Wow, jag gick in här för jag trodde Brazen börjat trolla. This shit is fo' real? Dat'z fakked app! (Ungefär lika fucked up som stavningen på föregående mening...) Håller med BC när han håller med KurtRussel samt Blweria. Alltså jag vet inte vad jag ska säga... Okey att man väljer flytta festivalen, men att fortsätta kalla den Hultsfred Stockholm? Det är ju pinsamt. Då har man inte förstått vad Hultsfred var en gång i tiden. Det finns en historia och tradition bakom den här festivalen. Svensk musikhistoria om inte annat. Inte minst för att vi, musikälskare, varit där och förgyllt den och andra festivaler under många år! Det minsta man kunde göra är väl att låta den gå just i graven med lite värdighet. Sen att man väljer försöka festivala närmare en storstad, med bättre kommunikationer och bredare bas kanske är förståeligt. Det blir ju inte minst förmodligen billigare med transport av artister etc, det kanske kan vara ett strategiskt gott alternativ ur ekonomisk aspekt. Jag känner någonstans att man kanske kan stödja det, men sättet som man misshandlar en historisk epok som Hultan är under all kritik. Det är brutalt dåligt och jag utgår från att det fanns garantier kommunen kommer kräva ersättning för från bolagets sida? Blweria: Fast hur hårda har polisen egentligen varit på festivalerna då? Jag vet förvisso inte hur det är nu, men på 90-talets slut och 2000-framåt när jag och mina kamrater festivalade kom vi undan med rätt mkt kan jag säga...