I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Klädsel på bröllop

Övrigt - Blandat

2013-08-14 17:49

Klädsel på bröllop

Hej,

Ska på bröllop om någon vecka och har funderat på val av klädsel.
På inbjudningskortet står det.. Klädsel: Cocktail, ej svart klädsel.
Vad innnebär de egentligen? Bröllopet äger rum på eftermiddagen.

(Inlägget ändrat av heroinshesaid 2013-08-14 17:49:30)

2013-08-14 18:22
HIP HOP FÖR FAN!! :D
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.
Hangaround

2013-08-14 18:29
Knälång klänning, gärna med hatt för henne. Smoking eller mörk kostym för honom. Hen är inte bjuden.

2013-08-14 18:48
nej men givetvis är det ju en vit smoking eller kavaj som gäller, vill du vara lite roligare kan du ju välja rosa eller om du vill va äkta pimp så kör du ju grön, röd eller lila gärna samet eller så. Sen en matchande servett / ros i brösfickan.

YOU wont be disapointed.

2013-08-14 18:50
Men du vet om att om du går dit i hiphop al brooklyn så kommer du sno festen och defenitivt bli i hågkommen.

YOU wont be disapointed.

2013-08-14 19:09
Har en svart kavaj men den går ju fetbort iom att svart klädsel ej är önskad.
Funkar det att bara bära en fresh enfärgad skjorta till ett par ljusa chinos?

2013-08-14 19:32
orange slimmad kostym ala austin powers UTAN TVEKAN!!!!!
....och glöm inte att glömma borsta tänderna från och med....

...NU!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-08-14 21:27
Like a bauws

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-15 14:19
Jag tror du behöver en kavaj för att det ska bli tillräckligt dressat för att motsvara klädseln de angivit. Iaf efter att jag googlade på det, då jag blev nyfiken... Ett exempel: http://www.vett-och-etikett.com/vett-och-etikett.asp?tips=Cocktail-kladsel

Däremot tror jag smoking är alldeles för uppdressat med tanke på att klänningen för kvinnorna ska vara knälång. Men det är bara vad jag tror...

Groupie

2013-08-15 17:50
Fuck the dresscode, trodde man var där för att visa respekt för paret och ta del av deras kärlek inte att man ska behöva klä ut sig.

2013-08-15 18:09
trodde man var där för att visa respekt för paret

och paret önskar en viss klädsel...

slå upp ordet "respekt" i valfri ordbok.

-Mark Twain

2013-08-15 19:07
whoas svar är HIP HOP inget annat.

YOU wont be disapointed.

2013-08-15 19:08
här ska du bara ställa dig frågan "hur hade ODB eller Jay Hawkings gått klädd och hur hade de agerat under detta bröllop?" sen gör du så.

YOU wont be disapointed.

2013-08-15 20:37
Färger man ska undvika är iaf vitt, rött och svart, en coctailklänning som ej är för uppseendeväckande, har med att man inte ska sno "blicken" från bruden... haha skumma regler men så är det!, om du e dude är det väl kostym som gäller, vilket faktiskt också kan vara hiphop :P jag brukar alltid köra en mörk kostym, vita air force 1 och en snapback när jag går på bröllop :P behöver ju ej vara en vit skjorta under kavajen där kan du ju ta nån av dina "hiphopish"-skjortor :P

2013-08-15 20:38
och som phatie sa, du ska INTE ha smoking, om så är fallet står det alltid SMOKING under kategorin klädsel.
Skivsamlare

2013-08-15 21:47
Smoking är stort regelbrott på bröllop, man får inte ta fokus från brudgummen. Mystiskt att ha cocktailklädsel på inbjudan då smoking är just det..

Antar att paret menar somrigt men uppklätt så en udda kavaj och snyggare skjorta?
fair enough..

2013-08-15 22:15
det verkar som att folk mer och mer glömmer bort dom sociala reglerna som gäller för hur man ska beté sig och klä sig i grupp...tråkigt...okoncervativt...
att inte veta att smoking inte är cocktaial är en dödsstöt för vårt civila samhälle.

det samhälle som vi utkämpat krig för i alla delar av världen. krig som lärde personer som kunta kinte att iaf veta vad hans riktiga namn va.

usch...var ska världen ta vägen när alla inte längre kan dansa exakt likadant i likadana kostymer...fast med olika slipsar (det galna får iaf titta fram någonstan)

men, om bara gud ser så ska väl allt vara välsignat....

-Mark Twain

2013-08-15 23:43
sociala regler är dåligt tegel lyssna och lär ditt ****** sär!

skämt och sido, du har rätt jag kan inget om bröllop har aldrig varit på ett och jag blandar alltid ihop alla typer utav utstyrsel typ smoking trenchcoat osvosv allt jag vet om det är vad vi brukade springa runt med i mutantrollspelen och skjuta varandra med and thats it :D

Vill man följa social regler (regler är till för att brytas) så följ herren som kan ovan, i annat fall, om du frågar whoa så kör hip hop (eller rosa diamant-smoking) för att sno festen. Frågan är: vill du sno festen eller vara ett snällt får som lyder när man skickar ett brev till dig och säger HEY kom hit denna datum du ska va klädd såhär och inte sno festen!! HAHAHA

YOU wont be disapointed.
Groupie

2013-08-16 08:30
"och paret önskar en viss klädsel..." Vårdad klädsel kan jag förstå självklart men att inte ens få ha sin svarta kostym.
Fokus borde ligga på att ha en trevlig ceremoni och fira paret, inte på ytligheter som kläder. Men visst...Kläder är viktigare än känslor för dig kanske men inte för mig :)

2013-08-16 11:31
gggg, nja det var väl mer än ett ospecefikt önskemål. och nej, ytligheten är helt irrelevant. önskemålet betyder allt i sammanhanget.
dock kan jag tycka att "förbund inför gud" är en extrem ytlighet.
men det är också irrelevant.
om du läseer första inlägget en gång till så kanske polletten trillar ner för dig :)

det enda viktiga är personernas kärlek till varandra. något annat spelar absolut ingen roll.

avslutningvis, lägg inte ord eller liknande i min mun. läs istället vad jag skrivit så ska du se att din cykeltur var lite väl långt ut i skogen ;)

-Mark Twain
Groupie

2013-08-16 14:40
Hahah, jag lämnar nog diskussionen så kan TS få svar på sin fråga istället för att vi svämmar över här. Ha en trevlig helg!