I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Utsatt för stalking

Övrigt - Blandat

2013-06-13 19:37

Utsatt för stalking

Hej whoa. Jag behöver verkligen eran hjälp!

Det är så att jag blir stalkad av en tjej och vet inte vad fan jag ska göra. Det är de värsta som jag varit med om i mitt liv, och jag önskar inte ens min värsta fiende att ha henne efter sig.

För att göra en lång historia kort så jobbade vi på samma jobb förra sommaren. Vi blev bra vänner och när hon separerade från sin kille ställde jag upp och hon fick bo hos mig i några dagar. Efter det har helvettet brutit lös! Hon har riktigt allvarliga psykiska problem och mår extra dåligt efter separationen från sin kille. Allt detta tar hon ut på mig.

Hon ringer mig mellan 100-200ggr varje dag och smsar och mailar lika mycket i snitt, i princip alla sms innehåller hot. Jag har sagt åt henne massor av gånger att låta mig vara, men hon vägrar. Om jag inte svarar på varenda meddelande, mail och telefon samtal blir hon helt galen och går hem till mig och bankar på dörren. Om jag inte öppnar eftersom jag inte vill träffa henne så står hon och skriker och sparkar på min dörr tills jag är tvungen att öppna. Detta har lett till att jag har fått ett flertal klagomål från hyresvärden och förlorar snart min lägenhet.

Detta har alltså pågått sedan januari. Varenda helg har det varit konstant bråk från fredag eftermiddag till söndag natt. Och på vardagarna från att jag slutat jobba till att jag 1-2-3 på natten. Jag hinner inte träffa mina polare eller familj knappt, och vågar inte vara hemma i min lägenhet. Alla mina intressen har jag fått lägga ner till 100% =(

Jag är fan uppriktigt rädd för henne eftersom hon är en psykopat helt utan spärrar, så hon kan göra exakt vad som helst. Hon säger att hon tänker ägna sitt liv åt att förstöra mitt liv mycket hon kan. Hon vill få mig och bli vräkt och hamna på kåken och döda min hund etc. Allt detta är hon fullt kapabel till.

Men det värsta är att jag känner en del vänner som är yrkeskriminella, och nu hotar hon även om att anmäla dom också för att förstöra för mig. Men hon fattar inte att då ligger vi riktigt risigt till både hon och jag, de är inga trevliga typer.

Så hela situationen håller på att gå sjukt över styr, det ända sättet jag ser att det här kan sluta är om någon av oss dör. Men jag tycker fan inte att jag ska behöva dö för att jag har varit snäll mot henne och ställt upp.. =S

Jag har pratat med polisen men de kan inte göra så mycket, har även pratat med psykiatrin men de hänvisar bara till polisen.

Så vad fan ska jag göra? Snälla hjälp mig!

How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2013-06-13 19:41
Vad är det hon vill när hon ringer och sms'ar dig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-06-13 19:44
Bråka, tjafsa, hota mig och förhöra mig

2013-06-13 19:45
Btw tror ni det kan hjälpa att ringa hennes föräldrar? Vet någon vart man kan få fram vad hennes föräldrar heter om jag har hennes persson nr?

2013-06-13 19:47
Jo, fast innan ni började bråka. Vad ville hon när hon ringde? Bara snacka? Ha någon som lyssnar? Har du frågat vad det är hon vill ha ut av dig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-06-13 20:08
Ursäkta mina dumma frågor. Det är ju ett rätt komplicerat problem du verkar ha, och har du redan gått till polisen och dom inte kan göra något så vet jag inte riktigt vad man gör. Du kan ju uppenbarligen inte ta dig ifrån henne.

Vad jag vill med frågorna är kanske försöka förstå varför hon beter sig som hon gör, det kanske kan underlätta kommunikationen mellan er så du så småningom kan få henne att gå till en terapeut och sedan börja dra dig undan när hon mår lite bättre.

Eller så flyttar du till en annan stad och byter namn och hårfärg.

2013-06-13 20:34
Hade ni någon sexuell relation när hon bodde hos dig? eller jag fattar inte, bodde hon hos dig och sen flytta hon ut och börja stalka dig? Du beskriver vad hon gör men det är svårt att ge ett bra svar om man inte vet varför.

Har du ringt polisen när hon väl står och bankar och skriker? är hon våldsam? kan du kontakta hennes vänner och be om hjälp?
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2013-06-13 20:36
Jo, fast innan ni började bråka. Vad ville hon när hon ringde? Bara snacka? Ha någon som lyssnar? Har du frågat vad det är hon vill ha ut av dig?

Innan vi började bråka så ringde hon knappt. Men efter att ha bott hos mig i några dagar så har hon fått för sig att vi är tillsammans och att hon äger mig och bestämmer över mig. Nu vet jag faktiskt inte vad hon vill få ut även fast jag frågat.

Hon har inga vänner, ingen familj, inget jobb och inget intresse. Så det ända hon har att göra hela dagarna är att förstöra mina dagar.

Ursäkta mina dumma frågor. Det är ju ett rätt komplicerat problem du verkar ha, och har du redan gått till polisen och dom inte kan göra något så vet jag inte riktigt vad man gör. Du kan ju uppenbarligen inte ta dig ifrån henne.

Vad jag vill med frågorna är kanske försöka förstå varför hon beter sig som hon gör, det kanske kan underlätta kommunikationen mellan er så du så småningom kan få henne att gå till en terapeut och sedan börja dra dig undan när hon mår lite bättre.

Inga dumma frågor, det är ok. Jag undrar också varför hon beter sig som hon gör. Hon hävdar ju att hon älskar mig och vill vara min vän. Men då hotar man ju inte och beter sig så illa man bara kan.

Så jag tror hon beter sig så för att hon har allvarliga psykiska problem. Hon kunde inte ens bo hemma när hon var liten för hon bråkade så jävla mycket med sina föräldrar.

Eller så flyttar du till en annan stad och byter namn och hårfärg.

Tro mig, om jag hade pengar skulle jag flytta direkt!

2013-06-13 20:40
Inte någon som vet hur man får tag på namn/nummer till hennes föräldrar?

2013-06-13 20:43
Hade ni någon sexuell relation när hon bodde hos dig? eller jag fattar inte, bodde hon hos dig och sen flytta hon ut och börja stalka dig? Du beskriver vad hon gör men det är svårt att ge ett bra svar om man inte vet varför.

Har du ringt polisen när hon väl står och bankar och skriker? är hon våldsam? kan du kontakta hennes vänner och be om hjälp?

Ja vi hade sex madens hon bodde hos mig. Ja precis så ligger det till. Jag vet inte heller riktigt varför hon håller på som hon gör. En sak är säker och det är att hon inte är frisk i huvudet och mår just nu väldigt dåligt efter separationen. Så jag vet inte om det kanske är plåster på såren om jag mår ännu sämre.

Nej jag har inte vågat kontakta polisen då, när hon är rasande har hon inga gränser och kommer gola ner varenda kriminell jag känner.. Och då blir det katastrof. Hon har inte en enda vän, vilket är förståeligt om man beter sig som henne. Därför tänkte jag kontakta föräldrarna.

2013-06-13 20:51
Innan vi började bråka så ringde hon knappt. Men efter att ha bott hos mig i några dagar så har hon fått för sig att vi är tillsammans och att hon äger mig och bestämmer över mig. Nu vet jag faktiskt inte vad hon vill få ut även fast jag frågat.

Aha... då är jag med.

Jag undrar också varför hon beter sig som hon gör. Hon hävdar ju att hon älskar mig och vill vara min vän. Men då hotar man ju inte och beter sig så illa man bara kan.

Så jag tror hon beter sig så för att hon har allvarliga psykiska problem. Hon kunde inte ens bo hemma när hon var liten för hon bråkade så jävla mycket med sina föräldrar.

Ja, då är det antagligen för att det är så hon har lärt sig att kärlek är. Hon blev antagligen behandlad så av sina föräldrar och nu gör hon likadant mot andra för hon vet inget annat och hon tror att det är så man gör om man älskar någon. Om jag ska göra en psykologisk-hobby-analys av henne. Det kanske inte hjälper dig så mycket.

Om du inte kan få henne att gå till en psykolog så kan det nog vara bra för dig att gå till en bara för att orka med det och kanske få hjälp till hur du får henne att söka hjälp. Det låter rätt allvarligt det du har hamnat i, och det behövs nog mer professionell hjälp för att ta dig ur det.

2013-06-13 20:55
• Ignorera alla samtal, sms, mail osv.
• Snacka med värden att du inte heller gillar det där och att det inte är dit fel.
• Ring polisen när hon bankar på dörren, berätta hur rädd du är. Men öppna inte dörren.

Förmodligen slutar det mesta då. Men vissa kan gå hur långt som helst så du får vakta ryggen när du går utanför dörren.

Kanske kan du bo hos någon en månad eller två under tiden? Helst ska ju någon ha koll eller bo i din lägenhet så inget händer med den.

Tråkigt det där :/

2013-06-13 21:01
sveningmar

Du blev ju "lösningen" för hennes ex... Och någonting måste du ju sett i henne om ni blev polare och hade sex. Den här personen verkar inte kunna ta att bli rejected...

Nu kommer en idé som kanske kan verka svinig enligt någon, men ta med henne ut/ stäm träff på någon riktig köttmarknad-ställe, där är du INTE trevlig mot henne... Du börjar stöta på andra brudar, aim at the drunkest. Hon kommer förhoppningsvis svara med samma mynt o har du tur gå hela vägen med nån annan dude som kan bli nästa offer. Det andra scenariot är en vrål-scen och hon blir utslängd.

Inser att du är rädd att göra henne sur för hon kan skvallra på dina polare... Meddela dom om ALLT hon vet så dom kan hålla ryggen fri om hon tar steget att glappa... Du har ju redan anmält henne så hennes trovärdighet kanske inte är den bästa om det kommer till ord mot ord. Antar attu sparat alla hennes mess o förhoppningsvis spelat in något flippat samtal.

2013-06-13 21:23
• Ignorera alla samtal, sms, mail osv.
• Snacka med värden att du inte heller gillar det där och att det inte är dit fel.
• Ring polisen när hon bankar på dörren, berätta hur rädd du är. Men öppna inte dörren.

Förmodligen slutar det mesta då. Men vissa kan gå hur långt som helst så du får vakta ryggen när du går utanför dörren.

Hon blir ännu galnare ju mera jag ignorerar henne, för någon dag sen försökte hon bryta upp och sparka in min dörr. Det kommer inte sluta så lätt, den där tjejen kommer göra vad som helst tyvärr..

Om du inte kan få henne att gå till en psykolog så kan det nog vara bra för dig att gå till en bara för att orka med det och kanske få hjälp till hur du får henne att söka hjälp. Det låter rätt allvarligt det du har hamnat i, och det behövs nog mer professionell hjälp för att ta dig ur det.

Jag ska själv till en psykolog i morgon och prata om problemet. Tvångsvård skulle ju helt klart vara det bästa.

Du blev ju "lösningen" för hennes ex... Och någonting måste du ju sett i henne om ni blev polare och hade sex. Den här personen verkar inte kunna ta att bli rejected...

Nej precis, men det märktes ju inte på ytan hur galen hon var då skulle jag hålt mig långt borta!

Nu kommer en idé som kanske kan verka svinig enligt någon, men ta med henne ut/ stäm träff på någon riktig köttmarknad-ställe, där är du INTE trevlig mot henne... Du börjar stöta på andra brudar, aim at the drunkest. Hon kommer förhoppningsvis svara med samma mynt o har du tur gå hela vägen med nån annan dude som kan bli nästa offer. Det andra scenariot är en vrål-scen och hon blir utslängd.

Hon skulle förmodligen sticka ner mig och bränna mig inne madens jag sov om hon såg mig ragga på någon annan. Men jag har sagt åt henne att regga konton på datingssidor iaf. Jag kanske borde betala ett medlemskap på varenda sida åt henne.

Inser att du är rädd att göra henne sur för hon kan skvallra på dina polare... Meddela dom om ALLT hon vet så dom kan hålla ryggen fri om hon tar steget att glappa... Du har ju redan anmält henne så hennes trovärdighet kanske inte är den bästa om det kommer till ord mot ord. Antar attu sparat alla hennes mess o förhoppningsvis spelat in något flippat samtal.

Ja det har jag. Men för att det ska gälla som bevis måste polisen beslagta mobilen och leta efter allting, jag får inte visa eller skriva ut allt åt dom och lämna in. Och då kanske de hittar massa skit på luren.

2013-06-13 21:44
Och då kanske de hittar massa skit på luren.

Det gör dom ganska enkelt. Såvida du inte har sparat över informationen en väldans massa gånger.. Så gör inte det.

2013-06-13 21:55
Det gör dom ganska enkelt. Såvida du inte har sparat över informationen en väldans massa gånger.. Så gör inte det.

Nej precis, det var det enda dom kunde tänka sig som bevismaterial. Så jag kommer ju inte kunna gå vidare där.

Shit vad jobbigt att få hela sitt liv total förstört för att man är snäll mot någon ='(
Jag kan ju inte göra så mycket heller. Om jag kör ut henne i skogen och trycker en pistol i munnen på henne för att visa att jag menar allvar skulle hon anmäla det direkt. Då skulle jag bli tvungen att löpa hela linan ut och skjuta och då skulle alla bevis peka på mig eftersom jag har berättat för snuten och x antal personer. (obs: såklart inget jag ska göra)

2013-06-13 21:59
Du får väl ta o bemästra henne istället för att ignorera, använd psykopatknep o få ner na på jorden. Lite trixs lär du väl sitta inne med då du inte alltid verkar varit den snällaste hesten i hagen.

2013-06-13 22:07
Shit vad jobbigt att få hela sitt liv total förstört för att man är snäll mot någon ='(

Fast nu är du lite dramatisk. Först och främst så vet du inte om hon menar allvar och för det andra så är detta bara en liten del av ditt liv. Det kommer inte pågå för all framtid, även om det känns som så nu. Imorgon ska du till psykolog, prata med dem, se till att ha duktiga och professionella människor omkring dig. Du är inte den första på planeten som råkat ut för nått sånt här och de flesta brukar kunna ta sig ur det.
Moderator

2013-06-13 22:25
Varför vet hon så mycket om dina kriminella vänner? Deras affärer känns väl inte som något du har delat så mycket med henne? Tänk över vad hon verkligen kan komma med utöver "asså hans kompisar är fett kriminella".

Byt telefon och ge henne det nya numret. Hon kommer fortsätta trakassera dig på det och då kan du lämna in den mobilen till polisen utan risk för att de kan hitta något skumt på den.

Så fort det med mobil är fixat och den är full med bevis (vilket verkar behöva ta typ en timme) så anmäler du henne igen. Säger polisen att de inte kan göra något så säger du att det kan de fan visst och det måste de. Förklara allvaret i situationen och vägrar de lyssna så tjatar du tills de inte har något annat val än att lyssna.

Lycka till och till nästa gång: don't stick your dick in crazy.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-06-13 23:07
Vad Kapten Krok skrev sen...

Hon skulle förmodligen sticka ner mig och bränna mig inne madens jag sov om hon såg mig ragga på någon annan. Men jag har sagt åt henne att regga konton på datingssidor iaf. Jag kanske borde betala ett medlemskap på varenda sida åt henne.

Hon är väl inte direkt Jokern i batman, du får ju bjuda på några shots också innan svineriet börjar... Blir hon kaos=arresten drar hon med sig nån dude är det också win... Ge inte vika för sån där "utpressning", enda anledningen att göra det är att du genuint bryr dig om henne om så är fallet blir ju det hela lite svårare...

2013-06-13 23:25
VRGNHNS

Sorry to spoil it for you, men vissa tjejer går igång på att man behandlar dem illa.
Poet

2013-06-14 00:29
Är hon snygg och var bor du?

Kan komma och rädda dig om det inte är långt åt helvete broski
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Moderator

2013-06-14 01:27
vet du hennes efternamn? har hon vanligt namn? Vet du om hennes föräldrar bor i samma stad eller vilken stad de i såna fall kan bo i? finns ju ratsit.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Producent

2013-06-14 07:23
Be dina yrkeskriminella vänner om hjälp
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-06-14 07:35
även om hon verkar reagera mer intensivt och galet om du ignorerar henne så tror jag ändå att du borde göra just det, hon tar antagligen alla reaktioner från dig, även negativa, hellre än inga alls och genom att bemöta hennes skit ger du henne uppmärksamhet som eldar på henne, du gör det bara värre för dig själv genom att överhuvudtaget bekräfta hennes existens.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-06-14 10:02
Poet

2013-06-14 10:05
Shit man, låter jobbigt.
Varför anmäler du inte henne för hot, störande av friden, hemfridsbrott osv.?

Alternativt att du går Dexter på henne och dumpar henne i någon sjö... Efter styckningen såklart, man vill ju inte paja rygggen.
Jag har ätit pannkaka!

2013-06-14 12:04
sveningmar skrev:

Vi blev bra vänner och när hon separerade från sin kille ställde jag upp och hon fick bo hos mig i några dagar.

sveningmar skrev:

Hon har inga vänner, ingen familj, inget jobb och inget intresse. Så det ända hon har att göra hela dagarna är att förstöra mina dagar.

Det är lätt att vara efterklok, men du borde aldrig ha legat med henne..

Den här tjejen verkar lida av en skopa borderline i kombination med att hon är något extremt olyckligt kär i dig.

Hursomhelst, börja med att detaljerat förklara för henne varför hon inte kan hålla på som hon gör, försök få henne att förstå vad hon gör, och att det inte är attraktivt och framförallt inte hälsosamt beteende.

Sök på http://upplysning.se efter hennes personnr. Du kommer få upp hennes hemadress. Bor hon hemma och ifall du inte hittar telefonnummer till hennes föräldrar, klä dig anständigt, plinga på dörren och prata med flickans mamma (inte pappa!)..

Förklara allt som hänt. Förklara att du förstår att hon är olycklig kär, naiv och inte
kan handskas med avvisande.

Säg att det aldrig var din avsikt att såra henne, men att det hon gör INTE ÄR OKEJ, och att du därför vänder dig till hennes mor, för hennes dotters bästa.

Hoppas att morsan bankar in lite vett i sin dotter.

Lycka till!
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
Graffare

2013-06-14 12:10
Byt nummer, kolla om du kan slagga hos en vän i några veckor. Ligg lågt så kommer hon nog hitta någon ny att fitta sig mot.
Http://Instagram.com/Silverstrahle
Konst och ingen skit.

2013-06-14 12:11
plinga på dörren och prata med flickans mamma (inte pappa!

varför tycker du det är viktigt VILKEN förälder han snackar med?

2013-06-14 12:12
Misery_chick skrev:

Alla vet ju att pappor är dåliga föräldrar!

2013-06-14 12:13
Misery_chick skrev:

För han har knullat den här faderns dotter?

2013-06-14 12:14
Sorry to spoil it for you, men vissa tjejer går igång på att man behandlar dem illa.

Alltså... Nu är det ju konstaterat upprepade gånger att impulskontrollen är rätt låg och verkar snappa för minsta lilla. Det finns folk som tom stannar med partner som misshandlar dem men det är oftast för att de köper deras partners bullshit och "ska bli bättre"-valser. Sen är det ju de som "tänder" på svin och har stormiga fram o tillbaka förhållande, skriver kärleksbrev till kåkfarare etc, men nu är ju inte sveningmar den killen som jag förstått det, utan det handlar om att skicka vidare den där jointen innan han bränner sig eller får permanent psykos.

2013-06-14 12:16
VRGNHNS

Jo. Fast sånt kanske fungerar på en normalt funtad tjej med en bra självkänsla. Han verkar dock inte ha att göra med en sån. Dissar han henne på plats så tror jag risken är att han triggar igång henne ännu mer.

2013-06-14 12:17

jag tycker väl att det är lite odd att helt utan belägg utgå från att farsan är en dåre med hedersmentalitet, men ok då fattar jag hur du menade.

2013-06-14 12:23
Misery_chick skrev:

jag tycker väl att det är lite odd att helt utan belägg utgå från att farsan är en dåre med hedersmentalitet, men ok då fattar jag hur du menade.

Vem har utgått från att farsan är en dåre med hedersmentalitet, nu när du skriver det, så kan det säkert också vara så, men jag tänkte mig mer att fadern skulle kunna se sin dotter som offret den hemska killen lurade omkull, kan ju bli lite spänd spänning för TS då förstår du.

2013-06-14 12:25
SofiaBayo

Det ligger någonting i det... Men trippar det över rejält in public så hamnar det ju i hennes papper. När det väl står där att hon har noll trovärdighet så blir hela polisfrågan mycket enklare.

Men men, det kan ju bli så att hon slår av en flaska och gör köttfärs av svenningmar också... Känns ändå inte på kartan med vakter osv runt om, ska rätt mkt till för att genomföra sånt... Tror hon söker sig till nästa, sveningmar är ju själv en i raden.

sveningmar

Att fråga exet hur han gjorde är uteslutet?

2013-06-14 12:29
VRGNHNS

Folk har fått flaskor i huvudet förut trots människor och vakter omkring sig. Hennes papper eller inte, en flaska i huvudet kan orsaka rätt stora skador.

2013-06-14 12:46
SofiaBayo

Det handlar om att rycka plåstret helt enkelt. Mitt förslag kan ju va helt åt helvete, allt beror på hur labil kvinnan är, bästa tänkbara scenario är ju att hon hittar en ny i de scenerna, alternativt ett mindre tilltaget utbrott än att hon lyckas, trots att han är beredd få in en fullträff i hans huvud med en flaska.

Är hon ett totalt vulkanutbrott är det väl som påpekat bara byta nummer, ligga lågt o sen anmäla då han har tillräckligt material.

2013-06-14 13:09
VRGNHNS

Jag förstår din poäng. Men har man att göra med en labil person så tror jag inte det bästa draget är att börja behandla henne dåligt. Man ska inte ge henne anledningar att bli mer arg. Då är de bättre att bete sig så bra man kan så att hon inte får något att använda emot honom. Jag har haft lite såna tendenser i mitt förflutna om jag ska vara helt ärlig. Har haft extremt svårt för att bli avvisad. Jag blev aldrig så extrem att jag bankade på någons dörr dock. Utifrån mig själv kan jag säga att de enda personer som jag faktiskt respekterade var de som avvisade mig kärleksfullt. När de blev arga och ignorerade mig så la dom ved i elden eftersom de triggade mina skuldkänslor.
Producent

2013-06-14 14:10
Be din pappa prata med henne, så kommer det lösa sig.
Give my regards to King Tut, asshole
Producent

2013-06-17 08:56
jag är en apa: Jasså? Men det kan det inte bli när man pratar med mamman? Mammor är snälla och förstående, pappor är arga och våldsamma mot pojkar som har ihop det med ens dotter. Är du straight outta vikingatiden eller?

2013-06-17 13:08
Slå henne i ansiktet med något tillhygge. Det brukar lugna ner hysteriska fruntimmer.
pistol

2013-06-17 15:08
MaskuLinus skrev:
jag är en apa: Jasså? Men det kan det inte bli när man pratar med mamman? Mammor är snälla och förstående, pappor är arga och våldsamma mot pojkar som har ihop det med ens dotter. Är du straight outta vikingatiden eller?

Jag vill bara påpeka att det där du skriver helt är din egen uppfattning, eftersom att det inte alls var så jag menade.

Det jag tänker är att modern säkert också varit olyckligt kär någon gång, vet hur det kan ligga till och känner sin dotter..

Sen tror jag att det skulle kunna bli mer akward att bemöta fadern, ja.

Vikingatiden here I come..
Producent

2013-06-17 16:50
jag är en apa: Ok, så män kan inte förstå kvinnor? Är det bara kvinnor som kan va olyckligt kära? Pappan kan lika väl ha varit en stalker som var olyckligt kär när han va ung och där med ännu mer förstående än hennes mor. Bara för man har en kuk/fitta betyder det inte att man har mer gemensamt/har mer förståelse för en person.

2013-06-17 17:44

2013-06-17 22:02
MaskuLinus skrev:
jag är en apa: Ok, så män kan inte förstå kvinnor? Är det bara kvinnor som kan va olyckligt kära? Pappan kan lika väl ha varit en stalker som var olyckligt kär när han va ung och där med ännu mer förstående än hennes mor. Bara för man har en kuk/fitta betyder det inte att man har mer gemensamt/har mer förståelse för en person.

Självklart kan kvinnor och män vara olyckligt kära.

Ja, det kan mycket väl vara så att pappan har bättre förståelse..

Hursomhelst tänker jag inte ge ett PK svar, för jag tror att det KAN vara så att mamman har bättre förståelse för hur det är att vara olyckligt kär som tjej.
Producent

2013-06-17 23:22
jag är en apa: Men då vill jag ha en förklaring på vad det är för skillnad på att vara olyckligt kär som tjej jämfört med kille.

2013-06-17 23:51
MaskuLinus skrev:
jag är en apa: Men då vill jag ha en förklaring på vad det är för skillnad på att vara olyckligt kär som tjej jämfört med kille.

Det kan jag tyvärr inte ge dig, då det skiljer sig åt på individnivå.

2013-06-18 00:15
jag tror att när killar är olyckligt kära så är dom blå, och när tjejer är olyckligt kära då blir dom rosa.
Producent

2013-06-18 07:48
jag är en apa: Där ser man. Alltså kan vi vara överrens om att det inte är könen som gör att man känner olika när man är olyckligt kär och därmed kasta din idé om att det vore bättre att prata med mamman för pappan skulle inte förstå?

SofiaBayo: Det har du så rätt i, så!

Förlåt för att detta blev en genusdebatt, men jag kan inte låta bli när folk beter sig som apor.