I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Present till mamma

Övrigt - Blandat

2013-01-21 11:30

Present till mamma

Nån som har tips på present till en 50 plussare. :) Lite lost på detta området. Kanske presentkort, men var?

Battlerappare

2013-01-21 11:48
Du kan alltid fråga henne, tanken som räknas å allt dedär håller sig starkt specielt i högre ålder.

2013-01-21 11:52
min mamma brukar uppskatta presentkort på fotbehandling. annars brukar hon alltid veta vad hon vill ha. beror ju lite på hur din mamma är som person, hur det ser ut hos henne.. Vad du har för budget osv.. Men förslagsvis: allt som har med inredning och porslin och ta-hand-om-dig-själv produkter brukar funka. morsan är t.e.x besatt i porslin och köksredskap, dukar och handdukar. annars finns ju det klassiska som alltid finns med på hennes önskelista: pyjamas, morgonrock+tofflor... blommor är alltid ett säkert kort om man ger något litet...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2013-01-21 12:52
egentligen, eftersom du inte säger någonting mer om din mamma än att hon är 50+, så är det enda jag kan anta att hon har hängiga tuttar och föreslår då ett besök hos någon kunnig i området BH's. men jag vet inte.. det känns inte som att man kan förslå det utan att låta ganska så jävla dryg?

annars får du gärna lista saker om din mor så man kan ge lite mer kvalificerade förslag... om du nu inte bara ska fråga henne
namaste

2013-01-21 13:12
Semesterresa till varmt land med vackra unga afrikaner som vet hur man tar hand om en lite äldre kvinna.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2013-01-21 17:20
Hehe tack för alla snälla tips. Afrikaresan får hon nog betala för själv tror jag. Är rätt inne på att köpa kläder. Tyvärr är väl hennes stil nånstans bland dessa blusar. Lite jobbigt, men tanken är ju som ni säger att göra henne glad och inte att jag lära henne något om stil.

Presentkort i klädbutik kanske är det bästa alternativet.

2013-01-21 17:28
Om du är lite kreativ så kan du köpa en bok som heter typ "till min mamma" där det står olika saker som du svarar på, typ "dina bästa egenskaper" "ett minne som får mig att skratta" "ett minne som är mindre roligt" och massa där du skriver, sen så finns det tomma rutor du kan klippa ut kort och som du kan klistra in. En personlig present som hon kommer uppskatta, köpte en sån till min pappa i julklapp. Har varit väldigt dålig på att tacka honom, så jag köpte en sån bok och klippte ut bilder på oss , när han stod med mig på dopet, resor vi har gjort osv. Vi har haft en relation där han inte har funnits så mycket, men han försöker så gott han kan och jag glömmer varje gång att tacka honom för det han gör.

Han blev jätte rörd och sa tack finaste presenten han någonsin har fått.

Boken kan vara lite svår, för mig var den det då jag inte minns så mycket från barndommen med min pappa, men jag fick till det bra iaf. Köpte en likadan bok till mamma men inte gjort klart den. Men hon och jag har klarare minnen så den går fort att göra.

Tro mig, en 50års present hon aldrig kommer att glömma.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2013-01-21 18:09
när en kvinna passerat 50 måste hon äga en symaskin samt sy-tillbehör och en vävstol samt ett medlemskap i den lokala bygdegårdsföreningen. äger hon inte något av ovanstående så föreslår jag att det införskaffas åt henne.
kvinnor(läs ALLA kvinnor) älskar sy-saker.

Spoiler:P
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-01-21 18:22
Har hon någon favoritparfym eller en parfym som du vet att hon tycker om? then go fo it!

Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!

2013-01-21 18:47
just det sen en kristallkrona om hon gillar heminredning. lär uppskattas
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
Producent

2013-01-21 18:58
Gav min mamma födelsedagspresenter igår, hon fick massa krämer och skit som hon gillar. Sedan bjöd vi henne på middag så att hon slapp laga mat till oss.
Tidigare har vi gett henne biljetter till concerthuset, teater och bio bland annat.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-01-22 08:42
LillJ skrev:

Han blev jätte rörd och sa tack finaste presenten han någonsin har fått.

Fin historia LillJ, tack för att du delade med dig av den. Har inte så mycket tid på mig så att jag kan göra en bok, men nån gång borde man definitivt göra något liknande. Inspirerande.

2013-01-22 12:16
alltså när äre hon fyller år? Jag gjorde den dagen före julafton på kvällen, det är ingen fet bok direkt. Du kan ta dig en sväng på stan förbi en bokhandel eller nått så kan du bara se på den. Den går typ fort att göra :P

Men om inte, så köp presentkort på nån massage behandling eller nått.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2013-01-23 09:21
Tar ju ett tag att samla ihop bilder och så. Så det får nog bli nästa år istället.