I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag börjar ogilla vissa bögar

Övrigt - Blandat

   

2013-07-19 17:05

Jag börjar ogilla vissa bögar

Det har liksom kommit smygandes på senaste tiden. Män som gillar andra män och är feminina till sättet. Det är dessa jag börjar ogilla.

Jag har funderat väldigt mycket på vad det beror på. Det är inte det att jag tycker att deras sexuella läggning är äcklig eller fel av religiösa skäl. Jag kunde inte bry mig mindre om vem du knullar och i vilket hål. Om det inte är ett barn, djur eller under tvång så klart.

Jag tror att det beror på deras självkänsla? Dom är liksom inte nöjda med sig själv, sitt kön och sin roll i samhället? Ena sekunden har dom makt och i nästa sekund inte bättre än en tramsig kvinna inför andra machomän. Kan det vara för att vi "tävlar" om samma killar eller för att dom vill vara kvinnor?

Jag vet inte, men jag har märkt ett subtilt hat och agg mot kvinnor från främst feminina bögar. Just på facebook är det väldigt mycket status uppdateringar kring "hippiluder som inte rakar sig och skrattar högt på tunnelbanan"
På arbetsplatser och framförallt restaurang branschen så så syns det tydligt att dessa feminina män spelar båda fälten. Ena sekunden är det "jag är en av brudarna hihihihi, fniss, guuuurl, you know it, mmmm huum" och i nästa tar de öl med chefen och snackar skit "tjejer alltså, så jävla falska och skitsnackiga, mens har de hela bunten, hiahiahiahiahia"


Jag satt häromdagen och tog en kaffe på en espressobar på södermamlm och hörde hur den manliga baristan pratade om sitt yrke . " Det är liksom en stolthet i yrket, det känns bra. Samma med kockar, där är det också en stolthet....och bartenders de har också stolthet i sitt yrke" lång tystnad....utbyte av menande blickar en av dem 4 killarna med lockig snelugg som bara satt och hängde där frågade lite fnittrande om de hade fått med alla serviceyrken med stolthet varpå alla började flabba.
Det kanske var jag som tolkade blickarna och tonen fel men jag har pratat med några tjejkompisar om det och många har upplevt samma sak.
En gick så långt att hon hävdade att ALLA feminina homosexuella killar hatar tjejer innerst inne vilket hon hade fått höra ifrån en homosexuell kille i förtroende.






(Inlägget ändrat av Trixig-person3 2013-07-24 05:28:14)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.