul om Eminem skulle kört på svenska...Skulle blivit ett jävla liv från er jävla poser-feminister.
Världen i allmänhet,brist på compassion och respekt mot medmänniskor.
http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php
Folk som tycker jag är löjlig för att ha legat i ett mörkt rum i två dagar, pga migrän. Uttala dig inte om migrän om du inte haft det!
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
-Folk som vill prata länge på telefon. Jag använder min telefon för att ringa så att man kan träffa folk och prata med dom. Också folk som aldrig kommer till bottom line i telefon. Sjukt irriterande när någon babblar om massa oväsentliga saker innan de kommer fram till vad de egentligen vill/ska säga / vad som är viktigt. Kort sagt, jag gillar inte att prata i telefon och folk som inte respekterar det kan ta sig. -Folk som upprepar allmänna kommentarer om saker. Om jag inte har någon åsikt om kommentaren/diskussionen och inget och tillägga är jag tyst. Det betyder inte att jag inte hörde. Jag hatar när folk tror man är totalt döv efter att dom har sagt nånting som man inte riktigt brydde sig om och dom bara "HÖÖÖÖRDE DU ELLER?!?!". Får mig att vilja slå in deras pannben. Folk som tjatar och upprepar saker provocerar mig allmänt väldigt mycket, det känns som att dom tror jag är efterbliven. Även om man säger jag vet så får man höra samma sak 5 minuter senare och när man säger "Aa du sa det" så säger dom "Ja men jag vill bara påminna dig". Fuck påminnelser. Påminnelser och telefonsnackare provocerar mig mest av allt.
Don't read history, write it.
folk som inte tar en påse och lägger sina frukter/grönsaker direkt på rullbandet i affären.
folk som inte tar en påse och lägger sina frukter/grönsaker direkt på rullbandet i affären. hell yeah!
lägger alltid ut lökar löst så dom rullar lite här och var på rullbandet :)
påsar provocerar mig!
fast varför skulle man lägga frukt i en påse? ungefär lika nödvändigt som ica eller coop eller vilka det nu var som sålde ekologiska palsternackor inslagna i plast, finns liksom ingen anledning, är ju verkligen ENBART onödigt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
...om man inte köper en shitload frukt och behöver ha något att bära i dock, det kan jag väl förstå antar jag, men att störa sig på folk som inte lägger frukt i påse? why?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Folk med osexigt språkbruk. Som säger typ tröck.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Producent
2013-09-08 17:16
^De e ju jättroligt. Typ folk som säger Döh istället för Du.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
^ word samma sak med folk (ofta kvinnor har jag märkt, även här på whoa) som ska vara så jävla öppna och fördomsfria när det kommer till homosexualitet, hudfärg och allt det där men på samma gång är anti och fördomsfulla när det kommer till cannabis och annan lätt narkotika.
Blweria skrev: folk som inte tar en påse och lägger sina frukter/grönsaker direkt på rullbandet i affären. hell yeah! lägger alltid ut lökar löst så dom rullar lite här och var på rullbandet :) påsar provocerar mig!hahaha
Tycker inte alls det är svårt att se parallellen. Känner du dig träffad eller? :) Alltså, folk som ska vara öppna och fördomsfria när det kommer till homosexualitet och hudfärg osv, alltså "saker man inte kan rå för" (det var väl det du menade i ditt inlägg?), men på samma gång verkar ha jävligt svårt att acceptera att vissa folk föredrar cannabis framför alkohol, vilket också kan räknas som en grej som man inte kan rå för.
Dom sista inläggen är väl de första konkreta exempel på hur man verkligen kan provocera och bli provocerad i tråden.
men SHIT Allt jag menade var att jag tycker att om man nu vill räknas som en tolerant person i allmänhet år 2013 och allt det där så borde man nog tolerera att vissa använder cannabis, annars är man en hycklare. Hur kan det vara så svårt att se att man kan se detta som en provocerande sak? Kanske uttryckte mig luddigt eller något, ber om ursäkt för det isåfall. Dessa rappare som du snackar om rappar ju ofta också om att dom borde få använda cannabis. Såg nu att jag skrev "samma sak" i mitt första inlägg, det var inte meningen som någon fortsättning på ditt inlägg, men nu förstår jag kanske orsaken till din bajsnödighet..
Och vadå måste möjligheten att råka ut för hemska grejer i Iran finnas för att det ska räknas som orättvist i din bok? Tycker det är tillräckligt sjukt att man blir stämplad som knarkare och kan få problem med jobb osv. i Sverige. Och ja det är alltså bruk och inte missbruk jag pratar om. Min poäng är alltså att det är provocerande med folk som vill ses som toleranta, men ändå tycker det är helt OK att vi har en narkotikapolitik som ser ut som den gör. Det luktar liksom lite hyckleri kring det hela, TYCKER JAG.
Moderator
2013-09-20 10:38
Jag blir provocerad av folk som i diskussioner känner sig nödgade att poängtera att det är deras egen åsikt de för fram. För det första: Nähä? För det andra: Det är ett billigt knep för att slippa ta till sig andras åsikter i frågan. Men jag tycker faktiskt såhär så det spelar ingen roll vilka argument du har för att jag kanske inte borde tycka såhär. Så det så!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok skrev: Jag blir provocerad av folk som i diskussioner känner sig nödgade att poängtera att det är deras egen åsikt de för fram. För det första: Nähä? För det andra: Det är ett billigt knep för att slippa ta till sig andras åsikter i frågan. Men jag tycker faktiskt såhär så det spelar ingen roll vilka argument du har för att jag kanske inte borde tycka såhär. Så det så! Helt korrekt, skäms nu när jag läser mitt senaste inlägg.
Detta är också ett knep jag har sett användas bland dessa "toleranta" människor jag snackar om.
Men jag tycker bara inte att folk borde använda cannabis, jag bara inte gör det
Moderator
2013-09-20 11:03
agche skrev: Helt korrekt, skäms nu när jag läser mitt senaste inlägg. Detta är också ett knep jag har sett användas bland dessa "toleranta" människor jag snackar om. Men jag tycker bara inte att folk borde använda cannabis, jag bara inte gör det Absolut! Det förekommer väl i princip i alla läger.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Till uppfostringsanstalten med dom och släpp inte ut dom i verkligheten förrän deras hjärnor fungerar efter mänskliga rättigheter fullt jävla ut och inte bara till en fjärdedel, dessa trasiga fakehumanister. Så snackar en äkta humanist!
At the gates of Eternity...
Visst att det inte riktigt är samma sak och att man kanske inte kan jämföra cannabis med dina exempel, men att du likställer min cannabisgrej med att kämpa för pedofilers rättigheter är ju faktiskt om möjligt ännu mer korkat. Hade du inte tagit upp det hade jag nog faktiskt ändrat åsikt och hållit med dig, man kan inte jämföra att föredra cannabis med att födas som homosexuell osv, men nu är du ju verkligen helt ute och cyklar. Står dock fast vid att om man vill räkna sig som tolerant i dagens läge så ska man inte vara hatisk mot cannabis, och att föredra att bruka cannabis faktiskt kan räknas som en grej som man inte kan rå för och man ska inte tvingas vara nykter bara därför. Och vafan jag röker inte ens! Haha snacka om att ha fördomar, inte måste man vara homo eller transsexuell bara för att snacka om deras rättigheter heller, du gör ju det är du homo eller transsexuell? (inget fel om du är det iofs) Håller med om att min argumentation i denna tråden kanske inte varit den bästa men du har faktiskt många brister själv. Synd för du verkade rätt vettig i dina tidigare inlägg tycker jag..
Haha, du kör ju själv på härskarteknik, kommenterar bara hur korkad jag är och ingenting om det jag skrev att det är minst lika fel av dig att jämföra pedofili med cannabis som av mig att jämföra cannabis med homosexuella osv. Du är inte bättre själv, kolla bara vad du skriver! :D Du är bara mycket pretentiösare.. Och du fortsätter ju själv skriva? Och jag skrev ju tidigare att det var fel av mig att skriva "samma sak"!! Trevlig helg på dig med!
Och jag menade inte det som om det skulle vara relevant vad du personligen har för läggning, och det tror jag nog att du fattade.. utan eftersom du påstod att jag är en dum brassrökare när jag inte ens röker så undrade jag bara varför du tycker att man alltid måste "vara" en av dom som man försvarar.. men precis som du säger så måste man inte det.
agche Tror ilskan kommer av att du förringar de homosexuellas situation genom att jämföra den med en weed-rökares. Inom just hiphop, som han diskuterade, blir din parallell lite extra skev.
Säg något rasistiskt oavsett styrka eller svaghet i sammanhanget det sätts i så lämnar man inte lokalen med tio fingrar. Inte sant, bara ett av många exempel från svenska scenen:
Det är lite omöjligt att se bortom sin egna situation, har känt att vita som sysslar med hiphop har förlöjligats väldigt länge också. (NOTERA, JÄMFÖR INTE).
För jag håller med, homosexuella är verkligen den enda utsatta grupp som många utövare i genren ändå sparkar på och det är tråkigt.
Ska flika in att kvinnohat i olika former också märks av fortfarande... Alltihopa har ju sin grund i att det är macho och tävlingsinriktat... Tycker man ändå kan se att synen på saker och ting även inom hiphop börjat förändras.
Tror även asiater kan känna lite likadant, byt ut Dizasters motståndare mot en svart dude:
De flesta människor blir provocerade av människor som har åsikter.
du undviker ju lika mycket själv, och jag ser inte var jag skulle har använt härskarteknik på annat sätt än vad du har mot mig de senaste inläggen, du har fortfarande inte kommenterat pedofiligrejen jag har ju medgett att det var dåligt av mig att från första början jämföra cannabis med dina grejer, så i princip har du vunnit redan, tycker bara det var skevt av dig att börja dra in pedofiliskiten, och att du inte svarat på det är iprincip det som dragit mig vidare i detta.. Och du fortsätter ju skriva lika mycket som jag?? Och om du nu tycker att jag är så jävla korkad varför fortsätter du skriva och ha en så elak ton, om jag argumenterar med nån som man tycker är enormt korkad skrattar man ju bara och låter hen vara ifred, alternativt driver med hen eller dylikt, jag vet inte aja härskarteknikar bäst som härskarteknikar sist (m.ao. du vann) HBT-frågan verkar vara dig väldigt kär, fattade inte det i början, men så jävla hemskt och korkat tycker jag inte det är att jämföra cannabistolerans med HBT-tolerans. Att jämföra cannabis med pedofili däremot..
Producent
2013-09-21 12:19
Jag måste kommentera vad Lord Jamar säger. Det är inte bara homohat utan även rasistiskt. När hiphop startade i slutet av 70-talet i New York, tror ni att alla discjockeys, målare, dansare och rappare var svarta? Nej, de var de inte. Kolla även idag: många dansare,dj's och målare är av andra ursprung än afroamerikansk-det är mest artisterna som är svarta. Jag är född och uppväxt i Sverige har bott här nästan hela mitt liv, jag tänker på Svenska, jag är uppväxt bland svenskar-alla mina barndomskompisar är "etniska svenskar". Men får jag rösta i Sverige-Nej. Så enligt Lord Jamar så kan jag inte kalla Sverige för mitt hemland?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dopeness P32 Ja, Jamar är ute på hal is... Känns som en typisk macho-rasse bara inte i samma förpackning som SD-arna eller talibanerna. Synd att jag diggar hans musik. Varför har du bara vänner som är etniskt svenska? Känns nästan smått omöjligt these days om man inte går in för det.
Producent
2013-09-21 13:29
Varför har du bara vänner som är etniskt svenska? Känns nästan smått omöjligt these days om man inte går in för det. Mina barndomsvänner-de jag växte upp med; gick i samma klass och skola med. Jag är uppväxt i en villaförort. Självklart har jag vänner med andra bakgrunder också.
Dopeness P32 Fel av mig, tänker väl barndomsvänner som de vänner man gör sig hela vägen till studenten
Producent
2013-09-21 15:24
No, worries:) Jag gillar också Brand Nubians musik men när jag hör sådant här så har jag nästan lust att kasta alla skivor med Brand Nubian. Jag klagar på folk som pumpar Ultima Thule, förmodligen är jag lika god kålsupare om jag lyssnar på Brand Nubian. Så Lord Jamar provocerar mig. Även om han kanske inte provocerar medvetet (man kan kanske var så dum på riktigt?) så är han förmodligen medveten om att han provocerar.
Jo, om man checkar hans twitter verkar han inte direkt tycka att någon som är vit har något att säga om någonting.
Producent
2013-09-21 16:12
Undrar hur Lord Jamars släktträd ser ut?
Vill minnas att Grand Puba (eller om det var Sadat X?) som träffade Mats Nileskär för intervju och vägrade skaka hans hand. Detta hörde jag på mitten av 90-talet.
At the gates of Eternity...
omotiverade stopp i låtar.....fy- FAN!