I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min pojkvän klagar på mig.

Övrigt - Blandat

2012-11-20 00:49

Min pojkvän klagar på mig.

Jag går rakt på sak utan att berätta massa jox som "han är gullig annars osv".

Han tycker inte att jag gör något, även fast vi delar på det mesta. lagar han mat så diskar jag upp efter, städar han toan så städar jag till exempel vardagsrummet osv.
Men ändå så tycker han att jag inte gör något.

Värst är matlagningen. Varje gång som jag lagar mat så hänger han över min axel och frågar varför jag gör si eller så. Eller kommenterar "oj vad mycket ströbröd du hade i nu".
Som idag, vi skulle ha hemmagjorda köttbullar. Han sov sen klockan 5 och vaknade inte förrän vid halv 8. jag hade inte börjat med maten och det första han säger är. "har du börjat med maten?". så svarade jag nej men ska göra det nu. Då skrattar han bara lite typ som att "jaja, bara för att jag frågade".
Men när jag började med dessa köttbullar kom han direkt och frågade om jag visste hur jag skulle göra det osv.
När det var färdigt och vi skulle sätta och ner för att äta säger han "oj vad stora dom är". sen smakar han och säger " dom är inte klara" och lägger dem på en annan tallrik och käkar bara pastan.
Jag tyckte detta var mycket underligt då mina köttbullar inte var större än de han brukar göra och min vart minsann klara inuti, vet inte vad han käkade för något.

Men så är det varje gång jag lagar mat och det gör mig ledsen. Så när jag ska laga mat så bli jag osäker och nervös och jag som brukade tycka om att laga mat.:(

Vad ska jag göra? Har sagt till honom att jag blir ledsen, men han säger bara att han inte menade något illa utan ville bara hjälpa till.

Har dock bestämt mig för en sak att jag hädanegter inte ska laga mat åt honom.

2012-11-20 00:53
Du lever med en psykopat som trycker ner dig i skorna.

Skämt och sido, ta och prata med han istället för att göra en tråd på whoa.
Det hjälper ju inget och sitta här och tycka synd om sig själv.
Dra åt helvete

2012-11-20 07:44
Låter inte som att det kommer hjälpa om du pratar med han själv eftersom att han inte riktigt verkar förstå hans egna problem
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-11-20 08:52
låter som du borde omma hem till mig istället, jag vet hur man uppskattar någon som lagar mat åt än!
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.
Poet

2012-11-20 09:01
Jag har varit den där killen för många år sedan. Låter som en extremt osäker kille. Hur gamla är ni om man får fråga?
At the gates of Eternity...

2012-11-20 09:37
En snubbe som har kontrollbehov och beter sig som en brud när det gäller hemma-sysslor och mat-lagning? Det låter nästan för roligt för att vara sant.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-11-20 10:35
visst att man kan hänga på sin tjejs rygg när hon lagar mat men att tro att man är gordon ramsey också känns fel. räcker det inte att bara hänga där och kladda lite?

men ärligt, han tycker att han är bättre än dig och din relation med honom är inte bra.
finns det en stor åldersskillnad mellan er som han kanske inte kommer över?

du behöver visa honom att han inte kan hålla på sådär. har du redan sagt det till honom och han fortsätter så finns det bara en väg till att gå.
man ska inte ta negativa kommentarer varje dag när man försöker. ska man nu ha någon att bo med så finns se till att bo med någon som får dig att våga, vilja göra saker. det säger sig själv att han är dålig när du säger att du tyckte om att laga mat men nu bara blir nervös inför det.

dumpa snubben.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2012-11-20 10:48
Japp, dumpa snubben. Han kan göra sina egna köttbullar för sig själv i fortsättningen. Klart fan man ska ha massa ströbröd i.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-11-20 12:01
En snubbe som har kontrollbehov och beter sig som en brud när det gäller hemma-sysslor och mat-lagning?

Jämlikheten har egentligen inte kommit så långt, tydligen...

Klart fan man ska ha massa ströbröd i. Vafan... Kan inte du heller? För mkt blir d ju torra o hårda. Men gnället från pojkvännen ovan, är det endast vid matlagning eller är han likadan i övrigt? Lägg då benen på ryggen och börja om och gör rätt!

2012-11-20 12:32
har han alltid varit såhär eller är det något som kommit med tiden?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Producent

2012-11-20 12:33
Forward, PRECIS vad jag tänkte när jag lästedet där.

2012-11-20 12:49
Forward, PRECIS vad jag tänkte när jag lästedet där.

Du menar om hur mkt ströbröd man ska ha i köttbullarna?

2012-11-20 13:04
Det skulle inte förvåna mig om personen som skapade tråden trollar och att det egentligen är en kille som skrivit eller nått....

För övrigt så känns det som en rätt överdriven grej att be henne dumpa honom bara för att han står och hänger över henne vid matlagningen. Hon får väl bara börja säga ifrån. Be honom gå ut ur köket när hon lagar mat till exempel. Sätta sig ner och ta ett samtal om vad det är dom ska göra hemma och vad det är han tycker hon gör för lite av. Det kan ju faktiskt vara så att hon bara gör saker när han ber henne och när han börjar städa, men aldrig själv kan se när något behövs göras.

Fast fortfarande. Hela grejen låter för skrattretande för att vara sann.

2012-11-20 13:09
sofia, låt oss anta att personen inte trollar. jag tycker det blir riktigt illa när klagandet börjar få effekt på en daglig syssla (verkade vara flera).

hon gillade att laga mat. efter snubbens lilla psykiska terror så säger hon att hon blir nervös istället för att bara tycka om det. det är något som säger mig att snubben vill ut ur förhållandet men är för feg för att säga det rakt ut. vilket i sig är rätt taskigt.

och min känsla säger att trådskaparen håller inne med fler exempel från vardagen...

Spoilerjag antar att TS är kvinna.

-Mark Twain

2012-11-20 13:14
Hon får väl bara börja säga ifrån. Be honom gå ut ur köket när hon lagar mat till exempel. Sätta sig ner och ta ett samtal om vad det är dom ska göra hemma och vad det är han tycker hon gör för lite av. Det kan ju faktiskt vara så att hon bara gör saker när han ber henne och när han börjar städa, men aldrig själv kan se när något behövs göras.

Livet är inte lätt

2012-11-20 13:29
Forward

Det blir lätt när man slutar förvänta sig att alla andra ska förstå vad det är man menar och behöver, utan att man berättar vad problemet är :)

2012-11-20 14:01
Det blir lätt när man slutar förvänta sig att alla andra ska förstå vad det är man menar och behöver, utan att man berättar vad problemet är :)

Kom direkt och tänka på en klassiker. Som kille och som ett frågetecken när hon; A men du borde ha förstått vad jag menar, tycker, tänker Och varför tror hon jag kan läsa tankar

2012-11-20 14:02
Forward, och tammenfanda det här kan du ju hälsa din "pojkvän" också; nej ströbröd är toppen, men du måste förstås låta det ligga och svälla så det inte blir torrt. Ju mer strödbröd, desto mer grädde kan man ha i och desto mindre kött behöver man. Tillräckligt mycket ströbröd och du behöver inget kött alls, ta lite soja och kalvfond istället. Billig magi! På dig låter det ju som om pojkvännen hade rätt i hela det här köttbulls-debaclet.
Moderator

2012-11-20 14:17
SofiaBayo, varför känns det för skrattretande för att vara sant? Jag fattar inte vad du menar alls.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2012-11-20 14:49
dundermannen P17

ströbröd är toppen, men du måste förstås låta det ligga och svälla så det inte blir torrt. Ju mer strödbröd, desto mer grädde kan man ha i och desto mindre kött behöver man. Tillräckligt mycket ströbröd och du behöver inget kött alls, ta lite soja och kalvfond istället. Billig magi!

Du och din pojkvän kan verkligen inte göra köttbullar. mycket ströbröd och du behöver inget kött alls, ta lite soja och kalvfond istället. Aldrig prövat, kanske funkar och kalla det för vad ni vill men köttbullar är det inte.

2012-11-20 14:52
Jag vill ha ha en köttbulls cook-off! Jag, forward, tammefanda och hennes pojkvän. Sen får vi se vem som är kungen.

2012-11-20 15:05
Forward skrev:
Kom direkt och tänka på en klassiker. Som kille och som ett frågetecken när hon; A men du borde ha förstått vad jag menar, tycker, tänker Och varför tror hon jag kan läsa tankar

Haha exakt.

Trixig-person3 skrev:
SofiaBayo, varför känns det för skrattretande för att vara sant? Jag fattar inte vad du menar alls.

Eftersom hans beteende är ett typiskt kvinnligt beteende, där hon bara går runt och klagar och fäller sarkastiska kommenterar på att han inte städar eller gör något därhemma, men aldrig tar ett normalt samtal med honom utan förväntar sig att han ska fatta vad det är han gör för fel.

2012-11-20 15:32
SofiaBayo

Vadå kvinnligt beteende? Som BC sa verkar det bara va en osäker snubbe med lite kontrollbehov. Sjukt onödigt å dumpa, känns som ett öppet samtal å lite tid löser skiten

Skulle va kul å veta hur mycket han lagar själv, han kanske har värsta ideerna om hur mat ska smaka. Eller så vill han bara känna att han kan skit liksom.
Ridå

2012-11-20 15:32
Eftersom hans beteende är ett typiskt kvinnligt beteende,

Skönt se att inte alla kvinnor fastnat i militant feminist tjat!

Jag vill ha ha en köttbulls cook-off! Jag, forward, tammefanda och hennes pojkvän. Sen får vi se vem som är kungen.

Du med pojkvän har redan förlorat, mot mig alla fall med det receptet!

2012-11-20 15:42
Har sagt till honom att jag blir ledsen, men han säger bara att han inte menade något illa utan ville bara hjälpa till.

A men du borde ha förstått vad jag menar, tycker, tänker Och varför tror hon jag kan läsa tankar

hon har ju sagt något till snubben. det är ju inget han inte vet om. och han vifftar bort det med ???

menade något illa utan ville bara hjälpa till

och maten var bara en av flera saker. hur sunt är egentligen förhållandet då?

-Mark Twain
Moderator

2012-11-20 15:53
Eftersom hans beteende är ett typiskt kvinnligt beteende, där hon bara går runt och klagar och fäller sarkastiska kommenterar på att han inte städar eller gör något därhemma, men aldrig tar ett normalt samtal med honom utan förväntar sig att han ska fatta vad det är han gör för fel.

Men hon har ju för fan tillochmed skrivit att hon sagt till honom att hon blir ledsen?
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2012-11-20 16:03
hon har ju sagt något till snubben. det är ju inget han inte vet om. och han vifftar bort det med ???

Shit vad du tar allt allvarligt och på bokstaven, Mitt du pastade var menat som ett skämt, ironiskt, roligt eller inte så var det så

2012-11-20 16:40
töntnörden

Vadå kvinnligt beteende? Som BC sa verkar det bara va en osäker snubbe med lite kontrollbehov.

Det är klart att killar oxå kan hålla på sådär, men oftast så är det brudarna som klagar på sina män eftersom dom inte hjälper till där hemma.

Sjukt onödigt å dumpa, känns som ett öppet samtal å lite tid löser skiten

Håller med.

Forward

Feminist kallar jag mig på många plan, men det behöver inte betyda att jag har oförmågan att se att vi kvinnor beter oss väldigt oresonabelt ibland :P

Berra

Det är skillnad på att säga "nu blev jag ledsen" och på att säga "jag skulle vilja sätta mig ner och diskutera hushålls-sysslorna och få veta vad det är jag gör som du tycker är otillräckligt".

2012-11-20 17:34
ja, det är klart det är skillnad men jag antar att dom änvänder fler ord i sitt samspel än så. så nog borde killen förstå att det är något som upplevs jobbigt...?

asså, när det kommer till negativ energi från sin partner så är det inte ok. om någon säger att något gör en ledsen och den andra försvarar sitt agerande så tycker inte jag att man ska tvinga sig själv att svälja det. båda sidor gör varandra en otjänst. hitta nya partner som uppskattar att någon lagar mat öht. eller kanske blir glad över att vardagsrummet är stadat när man själv är klar med toan...mm...(handlade ju inte bara om maten)

Han tycker inte att jag gör något, även fast vi delar på det mesta.

men visst, kan TS vara en slacker...?
det vet vi ju inte heller....men fortfarande så luktar det svagt av mögel i relationen som säkert kommer äta den innifrån. sakta men säkert....sanna mina ord :p

-Mark Twain

2012-11-20 18:29
Jag har aldrig påstått att hon ska svälja det. Jag säger bara att om man vill få till en förändring så får man sätta sig ner och diskutera exakt vad det är man vill blir bättre. Uppenbarligen så har ju inte allt blivit sagt, för annars hade hon inte haft något behov av att skriva i ett forum.

Om man däremot lägger på benen på ryggen för såna smågrejer som man faktiskt kan reda upp med lite kommunikation, så lär man aldrig ha en lång relation.

Man faller ju för personen i början för att man ser så mycket positivt i den, men sen är det lätt att man glömmer bort allt det positiva när man väl lär känna hela människan. Det är jävligt tråkigt när det blir så.
Battlerappare

2012-11-20 19:35
Kan du ba va tyst, typ allmänt sluta skriva?
Du tog bort ditt förra konto för att du var älskad av alla och skrev tom att "mitt nya konto ska jag bara använda för att sprida min musik" bla bla och det verkar som det går otroligt bra på den fronten men samtidigt så sitter du ju här å får massa nya vänner dagligen.

2012-11-20 19:59
Älskar hur folk tror att en enkel diskussion kommer lösa allt. Man kan inte reda upp allt endast med kommunikation.. det är inte pga tammefanda som hennes pojkvän beter sig så, det är ju något som sitter i hans huvud som han mer eller mindre tar ut på tammefanda. är hon inte en utbildad psykolog så tror jag inte att de skulle komma nånvart med en disskusion..

Det stora problemet är hans stora osäkerhet, inte deras brist på kommunikation. det är ju inte så att hennes pojkvän kommer få en snilleblixt o tänka "oj fan, du har rätt, jag har behandlat dig fel hela tiden" om dem pratar.. nej, han kommer vända det emot henne och få hon att tro att det är hennes fel och att hon måste ändra sig.

2012-11-20 21:45
metastrof

nej, han kommer vända det emot henne och få hon att tro att det är hennes fel och att hon måste ändra sig.

Gör han det så får hon packa sina väskor och dra. Illa kvickt oxå. Gör han inte det, så vet hon att det är en bra kille. I sunda relationer så kan man snacka med varandra om allt, i osunda relationer så kan man inte det.

2012-11-20 22:52
Jag har varit också med en sån där störd människa.
Det var många gånger jag sa bara "MEN FÖRHELVETE göre själv då jävla kockmaster.. " eller så tog jag maten och kastade det på golvet och sa "men de va då ett jävla gnäll".. men eftersom jag inte kan kontrollera vissa saker (ilska när nån trycker ner mig och jag blir väldigt känslig) och speciellt när jag verkligen försöker göra något och allt jag gör blir bara fel. Slutade med att jag inte orkade vara nåns slav, så jag slutade bry mig om han hade ätit eller inte.

Sen tycker jag de låter sjukt jävla stört att han liksom vaknar och frågar om maten är klar. Jag hade direkt sagt "Jo jag håller på med maten, fast jag har inte gjort nått till dig du gillar ändå inget jag gör. "
Men de hade bara tärt på mitt psyke att ha någon som är en bortskämd jävel som bara tar en förgivet. Jag hade seriöst gjort slut. Spelar ingenroll om han är gullig och såna där saker. De där är en vardaglig sak och det ska kunna göras utan att nån ska känna att man misslyckas. De går faktiskt att säga "åh supergott! men nästa gång tänk på att kanske steka de nån minut längre, för då blir dom saftigare" eller vad som helst.. men den där människan. Jag hade dödat han i sömnen.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2012-11-20 23:05
du behöver inte göra slut, men du får ju välja själv hur du vill leva.
Ha en psykobitch till pojkvän, eller känna frihet och laga din egna mat och älska livet.

Äta bör man annars dör man - hehe.

2012-11-20 23:15
Gör han det så får hon packa sina väskor och dra. Illa kvickt oxå. Gör han inte det, så vet hon att det är en bra kille. I sunda relationer så kan man snacka med varandra om allt, i osunda relationer så kan man inte det.

Det är ofta så att pojkvännen i en sån här relation rätt omedvetet trycker ner henne, tror inte att det han säger är så värst hemskt eller att han knappt ens tänker på vad det är han gör. det kan vara pga att han själv inte mår bra som han blir så, och depression går ju att lösa eller hur? sen om han är narcissistisk så är det lika bra att ge upp, för då har han ändå knappt någon empatisk förmåga.

men ja jag håller med om att om han inte förstår vad det är han gör fel, så är det bästa man kan göra att packa sina väskor och dra.. det kanske t om skulle lära honom en läxa

2012-11-20 23:17
tammefanda: för att göra allt detta enklare för dig, läs bara LillJs inlägg ovanför mig, hon har nog klart mest erfarenhet av oss som postat i tråden också

2012-11-20 23:59
Varför läser jag allt som du skriver som ironi?

2012-11-21 01:26
Jag var inte ironisk, jag skrev så för att jag själv i hennes fall inte skulle orka läsa igenom alla inlägg för att sedan försöka överväga vilka inlägg det är jag ska förlita mig på osv. gjorde bara saken lättare då den här tråden troligen ändå kommer spåra ur mer eller mindre.
Poet

2012-11-21 01:39
Den som inte avgudar en kvinna som lagar mat åt en borde skjutas!...

...Nej men allvarligt talat så tycker jag att du ska fråga honom vad han har för problem. Om han inte är nöjd med din mat så finns ju (tack gode Gud!) möjligheten att göra skiten själv!

Så ta ett rejält snack med honom, var absolut inte rädd, och bli absolut inte ledsen för att han har kontrollbehov.

Var rak på sak så hoppas vi att det löser sig!
Jag har ätit pannkaka!

2012-11-21 09:40
Jag säger bara att om man vill få till en förändring så får man sätta sig ner och diskutera exakt vad det är man vill blir bättre. Uppenbarligen så har ju inte allt blivit sagt, för annars hade hon inte haft något behov av att skriva i ett forum.
Om man däremot lägger på benen på ryggen för såna smågrejer som man faktiskt kan reda upp med lite kommunikation, så lär man aldrig ha en lång relation.

Tru dat! Ok, lägga benen på ryggen som jag skrev vid minsta grej är ju tecken på att man inte är intresserad, av ett förhållande och med allt det innebär.... Men d kanske är unga och omogna... Kommunikation och saknad insikt av hur fundamentalt det är i ett förhållande är stor orsak till skilsmässor. Samt är det så boring ocjh ngt stupid att så många tror att förhållanden är en dans på rosor, lika fantastiskt varje dag år ut och år in som när man träffades och tokkära....

Är man seriös så får man ju då och då kämpa och bjuda till för att det ska hålla. Och att folk inte fattar att ingen är perfekt, långt långt ifrån... Tänker på hur d flesta har griller och föreställningar om den perfekta mannen/kvinnan, lyckliga perfekta förhållandet... Som inte finns!... Men med lite div. ansträngning kan det bli riktigt bra..
Moderator

2012-11-21 09:44
Bortser man från kommentaren om kvinnligt beteende tycker jag att SofiaBayo är helt rätt ute och jag förstår inte riktigt varför ni säger att hon har fel i att det självklara svaret är "sätt dig ned och ha en sansad diskussion med din sambo".
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-11-21 09:50
förstår inte riktigt varför ni säger att hon har fel i att det självklara svaret är "sätt dig ned och ha en sansad diskussion med din sambo".

Redan sagt ju, du är för långsam.

2012-11-21 11:07
Kaptenkrok och Forward

Det handlar mycket om mognad. Det krävs lite tid och erfarenhet för att inse att relationer inte är två stycken människor som rider bort i horisonten och lever lyckliga i alla sina dagar, utan att behöva prata med varandra. Och så som Forward säger; den perfekta partnern existerar inte. I alla fall perfekt i den bemärkelsen att dom inte alltid beter sig som man vill.

2012-11-21 11:38
Det handlar mycket om mognad. Det krävs lite tid och erfarenhet för att inse att relationer inte är två stycken människor som rider bort i horisonten och lever lyckliga i alla sina dagar, utan att behöva prata med varandra. Och så som Forward säger; den perfekta partnern existerar inte. I alla fall perfekt i den bemärkelsen att dom inte alltid beter sig som man vill.

Du blir ju bara mer begåvad och vettigare ju mer man..... Dig skulle man ju träffat...

2012-11-21 11:50
relationer inte är två stycken människor som rider bort i horisonten och lever lyckliga i alla sina dagar

I beg to differ!

-Mark Twain
Producent

2012-11-21 11:53
Sexstrejka
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2012-11-21 12:59
Diskutera genom sysslorna närmre och ha det svart på vitt på hur ni vill dela upp det och vilka tider. Hade själv föredragit att ha lite variation, säg ta hand om disken en dag, städa toaletten nästa etc...

Sen när det kommer till maten kan ni bolla ideer på vilka rätter ni båda tycker om. Korka upp en flaska vitt en lördag och tillaga en massa shiet som ni sen fryser in för kommande vecka. Det är ju lätt hänt att man är grinig och trött när man kommer hem från jobb vardagar, då kan de va värt att bara slänga in nått snabbt i ugnen.

Totalt lönlöst att spekulera i om du ska lämna eller behålla honom. Helt upp till dig att avgöra om det är fixbart och värt mödan. Fel är alltid simpelt att påpeka men lägg eran energi på att hitta lösningar istället

2012-11-21 13:03
säg ifrån förbövelen!
Rahamadjan av GU-PA!
Producent

2012-11-21 13:38
Clitta hans mat och kolla om han är lika kaxig sen.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2012-11-21 13:47
Sexstrejka

this!