I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vem ska man vända sig till? Polisanmälan?

Övrigt - Blandat

2013-07-25 11:34

Vem ska man vända sig till? Polisanmälan?

Hej.

Tråkigt ämne.

Företaget Mini in the box (japp, var tvungen) svarar ej på min bedjan om att bli avregistrerad från deras nyhetsbrev (sedan februari).

Jag har anmält som SPAM, bytt mejaldress, gjort omdömen o.s.v meeeeen de tar inte bort mig!

Var kan man anmäla detta? Nån som har koll?

You are not your fucking Khakis!
Poet

2013-07-25 11:49
Kan det räknas som ofredande? Ring Bacon-ligan, de kan nog hjälpa dig.
At the gates of Eternity...

2013-07-25 12:22
Har du testat att ringa dem? :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2013-07-25 14:17
Ingen aning om/vem du kan vända till. Det är väl inte ett svenskt företag och då blir det nog ännu svårare.

Men kan du inte lägga in en, vaddetnuheter, som gör att deras mail går direkt till spamkorgen? Det går ju att lägga till både enskilda adresser samt domännamn, så att både t ex "[email protected]" och samtliga "@miniinthebox.com" går direkt i papperskorgen och du slipper bry dig allt för mycket. Hur du går tillväga beror lite på vilken mail du använder men det brukar generellt sett finnas under nån preferences/spam-folder.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-07-25 14:25
ring polisen. även om du inte kan anmäla det traditionellt så är det en myndighet som är skyldig att hjälpa medborgare. på samma sätt som att du kan fråga anställda på skolor om samhällsfunktioner så kan du fråga polisen om hur man gör även om dom inte kommer vara det hjälpande redskapet i slutändan.

låt
Bacon-ligan
jobba lite!

"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Poet

2013-07-25 17:17
Är det en så stor sak så att du måste polisanmäla den?

När jag får skit på mailen så undviker jag mest att öppna den och tar bort den rätt snabbt. Funkar för mig iaf.

Känns mest troll

I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-07-25 17:48
man behöver ju inte anmäla. men det kan vara bra att skrika lite så andra hör och kan undvika skiten. via polisen kan det gå. dom fyller på i statistiken och till slut hittar en populistisk politiker det och ser till att få lite ändringar och högre lön.

och så lever alla lyckliga i några dagar :)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-07-26 10:17
SofiaBayo - inget nummer :(

2013-07-26 10:20
Företaget är helt wack! De köper sina kunder för bra omdömen dessutom haha win- win kanske ... men jag ogillar dålig service- nuff said!

Tack för hjälpen och sånt då!

2013-07-27 11:49
369 skrev:
SofiaBayo - inget nummer :(

Skicka ett mail, skriv att du är missnöjd med något, lämna ditt nummer och be om att få bli uppringd eftersom du har försökt få kontakt med dem i över ett halvår nu utan att något har hänt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-07-30 18:58
Skicka ett mail, skriv att du är missnöjd med något, lämna ditt nummer och be om att få bli uppringd eftersom du har försökt få kontakt med dem i över ett halvår nu utan att något har hänt.

Ja för fan, skicka fler kontaktuppgifter till ett oseriöst företag som missbrukar dina kontaktuppgifter! Shit, var tvungen att beställa ett nytt lösenord bara för att kunna kommentera det där.

Googla på "report spam" eller liknande. Anmäl deras utskick till så många större tjänster som möjligt, och meddela dem att du gör det eftersom de inte slutar skicka oönskade mail till dig. Spamföretag skiter i dina rättigheter och åsikter, men om de har någorlunda kompetent teknisk personal så brukar de ogilla att bli svartlistade i för många register. Det gör det så jobbigt att spamma i längden.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2013-07-31 13:51
SofiaBayo- been there done that, gjort det sen februari :/.. fick precis ett svar på en fråga som jag ställde i februari hahaha

2013-07-31 13:52
UncleSam: TACK!

2013-07-31 18:25
Jag lånar tråden lite.. Jag söp bort min cykel för ett par månader sedan. Kom på idag att den är registrerad på mig. Tror ni att det är värt att ringa och kolla, eller anser dem det som övergivet föremål?
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Admin

2013-08-01 08:56
Borde du inte ha blivit kontaktad om cykeln hittats och siffrorna är kopplade till dig? I annat fall skadar det ju inte att ringa och kolla.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-08-01 09:46
Ja för fan, skicka fler kontaktuppgifter till ett oseriöst företag som missbrukar dina kontaktuppgifter! Shit, var tvungen att beställa ett nytt lösenord bara för att kunna kommentera det där.

Haha... de var väl onödigt.

Jag skummade runt lite på internet och såg att en person hade gjort så med det företaget och blivit uppringd. Synd att det inte funkat för 369 då.

Hoppas de löser sig för dig!

2013-08-04 15:49
jaja det är kriminellt anmäl till polisen ring kommunen och fråga varför i helvette ett sådant företag får finnas på den svenska marknaden.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.