I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på att få utlopp för sin aggression!?

Övrigt - Blandat

Graffare

2013-06-18 00:28

Tips på att få utlopp för sin aggression!?

Hey! Jag har en del aggressionsproblem som alltför ofta går ut över min omgivning!! Hur gör du när du behöver få utlopp för era aggressioner!?

Jag e desperat minst sagt! Ikväll blev jag provocerad (enligt mig själv) Utav en av mina barndomsvänner och det slutade med att denna kompisen avsluta vår "friendship" Å sa det sista hon gjorde var typ detta " jävla hiphopare"

Tacksam för alla tips! /Master

Yo! Inre styrka e viktigare än fysisk styrka.

Poet

2013-06-18 01:07
Jag skjuter folk i tvspel eller lyssnar på musik, men jag blir väldigt sällan aggressiv på så sätt att jag måste ta ut det på ett annat sätt än verbalt.

Vad gjorde hon för att få dig pissed?
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Moderator

2013-06-18 01:20
När jag behöver få utlopp för min ilska skapar jag bråk, skriker, slåss(ibland), slår i saker och äter choklad. Ibland lyssnar jag på BSB, Aqua, Spice girls och Britney Spears, så jävla soft musik.
Och skit i "jävla hiphopare", coolt att vara det ju!
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Graffare

2013-06-18 02:43
Vi hade en diskussion å då plötsligt kmr en kille in och lägger sig i of course, dessutom så sitter han och förlöjligar mig och då höll min s.k polare med killen å gillade hans kommentar(allt detta hände på fejjan)

Då lacka jag ur å kallade henne för både slyna å jävla fitta vilket jag ångrar nu i efterhand, det mest effektiva hade varit och blockat henne själv utan en massa bråk =/

Och Japp inget slår HipHop kulturen så det e mest synd om henne som går miste om det. :P

Poet

2013-06-18 04:08
Men för fan man tar väl inte saker på internet seriöst? Visst att det var din polare, men att bli så till sig för att nån jävla horunge kommer in och ska spela awesome framför en brud är väl nästan givet?

Be henne om ursäkt och säg att du känner dig som ett fittmongo, får väl hoppas att det löser skiten annars så var hon väl inte värd en extra tanke.
Och om du nu lackar bakom ett tangentbord då är det väl bättre att tänka dom där extra 2-5 sekunderna det tar innan man får utlopp för sin ilska och gör bort sig.

Förövrigt är Hiphop kulturen utdöende grattis! Var länge sen den mådde bra

Du kanske borde ändra din signatur då du uppenbarligen inte kan hantera ditt inre yo
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-18 08:11
vad hade ni för diskussion?
hur "förlöjligade" han dig?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-06-18 08:27
Hade aggressions problem förut, var otroligt jobbigt att kunna hålla sig i styr och tog på psyket för att man inte just skulle tappa ansiktet. Kompisar blev förbannade eller rädda för en och det var inte de man ville.

Tog jävligt lång tid innan man behärska det och man fick ju helt enkelt utsätta sig för jobbiga situationer för att testa sig själv hela tiden, lära sig att ha ett bra humör och kunna gå iväg när det blir för mycket eller stoppa samtalen som spårar ut...och glöm inte andas, funkar för mig att ta djupa andetag ev. kan du börja gymma och det hjälper dig själv psykiskt. Men vet att det fortfarande sitter kvar, men det är inte lika våldsamt som det var förut och händer inte lika ofta.

Hangaround

2013-06-18 08:40
Andas är en bra grej. Tänk triangel, varje streck är ett andetag. Inför någon fysiskt ansträngande aktivitet (förslagsvis inte samlag) som kan fungera som ventil både förebyggande och när du lackar sönder.

2013-06-18 10:07
De är så intressant med människor som avsäger sin kontakt bara för att man har olika åsikter kring något. Vänskap för mig är inte att alltid hålla med varandra. Ibland kan man bli arg eftersom man tror att ett icke-medhåll innebär att personen inte bryr sig om dig, vilket oftast inte är fallet. Jag tycker du ska undersöka din ilska i efterhand och försöka förstå vad den kommer ifrån. Ju mer du förstår dig själv desto lättare kommer du ha att kontrollera ilskan i framtiden. I stunden så hjälper inte det dock, då är det bättre att försöka andas och ta alla de tips som du fått i tråden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2013-06-18 12:02
Tack för alla tips! Mina aggressionsprobblem beror på att jag ADHD- problematik och däför kan jag tända till väldigt lätt!

jag e inte perfekt å jag menar inte heller att JAG har den starkaste inre styrkan, men dock så strävar jag efter den i den mån jag kan.

Dessutom e detta en polare jag känt sedan jag var 11 år gammal å det svider extra mkt eftersom man har haft så roligt tillsammans genom åren.

2013-06-18 12:06
får du hjälp att behärska din bristande impulskontroll?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Graffare

2013-06-18 15:00
Ja, det har jag, jag äter dessutom Concerta, men tyvärr så e jag inte rehabiliterad till 100%
Dock så hoppas jag att mitt humör dämpas med åldern, men jag har kontiunerlig kontakt med en psykiatriker och lite annat löst folk som har kunskap om denna typ av problem.... men jag har definitivt blivit bättre mot vad jag var förr.... då var mitt uppförande under all kritik :/

2013-06-18 15:59
"kampsport"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2013-06-18 16:08
Kampsport har jag funderat en del på :) haft funderingar på antingen judo,ju jutsu, karate elr kickboxning! Får se nu till hösten om det kan bli till verklighet, vore nice

2013-06-19 21:44
ah, kör vanlig boxning det e bra skit, eller bara träna i allmänhet kan hjälpa jävligt mycket!