I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Brudens fd polare anklagar mig för kvinnomisshandel.

Övrigt - Blandat

2013-02-26 09:00

Brudens fd polare anklagar mig för kvinnomisshandel.

Tjena whoa, nu är det så att jag är en man på nyss fyllda 24, bor med min flickvän och helt utan våldsamma tendenser..

Igår skickade J som vi kan kalla kvinnan ett sms till min flickvän där hon anklagar mig för att både slå min tjej och tvinga henne att röka brass.
Bruden blev ju skitledsen då inget av det stämmer, jag blev ju bara frustrerad då jag vet att det inte stämmer och folk med rykte om sig som kvinnomisshandlare inte får det så roligt. (var ett mord här i byn för bara någon vecka sen på en kvinnomisshandlare)

Jag har även kämpat mig ur ett blandmissbruk varav kan jag bli väldigt dryg och irriterad men jag har aldrig lagt hand på en kvinna och kommer aldrig göra det heller.
Kan det vara pga min irritation och dryghet under dessa perioder hon tror att jag slår min kvinna?

och varför hon tror att jag skulle tvinga bruden att röka brass är ju också helt sjukt, jag har fan ett 9årigt blandmissbruk bakom mig och jag önskar ingen det helvetet.
när jag väl röker brass så brukar jag göra det ensam, varför tvinga någon som inte kommer kunna uppskatta ruset och därav sabba sitt eget rus?
noway.

kan ju lägga till att den här bruden satt hemma hos mig och tjejen för någon vecka sen och snackade om hur viktigt det är att vara trogen. samtidigt som hon har knullat runt med andras pojkvänner ett bra tag.
hon hycklar på mig att jag röker brass när det praktiskt taget bara finns THC i denna kvinnans kropp, hon blir även arg ifall hon ser mig och bruden kramas/pussas för då tar hon det som att vi driver med henne och att hon har problem med sin kille.

jag förstår att det här är jävligt sloppy skrivet, men jag sitter här och blodet kokar!

Har detta hänt er också? isf, hur agerade ni när ni fick höra anklagelserna? förstod personen att så inte var/är fallet?

peace
/slugaren

(Inlägget ändrat av slugaren 2013-02-26 09:00:49)

2013-02-26 09:55
Om inget av det hon säger är sant, så är ett alternativ att hålla avstånd från henne. Byt nummer och undvik henne. Det låter som att hon lider av nån psykisk åkomma, som mild schizofreni eller paranoia. Du skriver att det är din flickväns f.d polare, kan det vara så att hon har fått spel av att dom brytit upp?

Alternativt så kan din flickvän be om att få träffas och föreslå att hon borde söka hjälp, och visa att hon verkligen bryr sig. Men tänk då på att människor av det slaget saknar mer ofta insikt om vad det är dom håller på med, så risken finns att hon bara vänder det emot din flickvän. Det är svårt att försöka finnas där för en person som saknar insikt om sin psykiska sjukdom, och man behöver vara väldigt stark i sig själv för att klara av det. Förstå att hennes utspel inte är personliga, utan att det handlar om hennes smärta och inte om er.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-02-26 10:20
inte så sloppy skrivet alls...dock är hela grejjen jävligt skev

...kan det inte vara så att den här kompisen till din tjej är ute efter dig då`?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Hangaround

2013-02-26 11:37
anmäl henne för förtal, om inte annat blir hon nog skraj.

förstår att det inte är kul att bli anklagad för en sån sak men om du lackar ur så gör du dig själv ingen tjänst direkt, TA DET LUGNT.

Om folk ser dig reagera typ irriterad men inte att du tar åt dig av det så framstår du bättre.

Hennes skruvade ord får bara vikt om folk tror på dom, hur ser övrigt folk på den här tjejen, skulle nån köpa hennes ord som sanning rakt av så det faktiskt påverkar ditt rykte?
Manager

2013-02-26 11:57
...kan det inte vara så att den här kompisen till din tjej är ute efter dig då`?

Då har hon kommit på det absolut sämsta sättet att ragga på.

anmäl henne för förtal, om inte annat blir hon nog skraj.

Om jag rökte så skulle jag inte gå till polisen och gnälla om någon anklagat mig att röka. Det kan gå väldigt fort från "Klart vi ska hjälpa dig" till "Du har röda ögon".

Mitt tips, skit i henne. Om bara hon går omkring och påstår saker så borde ändå folk fatta att hon är den snurriga. Man går inte och mördar en påstådd kvinnomisshandlare bara för att en virrpanna påstår att det är en kvinnomisshandlare.
Redline!
Hangaround

2013-02-26 12:30
Vet inte hur du känner, men jag skulle ta en ringa för att bevisa att jag inte misshandlat någon, om folk verkligen trodde det alltså.
Manager

2013-02-26 12:33
Vet inte hur du känner, men jag skulle ta en ringa för att bevisa att jag inte misshandlat någon, om folk verkligen trodde det alltså.

En ringa för dig kanske inte har samma konsekvenser som en ringa för en annan.
Just nu behöver han inte bevisa för någonting för någon egentligen.

Givetvis skulle alla ta en ringa om det var de enda två alternativ som låg på bordet. Men så är det verkligen inte i det här fallet.
Redline!

2013-02-26 12:58
Det var ju bara ett crazyperson-sms. Hon kanske var full/hög? Ni får väl ringa henne och prata allvar om ni är oroliga.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2013-02-26 13:02
Fast nu när jag tänker efter så kan det vara så att du förstorar upp saken väldigt mycket.

Hon kanske skickade sms'et i ilska för andra saker som dom bråkade om, och alla människor säger saker dom inte menar när dom är arga. Eller så kanske det har hänt något som fick henne att uppfatta det som att du slår henne, som bara är en total missuppfattning, och att hon egentligen bara bryr sig väldigt mycket om din flickvän.

När det kommer till att hon pratar om otrohet och weed som att det är något dåligt men själv gör det, kan också vara för att hon vill förhindra människor från att hamna i samma skit som hon själv. Ibland behöver man inte ha tagit sig ur något för att förstå och vilja förhindra andra från att hamna i samma sörja.

Din flickvän kanske bara ska börja med att sätta sig ner med henne över en kopp te och reda ut vad allting handlar om, innan du börjar dra slutsatser att hela byn kommer tro att du är en kvinno-misshandlare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-02-26 13:20
Då har hon kommit på det absolut sämsta sättet att ragga på.

eller så agerar hon endast på svartsjuka
hon blir även arg ifall hon ser mig och bruden kramas/pussas för då tar hon det som att vi driver med henne och att hon har problem med sin kille.

tyckte det fanns utrymme för såna känslor när jag läste det där....och så lägger man på en skruvad skalle och så raggar hon efter bästa förmåga på det sättet. först ska ju paret splittras...logiskt men inte snyggt.

har man kommit ur ett 9 år långt blandmissbruk så finns det garanterat domar i bagaget och en "ringa" finns inte på kartan då...

-Mark Twain
Rappare

2013-02-26 16:16
Konfrontera henne tillsammans med din brud, ifrågasätt hennes beteende och förklara att det är jävligt lågt att utan grund påstå liknande saker. Antingen det eller bara bryt kontakten med henne, varför låta en person ta så mycket energi och tid från er/dig utan att ni får något tillbaka av det?

Hon verkar va en crazy bitch och gör ni inget åt saken kommer hon fortsätta hålla på.
Keep your opinion to yourself nigga no one asked you
Poet

2013-02-28 14:29
Säger du "min kvinna" när du berättar om din flickvän till folk med?

Jag säger inte att det gör dig till en kvinnomisshandlare, men att folk får fel uppfattningen om en för att man beter sig dumt på ett annat sätt är ju ingen nyhet.

Fittsparka mytomanen till grannkommunen. (It's a figure of speech)
Jag har ätit pannkaka!

2013-02-28 19:15
ja lätt, anmäl henne för förtal

2013-03-05 08:56
till er som säger att jag ska lägga en anmälan ; det står inte ens på tavlan.
Som Blweria sa "har man kommit ur ett 9 år långt blandmissbruk så finns det garanterat domar i bagaget och en "ringa" finns inte på kartan då... "

varför jag inte tänker göra en anmälan? dels är det så lite bevisning som finns att det kommer läggas ner direkt och snuten kommer bara garva åt en ännu mer och dels för att jag har skyddstillsyn så är inte direkt sugen på att pissa i en kopp.

Dundermannen ; först trodde jag också att det bara var crazyperson sms men nej, den här kvinnan går runt och försöker tuta i mina barndomskamrater att jag nitar bruden så det här är långt mer än bara något sms.

MilK ; är jag själv med tjejen så kan det allt hända att jag kallar henne för kvinna (med ett lätt humoristiskt tonfall). det ska jag inte neka, dock kan det vara en jäkla skillnad på att kalla en tjej för kvinna med ett lättsamt tonfall än kvinna med argt/hotfullt tonfall. agree?

Och till er som tror att hon är ute efter mig, never gonna happen. men det förstod ni säkert innan.

Jag hade ordnat så vi skulle träffas och prata om detta i söndags för jag vill veta varför hon går runt och säger som hon gör. det slutade med att efter jag hade väntat i två timmar och ett flertal sms som lydde "jag är snart där" "där om 5 minuter" så stack jag hem.

Det tråkigaste är ju att hon verkligen går runt och försöker få folk att tro att jag verkligen slår min tjej. att hon går runt och kallar mig knarkare gör mig inte så jävla mycket även om jag hellre skulle höra att hon sa fd missbrukare haha..

Kan ju även säga att jag brukar inte höja rösten så ofta heller, höjer jag rösten så vet jag att bruden blir grinig och beter sig som kvinnor kan göra så blir jag sur på henne håller jag mest käften och ser grinig ut.

Inte viktigt men är väl säkert någon som undrar så jag kan dra upp det här;
jag är idag 24 år, har missbrukat aktivt från 14 års ålder till 23 års ålder med väldigt korta uppehåll. har mest varit flödder(huvuddrog), röka, tjo och alkohol men kan ju säga att man har väl i princip testat allt utom pcp, krokodil och sätta jungfrusil.
Har oftast kunnat prata mig ur situationer som vanligtvis slutar med sjukhusbesök och mina vänner vet att jag absolut inte är någon våldsam person om det inte gäller liv eller död.

är inte aktivast på forumet heller. men ni ska veta att vissa av era svar är ju logiska andra är ju bara käpprätt åt helvete om ni hade läst igenom mitt första inlägg.

tillägg ; jag har öht INGA våldsdomar alls i bagaget. aldrig ens blivit anklagad för misshandel innan det här.

2013-03-05 09:09
Det kan finnas flera tusen orsaker till varför hon inte dök upp så jag tycker inte du ska spekulera innan du vet. Hon kan vara rädd för dig, hennes hund kan ha dött osv osv. Varför ska du prata med henne? Är det inte bättre om din flickvän pratar med henne först?

F.ö så tycker jag du ska sluta försvara och förklara dig. Om du vet om att du är en bra kille och dina vänner är bra vänner så spelar det ingen roll vad hon säger. Folk har åsikter om dig oavsett om någon tönt sprider åsikter om dig eller inte. Bry dig mer om att göra så gott du kan och ta hand om dem du älskar, än hur andra snackar om dig.
Producent

2013-03-05 09:30
bruden blir grinig och beter sig som kvinnor kan göra

Du uttrycker dig på ett sätt som kan få en att tro att du har en tvivelaktig kvinnosyn. Hon kanske faktiskt tror att du slår din tjej. Hon kanske är rädd för dig. Det finns bara en sak att göra, visa henne var skåpet står.
Give my regards to King Tut, asshole

2013-03-05 09:58
KurtRussel ; alltså, jag har en ganska skev syn både på kvinnor OCH män men det är inget jag basunerar ut i mitt vardagliga liv. vet inte alls hur jag ska tolka ditt "visa henne vart skåpet står"? tyckte det uttrycket här var bra mycket skevare än det mesta jag skrivit. Jag förstår dock inte alls varför hon är rädd. är det för att jag INTE beter mig som en fitta hon är rädd? är det för att jag INTE gapar på tjejen? jag har ALDRIG betett mig olämpligt framför den här människan.

SofiaBayo ; jo det förstår jag mycket väl, men då kan hon ju säga det istället för att låta en sitta ute i två timmar och frysa när hon sitter framför sin laptop 3 mil utanför stan. Min flickvän har också försökt prata med henne, det gick dock käpprätt åt helvete och den här personen drog upp mer lögner. jag tänkte mest snacka med henne för att ta reda på varför hon tror att jag slår min tjej och berätta för henne att istället för att gå runt och säga det till mina kompisar så kan hon ju faktiskt fråga min tjej istället(har ju glömt säga att jag har väl träffat den här personen en 10-15ggr max)

och jag borde verkligen inte försvara mig själv, men det är svårt att låta bli.

hade min tjej haft en blåtira, sprucken läpp whatever så hade jag faktiskt kunnat förstå henne att hon trodde något sånt

och detta är inte första gången hon skevar ur i sitt beteende.

2013-03-05 10:32
du kanske skulle prata med aen advokat om saken...?

tror att en sådan vet hur sånt här ska hanteras bättre än någon. gratis att bara fråga om saken iaf...prova!

-Mark Twain

2013-03-05 10:42
jo det förstår jag mycket väl, men då kan hon ju säga det istället för att låta en sitta ute i två timmar och frysa när hon sitter framför sin laptop 3 mil utanför stan. Min flickvän har också försökt prata med henne, det gick dock käpprätt åt helvete och den här personen drog upp mer lögner. jag tänkte mest snacka med henne för att ta reda på varför hon tror att jag slår min tjej och berätta för henne att istället för att gå runt och säga det till mina kompisar så kan hon ju faktiskt fråga min tjej istället(har ju glömt säga att jag har väl träffat den här personen en 10-15ggr max)

Men alltså vad säger din tjej till henne då när hon kommer med lögner? Har din flickvän frågat henne vilka bevis hon har för att misshandel har skett? Har hon sett dig slå din flickvän nån gång? Din flickvän får ju vara lite konkret. Om den här bruden nu hittar på att hon har sett dig slå din flickvän så behöver hon ju hjälp. En kompis brors flickvän blev diagnostiserad med scizofreni för ett tag sen, hon hittade på alla möjliga scenarion som var helt absurda. Om fallet är sådant att hon är sjuk så behöver du ju inte ta hennes utfall personligt.

Tror du verkligen hon kommer tro på dig om hon inte ens tror på sin kompis? Om hon nu verkligen tror på att du misshandlar din tjej så är hon antagligen rädd för dig.

2013-03-05 18:03
nita nita nita

2013-03-05 18:04
nä nu skämta jag, men det där med förtal lät ju vettigt!

2013-03-05 23:49
vafan, lägg en anmälan