I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Silly Season

Övrigt - Blandat

   

2013-03-21 17:19

Silly Season

Ja, ursäkta kass trådtitel men det var det bäst klingande jag kunde hitta på och är ju ingen van skribent direkt, iallafall inte på det här forumet.
Jag är och kör säsong just nu på en ganska liten anläggning där jag bor i korridor med ett gäng killar.

Iallafall.

Jag försöker ha en ganska tillbakadragen stance, orkar inte supa och jag har faktiskt inte orken längre att jobba varje dag bakfull. Är äldst där jag jobbar och det är ganska tydligt att farbror Hillbilly har läsglasögon och hellre läser en bok på sitt rum än är ute och slår runt med 20-åringarna.

Så har det hänt, på något helt oförklarligt och mysitiskt sätt har det börjat gå en massa skumma rykten om mig. Det började med att jag skulle ha stulit en kladdig pipa som någon uppenbarligen skulle ha lämnat på ett bord. Jag har inte ens sett pipan och hade jag gjort det skulle jag antagligen ha kastat den. Sedan skulle jag ha stulit någons skor, trots att jag ligger minst tre storlekar över honom.

När jag så konfronterade om detta så började det tuppas och skulle slåss, men jag bara skrattade och förklarade att jag var sådan där vuxen och har inga som helst behov av att hävda mig.

Sedan har det bara blivit värre och värre. Har aldrig upplevt mobbning förr och för mig känns det hela.. Tja, inte så att jag gråter mig till sömns, bara jävligt overkligt.

Blev tillfrågad om jag lånat någons klippmaskin för ett par dagar sedan. Jag sa nej och fick svaret; Är du säker? Jag kände någon slags "fuck off-reflex" men sa bara ja.

Jag kommer från en riktig jävla bondhåla förvisso. Men man tog tillvara på de människor man hade runt sig.

Någon som varit med om någonting liknande och har någon bra lösning som inte innefattar bensin och tändstickor?

Every man is a born loser. Not every man is a born winner.