I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips och råd sökes från er som haft vänner som gått bort i självmord

Övrigt - Blandat

   

2012-12-18 05:22

Tips och råd sökes från er som haft vänner som gått bort i självmord


Har sån fruktansvärd ångest. Fick veta idag att en vän som har betytt mycket för mig, som varit saknad i några dagar har hittats död. Vi umgicks mest för några år sedan, har känt varandra i ca 9 år, senast året började vi höras av igen. Han frågade mig massor av gånger om vi inte kunde ses, men jag hade aldrig tid/kunde inte osv. Jag var själv upptagen med att må dåligt, sen rann vänskapen ut i sanden. Detta är ändå en av de få personer som jag verkligen har tyckt om, jag gillar inte vem som helst..men detta var verkligen en person som var på min typ av nivå. Så att jag ALDRIG under detta året tog mig tiden att träffa honom är för mig ofattbart.

Jag ställer mig frågor som: Hade jag kunnat göra något för att förhindra detta? Varför fanns jag inte där för honom när han frågade mig massor av gånger om vi kunde ses? Varför var jag så upptagen med att själv må dåligt så att vänner som verkligen betytt något för mig kände sig så ensamma så att de inte såg nån annan utväg? När jag läser mellan raderna på sms och fb-mail så förstod jag ju att han inte har mått bra på mkt lång tid. Varför kunde jag inte se det DÅ?

Värsta av allt är att jag har pratat med en gemensam kompis och det visade sig att han frågat även henne om dom kunde ses, det senaste året..och hon hade också bara varit upptagen med annat. Så fruktansvärd känsla att det kanske var så att INGEN av oss gamla kompisar från förr fanns för honom, att han försökte träffa oss..men alla lät honom vara ensam. Jag vill aldrig nånsin vara så självupptagen igen. Mår illa av sorg, skam, saknad och ångest.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.