I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Testa på att föda barn som man..

Övrigt - Blandat

2013-01-22 20:31

Testa på att föda barn som man..

Såg en ganska underhållande nyhetsartikel idag, vet inte om det är för att jag är sjuk som gör att jag tycker detta är extra underhållande att se män ligga i en säng och gråta.. (fråga mig inte varför)

http://nyheter24.se/nyheter/udda/736841-man-testar-att-foda-barn-grater-av-smarta

Dessa underhållande programledare får gå igenom en riktig nära-döden-upplevelse (för dom iaf, men för oss kvinnor något helt naturligt)

Så vad säger ni män? Är detta något ni skulle kunna tänka er pröva på?

All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2013-01-22 21:04
Att föda barn har med undantag för, låt oss säga, de senaste hundra åren alltid varit något av en nära-döden-upplevelse. Sen brukar väl ändå de flesta föderskor föredra något slags bedövning vid förlossningen?

Intressepenisen hårdnar!

2013-01-22 21:07
du svarade typ ändå inte på frågan .. om det är nått du skulle kunna testa , eller vad ni säger om detta.

Så jag vet inte vad du vill att jag ska svara på det du skriver? eller kanske jag inte skulle säga något alls.. han ena får ju lustgas på slutet, har du ens sett videon eller skriver du bara? du är förvirrande eller så är jag för febrig för att förstå.

2013-01-22 21:25
Har sett den två gånger nu och ser fortfarande inte när dom gråter(förutom när han i blått skrattar "tills han gråter" när han ser sin vän i smärta)..
I övrigt tycker jag dom var relativt lugna och hanterar det bra..

Till frågan, ja.. Bara för att sedan kunna säga "jo det har jag visst!" när kvinnor tar fram föda barn kortet :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-01-22 22:03
Det är inget jag skulle vilja pröva på.
Intressepenisen hårdnar!

2013-01-22 23:03
Man testar förutsatt att man får exakt samma droger som brudarna får. Gör säkert inte ens ont då.

2013-01-26 20:30
Hatar när kvinnor påstår att män aldrig skulle klara av att föda barn... inte direkt så att kvinnor klarar av det så jävla bra, har det väl börjat går det ju inte hoppa av.

Genomlida och klara av är ju inte direkt samma sak.

Och nej jag skulle inte utsätta mig för det där testet, ser ingen som helst anledning till det.
Rock out with your cock out!

2013-01-26 20:55
two_grand - vem har sagt att män aldrig skulle klara av att föda barn? Har jag påstått det?

2013-01-26 21:01
inte direkt så att kvinnor klarar av det så jävla bra,

är du seriös?

Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!

2013-01-26 21:11
jo han var dessvärre det. Förstod inte meningen med det han menade om jag ska vara ärlig.

2013-01-27 09:40
Haha bäst! På tal om att föda barn. Har hört något om att kvinnor har högre smärtgräns i och med att kvinnor är utrustade för att föda barn och så. Undrar om detta är en myt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-01-27 13:11
krossad_anka - Det beror lite på hur man ser det.

Kvinnor har generellt lägre smärttröskel jämfört med män och vissa studier tyder på att kvinnor också ha lägre tolerans för smärta. Exakt hur orsakssambandet ser ut är lite oklart, men det finns en rad faktorer som brukar lyftas fram.

Psykosociala faktorer kring hur man förväntas reagera på smärta. Givet de könsroller vi har är det mer socialt acceptabelt för kvinnor att reagera på smärta. Det påverkar hur vi upplever verkligheten, frågan är i vilket utsträckning.

Det finns också studier som visar att kvinnor har dubbelt så många smärtreceptorer i huden som män har. D.v.s. givet samma stimuli känner kvinnor "dubbelt så mycket"; vilket kan förklara kvinnors lägre smärttröskel.

Vidare spelar hormoner en stor roll. Manligt könshormon gör män som kvinnor mer okänsliga för smärta. Kvinnor uppvisar olika stor känslighet för smärta under olika delar av menstruationscykeln.

Jag uppfattar det som att det finns ett visst tolkningsutrymme. Givet att kvinnor upplever mer smärta givet samma stimuli är det väl möjligt att kvinnor faktiskt tål mer smärta än män, men i och med att män inte känner lika mycket smärta klarar män ändå s.a.s. värre smärtstimuli. Det är ju svårt att tala som summan av smärta.

En av studierna nedan visar också hur män och kvinnor rent neurologiskt reagerar olika på smärta. Kvinnor reagerar mer affektivt på smärta och därmed finns öppningar för att ge kvinnor smärtlindring på andra sätt än genom medicinering.

Aja, det är iaf mer komplicerat än myten att kvinnor har högre smärtgräns än män.

http://www.livescience.com/433-ouch-women-feel-pain.html
http://www.anesthesia-analgesia.org/content/97/5/1464.short
http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11916-000-0006-6?LI=true
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1016/j.ejpain.2004.12.005/abstract;jsessionid=4564D8AE0D802B9F449AC6E00955B886.d01t02?deniedAccessCustomisedMessage=&userIsAuthenticated=false
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Producent

2013-01-27 14:00

2013-01-27 14:20
haha jag tycker det är så vackert på slutet när hon kommer med ett barn, och den andra killen med sötsaker till den sista duden som gör sin förlossning. Haha. Dom ser så lyckliga ut, som ett riktigt par som har fött sin bebis. jag blir så lätt rörd nu för tiden så självklart blev jag rörd av det också
Hangaround

2013-01-30 20:19
Ett fair test hade varit att låta dom försöka skita ut en vattenmelon. Värkarna är sinnessjuka, men det är ännu sjukare att trycka ut en unge genom 10 cm kan jag lova.

2013-01-30 20:27
chokladocigg
Ajo. För att jämföra en ringmuskel med en vagina är ju samma sak.
Don't!
Hangaround

2013-01-30 20:30
Men en bebis och en vattenmelon däremot!

2013-01-30 20:33
Pls
Don't!
Hangaround

2013-01-30 20:41
Ballkille89

2013-01-30 20:50
Chokladocigg
Va? Jag förstår inte. Det var verkligen inte jag som gjorde någon jämförelse eller påstod någonting. Utan jag ifrågasatte dig. Du svarade inte ens på det jag skrev. Så då tyckte jag helt enkelt att du lika gärna kunde ta och logga ut igen.

Skäms. Men erkänn, du klicka på länken.

Så visst, om det nu ska vara så synd om dig för att du föddes med det kvinnliga könet och så tur för mig p.g.a. att jag föddes till det mans-svin som jag är. Så får du gärna hålla det till den nivå.

Dessutom. Är så himla trött på att det ska jämföras. Varför inte nöja oss med att vi har olika problem och är olika byggda?
Don't!
Hangaround

2013-01-30 21:07
Mitchy

Jaha...du trodde att jag på allvar jämförde ett barn med en vattenmelon, och en vagina med ett rövhål? Jag förstår isåfall din totala förvirring. Jag trodde du skulle förstå ironin i det hela när jag svarade som jag gjorde. Attans.

Naturligtvis klickade jag på länken. Två gånger tom.

Det är inte det minsta synd om mig för att jag har en vagina, varför tror du det?

MEN HELA TRÅDEN GÅR JU UT PÅ EN JÄMFÖRELSE.

2013-01-30 21:19
Chokladocigg:
Utan tonläge eller kroppsspråk är ironi väldigt svår att uppfatta, inte minst över internet. Dessutom om man skriver "kan jag lova". Jag anser fortfarande inte att din ironi överglänser det faktum att du kan vara seriös. Därför trodde jag du tyckte synd om dig. Jag har aldrig slutas förvånas över människor just på internet.

Vad försökte du ens uppnå med din ironi då, att vara rolig? Eftersom jag inte kan förstå vad din ironi skulle uppnå eller tillföra till diskussionen drog jag slutsatsen av att du var seriös.

Det sista var inte menat till dig därav utan generellt till tråden och liknade jämförelser som gör. Men ok, det var fina stora bokstäver.

Ovan är ett typiskt exempel på ironi (FÖR ATT KLARGÖRA VAR DET STYCKET SOM BESKREV DINA FINA STORA BOKSTÄVER). Vad ska det till tillföra? Dryghet.
Don't!
Hangaround

2013-01-30 21:32
Mitchy

Det kanske är vanligare än man tror det här med att missta vaginor för rövhål och bebisar för vattenmeloner, vad vet jag. Trodde dock det var rätt solklart.