I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ge mig era snuthistorier!!

Övrigt - Blandat

2013-02-05 15:15

Ge mig era snuthistorier!!

Jag håller på att ge igen för alla gånger polisen brytit mot lagen och agerat psykopater, och har därför börjat på en bok som ska redogöra om hur polisen arbetar egentligen. Till detta behöver jag historier från alla er kära vänner som någon gång har blivit utsatta för kränkning utav polisen.

Typ vad hände, när det hände och vad konsekvenserna blir. jag kan också dela med mig senare men hinner inte nu. jag vet att vi gillar detta ämnet och jag vet att det finns MÅNGA här på detta forum som har varit med om kränkningar från polisen och inte fått upprättelse. jag vill göra detta till en opiniosfråga men kan ej göra det utan er hjälp

PLEASE HELP ME WHOA!!!!!! :D:D

www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2013-02-05 18:41
fick stryk av polisen vid ett gripande, min kompis tilll mig blev slagen så mycket i magen och benen att han inte kunde gå bra på ett tag efter. hjälpte han haltandes hem när vi blev släppta dagen efter.
fick inte lika mycket stryk själv, dom skadade min hand/och fingrar. och fick vänta med ansiktet i en vattenpöl med ett snutknä gnagandes i huvet med en pistol mot mig.

blivit "kränkt" många gånger genom att bli stannad och kvarhållen etc utan anledningar.. och lite annat skiit

2013-02-05 22:50
F.T.P.
Dra åt helvete

2013-02-06 10:42
tackar knatcha jag har inga svårigheter att tro dig, men andra människor som saknar erf. brukar inte ta dessa historier som sanna, så det man får göra är att publicera tillräckligt många sådana här historier så att folk förstår att det MÅSTE ligga någon sanning i dem, för folk sitter fan inte och hittar på sådana grejjer. Har du anmält eller inte?

YOU wont be disapointed.

2013-02-06 10:45
hunken hit me with that experience that made that opinion PLEASE

YOU wont be disapointed.

2013-02-06 12:01
zoo man.. de e ju så..under alla mina möten med polis som är ganska många har jag fått min bild av dom.... dom har någon störning i huvet, "dom" fungerar inte på samma sätt som "oss" och har helt andra tankesätt.
mer, misshandla tjejer barn hemlösa 2 mot 1, skjuta din hund eller trakkasera dig och förnedra dig, och vad det verkar som dom är heta på knulla barn och våldtäkter också..

vi anmälde inte "officielt" eller vad man säger..pga omständigheterna kring gripandet(vill ej ta de på öppet forum) och för att det garanterat inte hade lett någonstans. det vet alla.

en grej jag vet att dom gör som oxå hänt en kompis till mig, det är att dom tar in folk dom känner igen/känner,inte gillar... kriminella och huliganer t.ex och spöar dom i pikebussen o sen kör ut dom långt långt ut åt helvete och dumpar av dom, hände min kompis när han va ute på stan och drack och var med sin tjej har ja för mig

jodå finns mycket historier om dessa svin att berätta lycka till med din bok

2013-02-06 12:10
vill egentligen inte regna på ert hat...delar det ju också till viss del.

men

2 mot 1 osv ...??? ärligt. om snuten sköter sig ordentligt så skadas folk mindre om dom är fler mot en ensam gärningsman. tänk på det. en mot en blir en "ärlig" kamp och kommer resultera i näsblod eller skotthål i kroppen. och det vill ingen.

att sen snutar alltid ska gå över gränsen och lägga knä på nacken/huvudet och liknande är en annan sak. men det är alltid minde skaderisk för den som blir gripen om det är fler poliser som griper. och det av den enkla anledningen att alla lemmar kan läsas utan att det ska vara brottning eller bråk med nävar innan.

polisen har ju en sån taktik
en grej jag vet att dom gör som oxå hänt en kompis till mig, det är att dom tar in folk dom känner igen/känner

har man strulat så avtjänat straff så kommer man bli trakasserad av snuten resten av livet... det är så dom jobbar. dom vill ha klapp på axeln av griskungen. pinn-jakt eller va det kallas...
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-02-06 13:02
blweria du verkade inte fatta att jag menar själva "2 mot 1 attityden" typ mobbar stil, alla på en.. och okej. med din logik, varför stog dom och slog min polare i typ 1 minut med batonger? det var inte en polis utan 2 och dom försökte inte ens hålla ner han.

och samma där, jag var full en gång på stan, var högljudd och 2 poliser som har gått bakom mig tacklar mig bakifrån, utan att jag är förvarnad så jag flyger ner i backen och det blir såklart ett tumult för jag vet inte att de är poliser, båda 2 satt på mig, en med knät och hela vikten lutande på min nacke och mitt ansikte ner i asfalten, medans den andra låg på mina ben och hade dragit på mig handbojjor på högsta smärthalt. fick ligga så tills pikebussen kom. varför??

och du läste tydligen inte klart vad jag skrev,

en grej jag vet att dom gör som oxå hänt en kompis till mig, det är att dom tar in folk dom känner igen/känneroch spöar dom i pikebussen o sen kör ut dom långt långt ut åt helvete och dumpar av dom
dvs inget gripande, ingenting.. bara själva misshandeln och förnedringen att bli avsläppt i en skog nånstnas och dom säger "börja gå åt det hållet"

men absolut är man kriminell eller är en huligan som gilllar att slåss får man ju ta det som en hårdskalle men är det rätt??

2013-02-06 13:16
om du nu ska klaga på att jag inte läser allt så ta en titt i spegeln!

om du bara skriver "2 mot 1" så finns det ett stort utrymme att tolka det på...eller hur?

och varför i helvete ska jag förklara vad ett par poliser tänkte???

och jag valde att inte citera mer för att jag VET att dom har en sådan strategi när det kommer till dömda personer. dom lämnar dom aldrig ifred. HUR dom går tillväga från tillfälle till tillfälle vet jag inte. men dom har den strategin.

synd att du vänder dina taggar mot mig. för du har inget för det. uppenbarligen förstår du inte vad jag skriver.

att sen snutar alltid ska gå över gränsen och lägga knä på nacken/huvudet och liknande är en annan sak

läste du ända hit då?

läs om och försök förstå min ställning. det är inte svårt. men bestäm dig inte för vilken sida jag står på INNAN du läst klart!

för helvete, hela ditt svar till mig är tragiskt mannen.

det där med att dumpa någon i skogen säger jag inget om för jag VET inget om det. get it??!?!?!?!?!?!

det enda jag vet om en liknande sak är vid demostrationer när dom kör ut oönskade personer ur staden och lämnar dom där. jag gillar inte alls den strategin heller.

i mina ögon ska snuten tangerea våldet den möts av i alla lägen. varken mer eller mindre. och ALDRIG förnedra någon.

och som sagt. när du läser ett inlägg så färga det inte innan du läst klart det. tack!

-Mark Twain

2013-02-06 13:45
BLWERA okej ja det där med demostrationerna vet jag har själv blivit utkörd i norsborg o avsläppt men jag kan förstå att dom gör så. men men jag gnäller inte iaf förstå mig rätt, men dom agerar ju inte som folk tror dom gör... finns många grejer man kan berätta kriminella blir utsatta för men de bryr sig inte folk om endå för de rätt åt dom, (håller delvis med) men 2 fel gör inte 1 rätt tycker man. därför jag ser på polisen annurlunda än nog många gör.

2013-02-06 14:04
en polis får aldrig göra fel, enligt mig. aldrig. men dom bryr sig inte inne på arresten, i bilen eller i skydd av mörkret. jag vet.

och visst kan jag förstå varför dom kör bort demostranter fast jag kan inte acceptera det.

man får inte frihetsberöva folk så enkelt som man får i sverige.

LOB vem fan gjorde snuthelvetet till domare där liksom?! eller till och med ordningsvakten...
men det är enligt lagen...

jag vet att rötäggen är tätare bland poliser än inom andra områden. rasismen är mer utbredd.
och min förklaring till det?
man måste ha någon form av "jag ska se till att du gör rätt"-mentalitet för att ens söka polishögskolan kombinerat med ett så sjukt trögflytande system att vanor/anor från gamla tider nästan aldrig försvinner. dom är kvar på 50-talet många gånger. för att inte tala om "kriminalvården"

och till sist så kan jag kanske dela med mig av en historia som går i trådens anda :)

jag (en väldigt vit svennebanan) och min vän en mycket svart (svennebanan) var ute på bryllerier. vi stannar vid en gångväg under en lampa (mitt i natten) för att skruva. jag får vara kapten. min vän tar hand om det som inte ska skruvas.

mitt i skruven kommer en väktarbil och en polisbil. vi är rätt så ouppmärksamma så dom hinner för nära för att jag ska våga kasta nåt. min vän gör det.

jag stoppar ner kallaset i fickan och ser så obrydd ut som jag bara kan. min vän också. ur polisbilen kliver en en liten te-skedsgumma ut och en väldigt stor ss-liknande snubbe. vem tar vem??
lilla gumman börjar prata med mig. självklart!
hon rör mig aldrig. hon är trevlig och köper allt jag säger. samtidigt som jag står med en rejäl skruv i min ficka.
min vän blir tvungen att stå mot bilen. ta av sig sin jacka. (det är vinter) och så blir han sökt in på skinnet.
som du är har han kastat det som blev över. och vi får efter ca 15 min gå därifrån medans dom kollar att vi gått.

jag har personligen inte blivit "felbehandlad" av polisen. men jag anser ändå att det här var en extrem felbehandling av mig. polisen ska göra sitt jobb och inte jävlas.
eller favorisera ett snällt litet "svenskt" utséende.

båda var liksom lika ärliga, på samma plats och med samma svar på alla frågor.

hur ofta får man stå kvar med händerna i fickan när polisen kommer endast pga en själv? eller oss....som i det här fallet. grov rasism...

-Mark Twain

2013-02-06 14:10
detta hände för säkert 15 år sen...minst.

och det som gör att det känns likadant nu är att vi är inne i samma samhällsklimat igen...ett mycket rasistiskt klimat

-Mark Twain

2013-02-06 15:23
en polis får aldrig göra fel

Helt korrekt! Polisen har monopol på våld, lag o ordning. Vi skattar för skiten och rätt att kräva att det fungerar helt prickfritt. Polis är inte vilket jobb som helst, trots vilken idiot som helst klarar den skolan

2013-02-06 15:34
trots vilken idiot som helst klarar den skolan

Du säger det ja..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-02-06 17:36
Detta är en liten grej som hände mig för ett litet tag sen (Kanske inte alls det du är ute efter men men)... Jag var på väg till krogen och blev jag stoppad av polisen för att jag gick och drack öl på allmänplats, fick böter på 500 spänn. De ger hellre ut en böter till en glad kille som är på väg till krogen för att ha en rolig kväll istället för att vara ute och spana efter idioter som faktiskt gör något ont i samhället. Ni kan ju tänka er hur rolig min kväll blev... Kan inte säga att det var det smartaste jag gjort men tycker att det borde ha räckt med en tillsägelse.
Måste tillägga att det var bara jag som fick böter i umgänget jag var med trots att det var andra som drack.

Man kan tycka att polisen "bara gjorde sitt jobb".. Det är det konstigaste man kan säga. Att göra något ologiskt och ursäkta sig med att det är en del av ens jobb, det visar att man inte har några egna åsikter utan blint följer vad man blivit tillsagd. tycker inte poliserna själva att en böter i vissa fall är mer förödande än en tillsägelse t.ex? Polisen ska ju vara folkets redskap, inte statens..

Här kan ni/du läsa en jävligt bra grej om just detta!
http://gd.se/folkfamilj/kronikor/1.2490882-jag-gor-bara-mitt-jobb

Såg dock en jävligt vidrig sak på facebook där en bekant råkat ut för en väldigt kränkande händelse.
Jag citerar:

"Idag bevisa polisen för mig att dom är äckliga svin hela jävla bunten då dom förnedra mig framför mina chefer utan någon anledning!
Jag sitter och äter med min chef då kommer äcklet fram och säger att jag luktar cannabis och frågar om jag rökt nyss då säger jag jag sitter här med min chef äter lunch men det skiter äcklet i, han ber mig att följa med ställer oss precis utanför restaurangen där dom kollar igenom mig så att alla kan se.
Jag har då inte rökt något och mig är den ända dom kollar fast att det var fult av folk på restaurangen.."
Battlerappare

2013-02-06 18:01
Låter ju inte direkt som du söker nått som verkligen hänt för din "bok"
Tror alla coola hiphopare kan dra fram några hemska historier om hur polisen gör hyss.

2013-02-06 18:19
jag kan ändå tycka att det är bra att det vädras historier. även om det inte resulterar i någon bok. folk kan må riktigt dåligt av en händelse och kan då känna stöd om någon varit med om något liknande...

-Mark Twain

2013-02-06 21:28
Ärligt, aa visst fuck the police o allt de där, de finns riktiga h*rungar, majoriteten av de dessutom, meeeeeeen, jag har slutat lyssna på när folk berättar sina hata polisen berättelser nuförtiden.. shit, det finns så många dramaqueens här i världen.
ALLT är inte övervåld. Dom ska gripa dig och om du inte hjälper till så måste dom ta i.

De gånger jag blivit utsatt för övervåld kan jag nästan förstå de, asså jag gråter inte efteråt och jag polisanmäler inte dem heller, visst det är ju inte så att jag blivit så misshandlad att jag hamnat i koma då.
Det är jag mot dom, om jag jiddrar emot blir jag klippt.. Haha sjukt, har typ accepterat det nu. Men men, fuck em, de e bara o ge tillbaka.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Rappare

2013-02-06 21:45
Utan att säga bu eller bä om Polisen så skulle jag tycka att det var intressant med texter om mannen på gatans åsikter och historier om dem. Alltså att inte söka negativa åsikter utan välja personer mer slumpmässigt.

2013-02-07 08:47
Två sidor av myntet, vore ju kul med historier från folk som inte verkar tvivelaktiga i sitt beteende.

Jag har själv varit i kontakt med polisen två gånger och aldrig blivit felbehandlad. Både gångerna gjorde dom misstaget att ta in mig trots att jag var oskyldig, men då dom som alla andra friska människor speglar sin attityd efter hur de själva blir bemötta har det aldrig varit ett problem.

"Min polare blev slagen, jag blev slagen" - Mmm, men då slog du också eller var allmänt störig? eller hur?

Det känns som samma snubbar som postar här är samma som vill ha en snuten-är-idioter-historia att berätta.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2013-02-07 10:53
har bara haft med snuten 2 gånger att göra i mitt liv, ena gången var när jag var typ 9 och skulle på skidsemester med min fader men det tyckte inte polisen :)

Andra gången var det för att läraren ringde snuten för att jag tog med mig en butterfly till skolan (var runt 13-14 dom var tuffa då) då blev jag muddrad och sådär men gömde den säkert i mina undies och dom tallar inte på småpojkar så jag klarade mig galant :)

Förövrigt så förtjänar iaf 40-50% av dom som får stryk av snuten det.
Trött på det patetiska anti snut bullshitten som folk verkar vara så jävla inne på.
Fanns ju någon video uppe för typ 1 år sen här där det blev en jävla ramaskri för att snutarna spöade idioten. Men va fan håller du 120-150 och håller på att krocka med fucking civila så ska du ha en batong i arslet.

Men självklart finns det ju rövhål av alla sorter
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-02-07 11:03
men asså....berätta vad som gått fel eller skit i att skriva. läste ni första inlägget till tråden????????????

men det tyckte inte polisen

OCH vad hände?

-Mark Twain

2013-02-07 11:25
Jag tycker det är en rätt bra ide till en bok, men gör det ordentligt. Fråga på forum och på social medier om historier, och gör sen riktiga intervuer och ordentlig research. Gör du det bra så får du säkert släppa den på ordfront eller dylikt sen.

Lovar du göra ett genuint arbete så kan du pm'a mig så skickar jag kontaktuppgifter till folk jag vet varit med om märkliga polishändelser.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Manager

2013-02-07 11:36
Jag gillar idén, men det kommer vara svårt som fan med trovärdigheten i en sån bok eftersom det bygger på personers berättelser. Det finns knappt några bevis och snuten kommer förneka allt oavsett om det är sant eller inte.
Redline!

2013-02-07 11:48
visst kommer dom förneka det. men tanken måste vara att gå framåt med rakare rygg och jag tror nog att organisationen "polisen" kommer ta med det i framtiden om boken görs snyggt.

ändra historien kan aldrig vara ett mål men däremot lägga grunden för en rättvis framtid. det måste vara allas ansvar.

-Mark Twain
Manager

2013-02-07 11:52
Nu var du sådär gulligt naiv :)
Redline!

2013-02-07 11:54
och jag kommer nog alltid vara det :)

-Mark Twain
Manager

2013-02-07 11:59
Men på riktigt. Det har skrivits mycket om ämnet, det har gjorts filmer, det har protesterats. I USA där polisen slagit ihjäl folk, Rodney King etc.

Shit har uppmärksammats och exponerats genom åren. Har polisen tagit till sig och ändrat på sig?

Eller kan det vara så att de lär sig att dölja sitt beteende bättre? Jag kan tänka mig att telefonkatalogstricket som var vanligt bland Stockholms-polisen på 90-talet kom till för att det uppmärksammades att fler och fler började få blåmärken efter de tagit en tur i piketen.
Redline!

2013-02-07 12:06
men det uppmärksammades också och på senare år har inte jag hört något om den lilla taktiken.

-Mark Twain
Manager

2013-02-07 12:14
Som sagt, när de blir exponerade så ändrar de taktik. De blir inte snällare.
Redline!

2013-02-07 12:59
det är ju inte riktigt skrivet i sten...av min erfarenhet så brukar folk harkla ursäkter när dom blir konfronterade. och jag hoppas att en sån här bok skulle få en sån effekt.

-Mark Twain
Manager

2013-02-07 13:19
Vad har de här ursäkterna för värde egentligen? Tomma ord som kommer komma från polisens pressansvarige, sen business as usual.

Jag är helt klart för en lösning på problemet, men jag tvivlar starkt på att en bok baserat på människors historier kommer göra någon skillnad.
Redline!

2013-02-07 13:40
en sån offentlig ursäkt kan ge kraft för dom som faktiskt är bra inom kåren. så en viss förändring skulle kunna vara möjligt. (inte heller det är skrivet i sten....)

-Mark Twain

2013-02-07 14:08
Uppskattar all exponering av deras vidriga beteende.

Tyvärr är jag 100000000% säker på att denna boken kommer förnekas, förnekas och förnekas.

Att en ursäkt skulle framföras är omöjligt. Det händer inte ens en gång på en miljard. Tyvärr.

2013-02-07 17:27
Jag har aldrig själv blivit ett offer för övervåld från polisens sida men jag har däremot sett en kille blivit insläpad i en piket och fått både slag och knän mot kroppen. Mannen hade visserligen viftat med kniv och så mot polisen men det jag såg var fortfarande mer än vad som krävdes.

Däremot tror jag faktiskt att majoriteten av poliserna gör ett korrekt jobb och en del dessutom jävligt bra. Men jag sticker absolut inte under stolen med att det finns många svin som utnyttjar sin maktposition.

Det görs så grova generaliseringar i tråden och de som redan hänger på snuthatartrenden köper dessa generaliseringar rakt av, givetvis. Men vart kommer vi?

Vi har ju sett vad dessa grova generaliseringar leder till i vårt samhälle. Jag syftar då på Sverigedemokraterna som är mästare på att grovgeneralisera. Vissa borde sluta köpa allt med hull och hår och sluta dra alla över en och samma kam/kant.

Innerst inne så borde vi väl veta följande:
-För många poliser brukar övervåld.
-Nej, alla poliser gör inte fel.
-Det finns poliser som sköter sitt yrke utmärkt (Precis som i vilket annat yrke som helst)
-Det finns poliser som sköter sitt yrke svindålig (Precis som i vilket annat yrke som helst).

Själv tycker jag att det är synd att vi behöver ha poliser i våra samhällen. Om alla kunde leva efter sunt förnuft och vara lite mer varmhjärtade så hade vi aldrig haft en ordningsmakt där vissa behandlar, i vissa fall helt oskyldiga människor förjävligt.

Luddigt?

2013-02-07 22:13
jag har varit med om en hemsk sak, men det är tyvärr inget jag kan ta offentligt. Såå jag läser era historier.
Kanske folk tänker "ok som om du inte har berättat hela ditt liv".. men finns folk som "stalka" de jag skriver och sedan snacka vidare till mina släktingar (storebror). Hade de som sagts på whoa stannat på whoa hade jag kunnat berätta.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2013-02-07 23:37
har dom pillat på dig? :/

snuten är inget annat än ett värsting gäng enligt mig..
jag skulle bli gripen av piketen och snutarna smyger avvaktande på varsen sida och jag håller upp händerna som sig bör om man inte vill få stryk (fel)
batong mitt i huvet som spräckte mitt ögonbryn och jag ligger platt på asfalten.. då tyckte dom det var lägligt att tömma en hel tub tårgas i huvet samtidigt som de sitter på min rygg och gör ett ufc grepp..och jag är rätt liten hehe

natten på akuten, 2 dagar i arresten och anmäld för våld mot tjänsteman och olaga hot..samt jag var påtagligt drog påverkad (positiv på cannabis haha)

och det ska bli rättegång och de ska stå där och ljuga dom jävlarna..

fuck aina.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2013-02-08 08:31
flummithuve: Jag har tillräckligt med empiriska erfarenheter för att veta att det inte är grova generaliseringar.

Men ok, jag är uppväxt i en invandrartät förort där polisen verkar se det som en sport att vara så jävlig som möjligt mot folk som ser ut som kriminella. Med andra ord, alla ungdomar t.ex.

Jag vet inte vart du är ifrån, där kanske alla poliser är skittrevliga?
I Gävle har jag pratat med flera poliser och de har alla behandlat mig som en människa och till och med varit trevliga, även när jag var full och pinkade mitt i centrum. Men det är den enda platsen det varit så, och jag är alltid snäll och trevlig mot polisen när jag har med de att göra.

Redline!

2013-02-08 15:06
Octagon: Det är absolut möjligt att det inte är grova generliseringar där du befinner dig. Jag hör många gånger att poliser beter sig som svin i förorter, men jag trodde vi pratade om alla poliser i Sverige.

Haha, faktum är att jag sitter i Gävle just nu och ögonlyser mitt lilla beltdjur till hund. Inte träffat någon polis ännu though. Haft diskussioner med poliser i stort sett överallt i Uppland och har inte blivit illa bemött någon gång. Eller en gång i Öregrund så sökte de mig på droger. Varför sa de inte men det gör inte mig så mycket.

2013-02-08 15:12
så sökte de mig på droger. Varför sa de inte men det gör inte mig så mycket.

jag har mycket svårt att acceptera sånt.

ska nu polisen själv på plats få styra över en sådan inskränkning på den personliga integriteten så ska dom kunna lägga fram en jävligt bra anledning. annars luktar det bara trakasserier

-Mark Twain

2013-02-08 15:56
har dom pillat på dig? :/

det beror på helt hur man ser det ..
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2013-02-08 18:45
jag har mycket svårt att acceptera sånt.

ska nu polisen själv på plats få styra över en sådan inskränkning på den personliga integriteten så ska dom kunna lägga fram en jävligt bra anledning. annars luktar det bara trakasserier

Jag förstår absolut att vissa kan tycka det är jobbigt. Speciellt när man är i sällskap utav andra. Jag skulle dock inte kalla det för trakasserier. Dock så är det ju upp till var och en hur man upplever det. Däremot så tror jag inte alltid att det är med uppsåt att trakassera.

Hoppas du har en kanonkväll förövrigt! :)
Manager

2013-02-12 13:28
ftp omg
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2013-02-12 13:36
En gång va det en snut som kom fram och va riktigt trevlig... Skoja bara
Poet

2013-02-12 17:19
fuck aina
"life's a garden, dig it."

2013-03-10 12:32
Såhär är det va. jag har själv suttit i fyllecell flera gånger bokstavligen för att jag har yttrat att jag inte tycker om poliser och enbart pga. den anledningen. Jag har många gånger betett mig fel och polisen har då gjort rätt men 50 % av gångerna har det varit ett direkt lagbrott att låsa in mig.

Detta vet jag också har hänt många andra personer, bara genom att titta på antal anmälningar ser jag att det händer. Räknar man med generella regler för mörkertal (som apliceras på ex. våldtäckt) anmäls 20 % av fallen. Är detta korrekt så utför polisen MINST 35 000 olika brott varje år och det ökar.

Det jag vill belysa i denna bok är just de historier som finns att tillgå runt om i landet. Jag vet mycket väl att de historier jag kan berätta är SANNA men det vet ju ingen annan, då det krävs att man litar på att jag talar sanning. Det gör man inte. Alltså kan jag dra slutsatsen att det finns MÅNGA sanna historier, antagligen många fler än de påhittade, då jag personligen har svårt att se att någon DIREKT hittar på historier om övergrepp från polisens sida. Överdrifter i all ära, men det finns alltid ett spår av sanning. Genom att visa folk hur många historier det faktiskt finns och visa sina slutsatser kring deras arbete, artiklar, statestik samt återgivelser så bör man kunna påverka så att detta blir en POLITISK fråga, vilket det knappast är idag.

Jag kräver inte att man tror på era historier, men däremot vill jag att folk förstår att det är högst otroligt att ALLT är påhittat samt att det faktum att historierna finns bevisar också företelserna.

YOU wont be disapointed.

2013-03-10 12:37
LillJ:

Alltså skicka den historien till min inkorg please, du är helt anonym och jag är bara ute efter själva historien inte efter ditt namn eller vem du är det kvittar mig helt.

YOU wont be disapointed.

2013-03-10 12:43
faktum är inte att majoriteten av polisen gör ett korrekt jobb. Faktum är motsatsen. Ni förstår att om en polis slår, och 4 tittar bort så gör allihop grova brott. Jag vet om att den stora majoriteten poliser HAR bevittnat en kollega bryta mot lagen utan att ingripa, vilket gör dem själva gärningsmän lika mycket. Faktum är också att de stackars poliser som inte vill vara med på detta ljugande och lagbrytande och anmäler och sätter sig emot blir förflyttad, behandlad dåligt (likt en golare i vilket gäng som helst!??!), blur utfryst och kommer naturligt vis att sluta jobba som polis till slut. Detta innebär att du innom polisen får "gräddan" av lögnare, som klarar av att leva med sig själv samtidigt som man lever i en lögn och i praktiken beter sig likt en psykopat.

Vidare finns det också klara belägg för att psykopater söker sig till yrken med auktoritär karaktär.

Min slutsats är att polismyndigheten har högst andel psykopater utav alla yrkesgrupper, och psykopater kan tortera och sedan åka hem till sin familj och bli hyllad som en hjälte utan att se några moraliska felaktigheter.

YOU wont be disapointed.

2013-03-10 12:45
Givetvis kommer historierna bara vara en del utav den här boken. Som sagt det kommer också finnas mer sakliga bevis att tillgå :D

YOU wont be disapointed.

2013-03-10 12:47
Det finns också en anledning till att vuxna människor hyser starka kännslor mot polisen, för min del har de i praktiken skapat en person som för all framtid kommer motarbeta deras organisation och det säger nog mer om organsiationen i sig än om mig som individ.

YOU wont be disapointed.

2013-03-10 13:24
Jag vet mycket väl att de historier jag kan berätta är SANNA men det vet ju ingen annan

jag förstår precis vad du menar och vet att lagen som ska skydda folk missbrukas. och jag tror också att polisen tror att dom gör något bra när dom tror att en människa ska strula för att den är full och därför låser in den.

lagen är mycket gammalmodig. och polisen som organisation vill bli av med den men jag tror samtidigt att fotfolket vill ha kvar den då den fungerar som en "time out" och dom slipper kontakta åklagare eller skriva en rapport på mer än tre rader.

"X högljud och flaxig. lyssnar inte på tilltal och ser arg ut"
en sån fet rapport är godtagbar för befäl. samt alla klockslag och platser. och så. men inte mer beskrivet.

LOB måste bort från polisen för det kan vara den mest missbrukade lagen av alla vi har.
eller så kör polisen alla som är så pass fulla att det är alkoholförgiftning är nära eller redan framme. till sjukhus. så som det är tänkt från början. det är trots allt en vårdlag (tvångsvård om man vill)

-Mark Twain