Självförsvar med soft air gun?
Hej jag har funderat ett tag nu på om man får försvara sig skälv med en soft air fun eller luft vappen i hemmet tillexempel om någon bryter sig in under natten skulle man då få hota inbrots tjuven men en soft air gun då t.ex? För jag vet att i USA där försöker dom få så många som möjligt att köpa ammunition som är mindre dödlig som t.ex hagelpatroner med bön påsar inuti eller Low powerd buck shot. Så man kan ju tycka att det inte är några problem med att använda en soft air gun eller ett luft vappen? Men om man t.ex skjuter en inbrotts tjuv som har brutit sig in i ens hem med en soft air gun vad skulle man få för straff då? Mvh
Är det många som brukar bryta sig in hos dig under natten? Hur har du löst det hittills?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
det är lugnt att använda precis vad man har för händerna när man ska skydda sitt liv och hem
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Redaktionen
2013-02-25 13:05
inbrottstjuvar i sverige väntar i 90 procent av fallen tills någon inte är hemma innan de gör inbrott. Om du lider av stark rädsla för att det skulle hända hos dig så rekommenderar jag snarare terapi, än ett soft air gun.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Inga problems utom för dig. Tror du kommer att finna effektbegränsade vapen något ineffektiva mot en inbrottstjuv nämligen.
Försök att träffa på inbrottstjuvens fingrar, det gör skitont!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Moderator
2013-02-25 14:33
ÅderpåleOne Hahaha! Fan vad rolig låten vart när man tänker på vilken tråd man är i :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Producent
2013-02-25 15:35
Har du inte baseballträ i lägenheten? Är ju ett lika måste som ett kylskåp eller säng, :) Man vet ju aldrig vad det kommer för skumma jävlar på dörren liksom.
Placeras vid dörren så inbrottstjyven kan greppa den direkt han brutit upp din dörr :P
Producent
2013-02-25 22:26
Nej, nej, nej, strategiskt utplacerad! Gärna en under sängen också.
Skaffa en pulverbrandsläckare, kommer fucka upp inbrottstjuvens ögon och luftrör, sen är det bara att göra vad du vill med denne (och den kan släcka bränder också!!!)
LC
när jag bodde på första våningen så borrade jag fast rakblad på balkongräcket. två idioter fick sig en jävla överraskning + sjukhusbesök när dom tänkte länsa lägenheten.. men vissa tycker kanske att det är för mycket men jag anser att tjuvar som stjäl utav andra privatpersoner och vänner är lika mycket värda som våldtäcktsmän och pedofiler.
Konsertbesökare
2013-02-26 10:24
Men snälla lilla vännen. Om du mot förmodan får inbrott kommer de nog att springa iväg, hur mycket du än har är det inte värt att åka fast för det, och de som faktiskt stannar är förmodligen påverkade tjackpundare à la Kenta & Stoffe och dem vill man nog inte träffa även om man har ett soft air gun. Du kommer bara se pretentiös ut.
Smutsiga hippies... Hippies så smutsiga, att dem bajsar inte ner sig... Dem bajsar upp sig!
Att säga att Kenta var "tjackpundare", är i princip samma sak som att säga att du är en heroinist i en förliten jeansjacka. Du vet lika lite om det, som jag vet om dig. Samper97; du får använda så mycket våld som nöden kräver om du svävar i fara. Inte för att någon försöker sno din TV.
Jag har ätit pannkaka!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Nu känner jag ju inte bovarna i ditt kvarter, men rent generellt så är det nog ungefär såhär (om vi inte snackar random tjackpundare) De flesta inbrottstjuvar har haft koll på dig ett tag. De vet att du har någonting av värde hemma, så det är värt inbrottet och de vet när du är hemma och inte, de flesta någorlunda seriösa inbrottstjuvar skulle nog göra det dagtid om du är på jobbet tex. De vet i runa slängar vem du är. Om du är med i Hells Angels är risken att någon gör inbrott hos dig minimal. Om du jobbar natt normalt sett och råkar vara sjukskriven och allt blir så fel att det stövlar in två inbrottstjuvar hos dig och du av en händelse drar fram en, ja, jag vet inte, ett vapen, så skulle nog nämnde tjuv förstå att det inte är ett riktigt vapen. Det är ganska sällsynt att gemene man har en steyr aug hemma, speciellt om man vet att du är en vanlig snäll kille. Skulle du skjuta små plastkulor med den så skulle det nog bara sätta dig i en ännu farligare situation. Men du skulle nog inte behöva oroa dig för rättsliga eftergifter.
Every man is a born loser. Not every man is a born winner.
Jag kör med fällor á la Ensam Hemma. En dörrknackande försäljare fick en hink med målarfärg på sig häromdagen, sen hade jag riggat så att han efter detta fick en dos med ejderdun. Jäklar så gullig han blev! Tyvärr så råkade mamma kliva i min hemmagjorda cirkelsågsfälla, men vem fan behöver två fötter?
Var en snubbe i Umeå som försvarade sig med ett samurajsvärd och högg ihjäl en av angriparna. Han fick inget straff, så jag gissar att du inte skulle få det av att beskjuta objudna gäster med platbitar.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu
De flesta inbrottstjuvar har haft koll på dig ett tag. De vet att du har någonting av värde hemma, så det är värt inbrottet och de vet när du är hemma och inte, de flesta någorlunda seriösa inbrottstjuvar skulle nog göra det dagtid om du är på jobbet tex. Jag fick inbrott en vecka när jag var bortrest så antagligen måste dom ha haft koll på mig, men jag är typ världens fattigaste människa. Det enda dom fick med sig var en gammal dvd-spelare som var värd typ 50 spänn och 200 kronor som jag lämnat framme. Allt det jobbet att slå in dörren för ingenting. Inbrottstjuvar kan vara rejält korkade.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Samper97; du får använda så mycket våld som nöden kräver om du svävar i fara. Inte för att någon försöker sno din TV. 24 kap. Om allmänna grunder för ansvarsfrihet 1 § En gärning som någon begår i nödvärn utgör brott endast om den med hänsyn till angreppets beskaffenhet, det angripnas betydelse och omständigheterna i övrigt är uppenbart oförsvarlig. Rätt till nödvärn föreligger mot1. ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom, 2. den som med våld eller hot om våld eller på annat sätt hindrar att egendom återtas på bar gärning,3. den som olovligen trängt in i eller försöker tränga in i rum, hus, gård eller fartyg, eller 4. den som vägrar att lämna en bostad efter tillsägelse. Lag (1994:458).
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Tror Mlk blandar ihop nödvärn med polisers rätt att skjuta. Vilket enbart får ske om deras eget eller en kollegas/civilpersons liv är i uppenbar fara.
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
inte för att vara den som är den men en soft airgun? tror inte du fäller så många med den, men fan va nostalgi nu när du nämner det! softairgun-krig tjohoo