I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vill inte att den ska dö... :(

Övrigt - Blandat

2012-12-26 21:03

Vill inte att den ska dö... :(

....min växt håller på att dö och jag vet inte varför:( Nån som har en grön tumme??

Bladen blir helt svarta och sen blir de helt uttorkade ....det sprider sig och jag vet inte varför:(

ja jag har vattnat den ;)

You are not your fucking Khakis!

2012-12-26 21:15
Vilket sammanträffande... jag hittade en sida idag, för jag har problem med en blomma som tappar helt gröna blad. Skrolla ner till "vad gick fel?". Den kanske hjälper dig?

http://www.s-blommor.se/227.aspx
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2012-12-27 17:09
Bild? Jag kanske kan hjälpa
At the gates of Eternity...

2012-12-27 18:48
Hörde nått om att växter och blommor i hemmet dör snabbare om man har en äkta julgran i närheten. De ska tydligen utsöndra något ämne som får blommorna och växterna att mogna snabbare. Jag kan t.ex. se hemma hos mig att orkidérna överblommade på bara en vecka och dog då julgranen togs in. Bladen är typ bruna från att ha varit helt gröna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-27 18:52
Du har inte vattnat för mycket då? Så större delen av växter i svenska hem dör.
Om jorden är blöt så försök att få ut vatten och låt den sedan torka ut och vattna sedan igen (dock inte allt för mycket).

2012-12-27 21:15
undervattnad, övervattnad, för lite ljus, för mycket ljus, svamp? nog vanligaste orsakerna, men vad är det för blomma?

om den har fått svamp kan du lägga lite lök i krukan så ska du se att han står på benen igen ;)