Är det svinigt att vaxa någon annans bil? Häromdan vaknade jag överväldigad av en stark vilja att vaxa bilen. Problemet var bara att jag inte hade någon bil. Det fick dock bli ett senare problem att lösa.Det första jag gjorde var att ta mig till närmsta affär och köpa vax. På vägen hem passerade jag en hemskt ståtlig mercedes och en liten tanke föddes.Jag ställde mig och började vaxa den.Så där stod jag i strålande sol, vaxade den imponerande bilen och hälsade på snygga tjejer som gick förbi, när plötsligt ägaren kommer ut och frågar va jag håller på med.Jag sa såklart som det va, men istället för att bli glad och tacka, var mannen hotfull och till slut kände jag mig nästan tvungen att dra mig därifrån.Jag ställer mig nu frågan om den här mannen hade rätt att uppträda så som han gjorde mot mig, och undrar om det verkligen är där vårt samhälle har hamnat. Man ställer upp för sina medmänniskor, men istället för tacksamhet möts man av hot och kränkningar, va va hans problem liksom.Jag hade ju ändå vaxat halva hans bil.
Det enda som håller Artin i form är arbete, ju hårdare desto bättre.Därför har han satt in en annons där han söker tunga sysslor som han kan utföra. Gratis.– När jag bär tunga saker glömmer jag bort att det också är träning, säger han till Aftonbladet.Arbetar gratis Artin Ghookassi satt in en annons där han söker tunga sysslor som han kan utföra. Arbetar gratis Artin Ghookassi satt in en annons där han söker tunga sysslor som han kan utföra. Foto: mikael wallerstedtFaktaBehöver du hjälp?Har du tunga sysslor som måste göras? Kontakta Artin via hans annons på Blocket.När Artin Ghookassi från Uppsala slutade skolan vägde han 140 kilo. Räddningen blev ett stressigt jobb, det intensiva arbetet fick honom att tappa 30 kilo.Men nu har Artin ett mindre stressigt arbete och därför är han rädd att kilona ska komma tillbaka. Gym och annan träning har aldrig fungerat, berättar han.– Jag har inte motivationen att träna. Men jag är inte lat, jag har aldrig varit lat. Det enda som någonsin fått mig att gå ner är fysiskt krävande jobb.Träffar nya människorSå Artin började hjälpa vänner och deras vänner med fysiskt krävande sysslor som flytthjälp eller trädgårdsarbete. Men helst vill han utföra ansträngande arbete flera gånger i veckan och därför har han nu satt in en annons på Blocket.– Sedan jag satte in annonsen har jag hjälpt tre personer. Men har fått flera erbjudanden och jag räknar med att hjälpa tre personer i veckan.Artin berättar att han förra veckan sågade av grenar från rönnbärsträd med handsåg. Men samtidigt erkänner han att han inte bara gör det för pengarna.– Det är en kul grej och man träffar många nya människor. Jag ser det som en aktivitet. Vissa spelar fotboll och jag gör det här.
BountyBoo skrev: Det enda jag kan tänka på är att man inte bara vaxar en bil, man tvättar den först. Annars repar man lacken rätt bra.