Jo tyvärr har vi förlorat en del skallar till techo en del står ju kvar med ena benet ändå :)
jag personligen lyssnar mest på rap när jag sitter. vill jag dansa, och det vill jag, så är det techno som gäller. väldigt mycket för att det inte finns några danssteg. inga regler.
hiphop på dansgolv känns så regelreglerat. och det är väl en del av grejjen. "istället för att slåss...dansa ner hans arsle"
diggar inte tävlingar.
dopeness, det kan vara allt från family guy till Through the Wormhole typ. låten jag länkade är en liten mening från just Through the Wormhole.
och det blir oftast från y-tuben för jag tänker ändå lägga så m,ycket filter på att kvalitén från början egentligen inte spelar någon roll. blir det en dålig kvalité kan det till och med vara att föredra då jag gärna vill att det får en ton av något avlägset...något från rymden eller så....iaf vill jag att känslan ska dra ditåt.
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Producent
2013-03-06 13:41
Tack för ditt svar
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
jag personligen lyssnar mest på rap när jag sitter. vill jag dansa, och det vill jag, så är det techno som gäller. väldigt mycket för att det inte finns några danssteg. inga regler. hiphop på dansgolv känns så regelreglerat. och det är väl en del av grejjen. "istället för att slåss...dansa ner hans arsle" diggar inte tävlingar.Jo, jag ser väl hiphop mer som känslokanal och "tänkande" musik men det är väl i grunden också väldigt fest-orienterat och många tycker att utvecklingen tillbaka mot dansgolvet är åt rätt håll...
Den musik folk breakade till är ju inget jag pumpar/pumpade utan mer boombap
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dopeness, thx for asking :) VRGNHNS, ja, det är väl så jag ser på rap oftast numera men det är klart att en del beats får min nacke att börja leva ett eget liv. men det slutar när någon säger "knulla din morsa" eller engelska motsvarigheter. där försvinner konsten med ord. sofias länk förklarar det rätt bra. eller sjukt bra, ska man väl säga. men jag gillar konsten och kommer nog alltid göra det. dock får den inte mig att hoppa som en galning i flera timmar så som brutala basmattor med knorrar som slänger skallen ett par varv runt galaxen.
Den musik folk breakade till är ju inget jag pumpar/pumpade utan mer boombap jag har nog aldrig pumpat den typen av musik heller egentligen. men jag har stor respekt för konstnären bakom och sättet musiken gjordes på. det är ren konst så som snygg graffiti :D
Har jobbat med ett jävlarns hippt gäng nu ett tag! Namnet är MUd'N'SKUd och en singel släpptes igår! Den heter Lägg Den Och Låt Den Chilla Där och den rockar röv http://www.youtube.com/watch?v=lfgZcNy7TLA /Urban-Jonas (Slickboy)
Jag rappar bland annat. Här är två av mina projekt.
SofiaBayo Riktigt nice, har hon gjort nån musik som inte är spoken-word också?
Jag skrev texter en gång i tiden och började spela in strax innan jag blev muslim, så hann inte så mycket.
Denna är bland de första inspelningstillfällena. Vi hann aldrig spela in den igen samt spela in andra versen. Beatet är gjord av en vän som annars gör techno.
,
Denna är med random beat:
haha...awesome diggi! trodde verkligen inte att du hade haft det i dig ;)
haha, tackar=) Diggar dina ambient grejer kan jag ju kontra med. Det väckte gamla minnen till liv. Hittar tyvärr inte de andra jag hade, måste glömt spara dem vid reboot.
VRGNHNS skrev: SofiaBayo Riktigt nice, har hon gjort nån musik som inte är spoken-word också?Eller hur :) Inte vad jag vet. Hon har släppt skivor med bakgrundsmusik till hennes texter, men det är fortfarande spoken word.
Diggero :O jag håller med blweria. Trodde verkligen inte du hade det i dig, så du är människa alltså? ;)
Jag säger ju att om någon av er skulle träffa mig och vi skulle prata om annat än religion så skulle det inte finnas sådana barriärer=) Jag använder ju min tid här främst för att predika. Men jag lovar att hålla det borta från denna tråd. Gillade din reinfeldt låt. Man kan känna igen sig också hehe.. Det var också fart på vesslan och bulten haha.
diggi; tack mannen :) jag kommer från och med nu göra musik med en liten baktanke att locka dig tillbaka till musik. det blir textfritt så inte något världsbild ändras ;) jag gillar själv inte så mycket att höra någon prata när vacker musik spelas. melodier och rytmer räcker gott för mig :) btw, jag ser inte meningsskiljaktigheter nödvändigtvis som barriärer. kanske mer som ett pussel som skulle kunna resultera i en vacker tavla.Spoiler och visst välter jag bordet med pusslet ibland....men lika många gånger kommer jag tillbaka efter en tid i avbytarbåset
Tack! Ja, reinfeildt-låten blev fin. En sån låt som bara kom ur mig på några timmar. Älskar när det händer! Jag måste säga att jag föredrar dig så här Diggero. Att diskutera med dig när du predikar är ungefär lika irriterande som att diskutera med en envis telefon-försäljare som inte förstått att man bestämt sig för att inte köpa något redan vid presentationen.
Blwria btw, jag ser inte meningsskiljaktigheter nödvändigtvis som barriärer. Kanske fel ordval av mig, men att det blir lite friktion när det kommer till vissa samtalsämnen=)
kanske mer som ett pussel som skulle kunna resultera i en vacker tavla. och visst välter jag bordet med pusslet ibland....men lika många gånger kommer jag tillbaka efter en tid i avbytarbåset Haha, det var fint sagt. No hard feelings bro’.
Dock står jag fast vid vad jag skrev i den andra tråden om musik. Och jag kan ju (utan att det blir predikan) dela med mig av vad som skedde i mitt ego när jag fick era reaktioner. Direkt så började det skramla i huvudet att ta fram texter och börja spela in igen osv=)
friktion skapar ju värmen ;) av den värmen kan man bygga ihop riktigt trevliga musikaliska upplevelser. och när man får beröm för något man gjort så fungerar det ju i kroppen som om man lagat god man åt sina vänner och fått uppskattning för det....eller på samma sätt som när man hjälper en person med barnvagn in eller ut från bussen. det är inget fel att belöna "egot" det är naturligt. det som är viktigt är att inse att det är det som belönas och inte få hybris.
Producent
2013-03-08 14:23
Need beats? www.scientificproduction.se
Rekommenderar inte Dr Bekker, den är mer larvig och rolig/flummig än ett seriöst försök till att skapa något trevligt för öronen. Föreslår istället Dragon för den som vill veta vad jag gör och Scum of tellus för den som vill veta vad jag gör med min flickvän (inte snuskigt menat). Inget upplagt på bra länge förutom just den oseriösa Dr Bekker, men jag har ett rejält gäng halvklara projekt.
För drygt tio år sedan så spelade jag in den här låten för att hedra mitt stammishak, Söderkällarn. Det var fan tider det. Har inte gjort nåt mer sen dess. =)
Club SK Anthem
www.nativeswedes.se
Producerar Smått och rappar lite hit och dit
Kör över alla möjliga slags beat förutom Trap och sånt.
Hallå gott folk! Tänkte dela med mig av min senaste singel "Tänk Om" Detta är remixen.
Har aldrig sysslat med musik (lyssnar endast på andras musik), men jag skulle gärna vilja börja typ prodda beats till exempel. Men jag antar att jag är alldeles för oteknisk och omusikalisk för sådant. Känns som att det är något man skulle börjat med när man var 15 år och inte 22. Men det skulle vara jävligt roligt att sitta och pyssla med om kvällarna som tidsfördriv. Men liksom, vart ska man börja någonstans? Jag är nog för okunnig rent generellt när det kommer till sådana här saker.
schizo; du kommer aldrig klara något med inställningen att du ändå inte kommer klara det. leta upp gamla modeller på musikprogram typ FL studio eller så. det är användarvänligt och kul. går rätt snabbt at komma igång med. men viktigast av allt; det ska va kul att hålla på. och ingen kunde nåt från början...
Producent
2013-03-23 12:56
Schizofrenia Och när du är 29 så önskar du att du hade börjat med musik när du var 22 och nu känns det för sent. Börja med det du vill, börja med att uppfylla en liten önskan. Hur skulle det vara att leka med den synthen? Eller flippa den samplingen? Eller programmera de där trummorna? Lägga den där basen du har i huvudet..Då blir du tillfredsställd i början och behöver inte bara kännas som en lång lång lång uppförsbacke. Skäm bort dina öron.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Ni har förmodligen rätt båda två. Men jag har liksom NOLL koll på hur man skapar musik. Jag äger inga prylar att använda. Sitter på en billig bärbar dator av märket Toshiba, vet inte ens om program som FL Studio går att använda i den. Men man kanske skulle försöka.
självklart har vi rätt :) för att få lite extra hjälp så finns ju alltid youtube. det svämmar bokstavligen över med instruktionvideor. därifrån kan du få både insiration och lärdom. med prova bara. det fanns musikprogramm när jag var runt 10-12 år och då fanns inte ens bärbara datorer värt namnet. bara riktigt dåliga datorer...men det fungerade att leka med musik redan då ;)
Producent
2013-04-04 15:42
Rappar och producerar! Här är en ny musikvideo jag släppte för ca 3 dagar sen, där jag står för produktionen, inspelningen, mixningen och mastringen.
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA