I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

att vara statist!

Övrigt - Blandat

2012-12-05 00:38

att vara statist!

Hade ni vågat göra det? Tänk att nästan bli påkörd bara för att du råkar vara statist i en biljakts scen. Måste ju ha mer betalt än ett smörgåsbord och träffa lite kändisar liksom.

2012-12-05 12:08
ja, lön får man som statist. du jobbar inte bara för mackor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-05 12:11
fick 3000 för ett statistjobb. behövde bara sitta på arslett och se "dansbandig" ut.

att nästan bli påkörd är något för en stuntman och dessa tjänar rätt bra på det.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Poet

2012-12-05 12:20
Har varit statist två gånger, för skojs skull. Första gången fick man 300 spänn för att inte göra ett skit. Andra gången fick jag 300 dollar för att inte göra ett skit. Men andra gången var så jävla tråkigt.

Mycket handlar om att sitta och vänta.
At the gates of Eternity...

2012-12-05 20:47
Ahhhhh! Låter soft! Hade precis sett den nya bourne filmen & i den överdrivet feta bil/motorcykel jakten så finns där sjuukt mkt folk ju. Så det fick mig att undra :p

2012-12-05 21:03
Mycket handlar om att sitta och vänta.

indeed....men att sitta och vänta med fares fares kan va rätt kul :)

-Mark Twain
Poet

2012-12-05 21:58
Jag fick sitta och vänta med idiot till kärring som bokstavligen inte kunde tända en tändare.

2012-12-05 22:55
haha...det är ju verkligen hi-tech :D

-Mark Twain
Poet

2012-12-05 23:31
Och den andra var bara jobbig för vi var tvungna att gå fram och tillbaks en sträcka och det blev minst 40 omtagningar i -5 Toronto minusgrader. Ska se om jag hittar reklamfilmen på Youtube.

Arrangör

2012-12-06 05:07
Jag tycker det är rätt kul, men det kanske är för att jag är lite wannabe-skådis och det är nog det närmaste jag kommer till yrket haha. Brukade göra det med jämna mellanrum innan men det var nästan alltid 300-400 kr. En gång fick jag välja mellan två biobiljetter och en hundring tror jag, riktigt dåligt då det ändå var en långfilm den gången (Irene Huss, har aldrig sett nån av dem filmerna) :P

Är man statist i risk att bli skadad så borde man väl bli väldigt generöst betald väl? Eller att de använder sig av stuntmän isf.
Om alla talade Göteborgska skulle det bara finnas kärlek...