I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad tycker whoa om könsbyte?

Övrigt - Blandat

2012-10-16 00:59

vad tycker whoa om könsbyte?

hej whoa. det är efter många om och men som jag startar denna tråd, men äntligen känner jag mig tillräckligt säker att gå ut med detta.

Det är så att jag har kommit itur med ett par känslor jag har haft livet ut och jag tror jag vill bli tjej. det hela började när jag började komma in i puberteten och kände att när min mor och syster hade mens fick jag åxo ont i magen det var nästan som vi var synkade.

Skaffade alltid massor tjejkompisar i denna åldern för jag tyckte att tjejkroppen var så vacker, inte för att jag var tänd på den utan mera för att jag var avundsjuk. det började ganska oskyldigt men tillslut stal jag även smink och kläder för hur skulle det se ut om en kille på 17 går och handlar det i affärerna?

så jag började använda kvinnokläder och även sminka mig när jag var ensam hemma, kunde inte berätta för någon så allt var väldigt hemligt. jag lärde mig med åren att jag kunde acceptera mig själv för den jag var och började så smått visas ute i kvinnokläder, eller som mitt alter ego, Carmen

jag träffade likasinnade människor som förstod utan att höja på ögonbrynen ens, och det var så himla skönt. tillslut berättade jag även för min familj och nära vänner hur det låg till. detta var nästan för tre år sen och jag är starkare än någonsin, och det jag nu tänker på är ett könsbyte.

jag tror jag är redo att göra den stora förvandligen, jag har nog alltid varit kvinna innerst inne men har aldrig fått utlopp för det. jag skäms för att jag är man men det är när jag är den jag är egentligen,
Carmen, som folk vänder sig om och säger elaka saker,
hur kan det vara så? jag är trött på att inte bli accepterad för den jag är, Carmen!

så jag tror jag har bestämt mig.. jag känner mig stark och positiv inför mitt val, har pratat med många i min situation som redan bytt kön så jag har koll på för och nackdelar och biverkningar då det är ett ganska stort ingrepp..

min fråga till er är, ni som sett mig på denna hemsida ett tag, hade jag fortfarande kunnat vara samma person för er om jag en dag blev kvinna? hur hade ni reagerat och varför? hur reagerar ni när ni ser en transsexuell människa egentligen? riktar mig överlag till straighta människor men alla är fria att diskutera

//Carmen

?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2012-10-16 01:03
har ni även bra tips för å få afrohår å bli rakt? trött på den blonda peruken som får mig å se ut som en niki minaj
- Gôr-many.

2012-10-16 01:04
haha, är detta på riktigt?

2012-10-16 01:05
Om du mot förmodan inte blivit whoa-raped, kommer du inte sakna skägget?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-16 01:08
kommer sakna skägget, men istället för skägg så kan jag ha söta sjalar osv :*
- Gôr-many.

2012-10-16 01:14
Egentligen kan du väl ha båda, finns ju skäggiga damer...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-16 01:21
Ser väl inget fel med det, blir du lycklig av det så varför inte?

You go girl!

2012-10-16 01:22
no offence men jag vill ha användning för operationen också ;) tror de flesta killar föredrar sina kvinnor utan skägg? ;)
- Gôr-many.

2012-10-16 01:29
Äh folk som inte blir kär i kön lär väl knappast ha problem med lite skägg... Eller tänker du ta en så kallad "slamp-period" som det heter på flashback

2012-10-16 01:30
At first I was like:

But then I was like :

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2012-10-16 02:52
Manel, var det där ett försök att vara rolig eller? killen är ju uppenbarligen seriös, var inte en idiot med flit.
detta hade jag kunnat säga till dig IRL.
Producent

2012-10-16 07:13
Wow, Tekone dropping the B.O.M.B. på whoa, :D

Från en gammal räv i dessa forum (spinal, GAIA mfl nick):

Jag tror inte att någon bryr sig nämnvärt om det ärligt talat. Det är Sverige år 2012 och folk som sitter med gamla sunkiga föreställningar och åsikter existerar det inte så många av längre. Vem bryr sig ändå i slutändan? Spela roll hur man klär sig, vilken gud man tror på, hur man ser ut eller vem man tycker om. Sånt där är oviktigt, är ju personen bakom som spelar roll!

Det viktigaste tycker jag är att du får vara den du vill vara och trivs med dig själv, sen så spelar resten inte så stor roll. Om det är folk som plötsligen tar avstånd från dig så är de nog inte värda att ha som vänner oavsett.

Hoppa bara inte att det är någon polare som snott ditt konto och bara trollar oss nu, haha! ;P

Good luck!

2012-10-16 07:31
Han trollar... i kontaktannonstråden söker han klrt o tydligt efter en tjej + att hans inlägg här i tråden verkar rätt oseriösa.

2012-10-16 10:05
Personligen så tror jag inte man är sitt kön. Problemet idag är att människor gör det till sin identitet. Tittar man på små barn och gamla människor så är dom helt könlösa, det är inte förrän vi växer upp och blir inpräntade en massa saker om hur kvinnan och mannen ska vara som människor får identitetskriser. Hade vi levt i en värld där det inte fanns vissa förväntingar på en utifrån vilket kön man har så tror jag färre människor hade haft samma behov av att operera om sig.

Detta är bara mina egna tankar, så säg emot om ni tänker nått annat.

2012-10-16 10:08
Tittar man på små barn och gamla människor så är dom helt könlösa

ok jag kommer nog säga emot lite.
på vilket sätt menar du att gamla människor är könlösa?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Poet

2012-10-16 10:18
Hahahahaha :D

Men om du nu mot all förmodan är seriös, Mitch, so go for it :) Skiter i vilket kön du är/har du är ball and that's all that matters to me! :)
At the gates of Eternity...

2012-10-16 10:24
...och ja vad bc sa, har svårt att ta den här tråden på allvar men har jag fel så kör hårt heja heja rarara, typ.

2012-10-16 10:30
på vilket sätt menar du att gamla människor är könlösa?

När jag jobbade på äldreboende med människor som var rejält gamla, så ställde många av dom ofta frågan om dom var en man eller kvinna. Dom visste helt enkelt inte vad dom var längre. Min teori är att dom tappar mycket av sin identitet när dom blir äldre. Rent andligt så skulle jag förklara det med att egot tappar fästet. På samma sätt som att barn inte utvecklar ett ego förrän dom börjar prata och förstå. Svårt och förklara det här, så fråga gärna mer. De lär väl bli en hejdundrans diskussion :P

2012-10-16 10:33
jag har jobbat en hel del med äldre och känner inte igen det där alls, var detta kanske dementa människor?

2012-10-16 10:38
Både dementa och icke-dementa. Jasså? Har du aldrig varit med om att nån gamling frågade dig om den var en kvinna eller man? Oftast hände det i sammanhang där dom var neutrala, utan något fysiskt som visade vilket kön dom var. Typ när man tagit på en tant en klänning så visste hon att hon var en kvinna, eftersom hon såg det på klänningen.

2012-10-16 10:42
Fast nu när jag tänker efter så var det mest dementa som frågade, eller i tillstånd där dom var riktigt förvirrade. Fast det spelar väl egentligen ingen roll. Om könet är något som är lika självklart som att vi har två ben, så borde vi veta det oavsett hur förvirrade vi än är. Könet är förknippat med identiteten, och identiteten är alltid föränderlig.

2012-10-16 10:46
Män o kvinnor är ofta kåta in i döden på andra könet. Dementa må vara undantaget

2012-10-16 10:51
nej aldrig.
"vem är jag" "var är jag" "VEM ÄR DET DÄR"(när hen ser sin spegelbild) och massa frågor om var föräldrar och/eller döda partners är har jag stött på 806780367956379 gånger ungefär, och sen massa andra grejer som varierar från person till person, men aldrig någonsin har jag stött på att en förvirrad gammal människa undrat vilket kön hen tillhör.

2012-10-16 10:52
Män o kvinnor är ofta kåta in i döden på andra könet. Dementa må vara undantaget

det där är jag mer böjd att hålla med om, förutsatt då att det är det andra könet de gått igång på även i sin ungdom.

2012-10-16 10:59
Hepp. "Vem är jag" skulle ju kunna passa in där. Om du hade frågat dem om dom var en man eller kvinna utan att dom fått titta ner på sig själv eller i spegeln så tror jag få av dom hade vetat bara genom att känna. Fast nu spekulerar jag bara i och för sig. Hade varit intressant att göra ett sånt test.

2012-10-16 11:12
fast det hade väl isåfall inte sagt så mycket förutom att vissa dementa har absolut noll koll på sig själva, vilket ju knappast är en nyhet?

finns säkert folk med hjärnskador som inte har koll på sig själva i såpass omfattande grad också, men att man kan bli glömsk/förvirrad/tappa bort mycket av sig själv om hjärnan får stryk säger enligt mig inte så mycket om hur folk formar sin könsidentitet överhuvudtaget.

...och detta är ju något helt annat än att gamla människor skulle vara helt könlösa, viket du påstod.

2012-10-16 11:29
Min poäng är att eftersom människor uppenbarligen inte vet vilket kön dom är när dom tappat bort sin identitet, så måste ju könet sitta i identiteten och inte i kroppen.

2012-10-16 11:36
SofiaBayo

Ens genus liksom det mesta annat bär med sig mkt inlärt. Inga konstigheter, men man vet ofta i väldigt tidig ålder vad man visuellt går i gång på. Snackar för-pubertalt stadie. Möjligt att alla är bisexuella, även att alla kan knulla djur, men det är mer för att stoppa in/få in något.

Att "inget" är biologiskt känns att dra det hela lite väl långt, men vem vet man kanske kan prägla en hel nation att gå igång på uttrar, finns ju de som tänder på Berlin-muren.

2012-10-16 11:39
SofiaBayo

Och ens naturliga stadie kanske är att springa runt naken med springmask och äta snö, eller att vara helt bortkopplad från verkligheten...

Men utan allt vi präglas av så blir det inte mkt till identitet kvar, därav blir könet väldigt viktigt, och som debatten nosar på FÖR viktigt ofta.

2012-10-16 11:46
SofiaBayo

Min poäng är att eftersom människor uppenbarligen inte vet vilket kön dom är när dom tappat bort sin identitet, så måste ju könet sitta i identiteten och inte i kroppen.

du kan ju inte utgå från några äldre du stött på när du jobbat inom äldrevården och utifrån det påstå att "människor uppenbarligen inte vet vilket kön dom är när dom tappat bort sin identitet"

2012-10-16 11:51
Lite som att jag inte fattar att jag har en tumör när jag glömt bort vem jag är- Således måste tumören sitta i min identitet och inte i kroppen.

Vad vi snackar om:

Kön=biologiskt
genus=social konstruktion

Identitet= Biologiskt/social konstruktion

2012-10-16 11:58
VRGNHNS

Vi diskuterar fenomenet kön nu, inte könsorgan. Stor skillnad.

Misery_chick

Det handlar inte om att lura in dom något. Det som är konstant är det som inte försvinner när identiteten försvinner, vilket måste innebära att könet inte är konstant. Nu pratar jag dock inte om könsorgan, som jag nämnde ovan. Min snippa försvinner inte huxflux bara för att jag blir dement, men att ha en snippa behöver inte automatiskt innebära att man identifierar sig som en kvinna iheller. Man kan identifiera sig som vad som helst och identiteter är alltid föränderliga.

Men som sagt så spekulerar jag bara. Det hade varit intressant att göra experiment på om människor som tappar sin identitet kan känna vilket kön dom är om dom inte får titta ner på sin kropp eller känna på den.

2012-10-16 12:01
Det jag försöker säga ju, försvinner din identitet försvinner så klart även din könsidentitet, dvs genus

2012-10-16 12:04
Men du blandar ihop det med sexualitet, vilket är en helt annan diskussion. Eller så är du bara en allmän kåtbock för du drar in sex i många diskussioner som egentligen inte har med sex att göra har jag märkt :P

2012-10-16 12:12
SofiaBayo

Alltså, jag förstår ärligt talat inte vad du vill komma fram till, att alla människor är som ett blankt papper innan vi får titeln pojke/tjej?

Visst vi är väldigt lika, men sen säger du att vi inte skulle fatta att vi va det ena eller det andra "om vi inte fick... känna på våra kroppar, se vårat kön etc etc".

Nej om vi sen små blev instoppade i nån sorts androgyn dräkt så kanske alla skulle se "exakt" lika på varandra, som könlösa... Men det räcker med minsta lilla grej som skiljer för att vi ska klassa in folk i olika grupper, framförallt efter vårat kön.. Vilken dräkt du än drog på, så kommer andra skillnader som röst tex.

Rösten går även den att förställa kanske så att alla har samma röst.

Poängen är att även biologiskt så märks könen, bara den grundläggande fysiska styrkan skiljer.

2012-10-16 12:19
Varför får jag deja vu av den här tråden?.....
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2012-10-16 12:27
Det är klart att det finns fysiska skillnader, men hormonerna och könsorganet förutsätter inte vilket kön du identifierar dig som. Jag pratar om identiteter, och som jag skrivit förut så ändras identiteten hela tiden. Du kanske växer upp som en riktig machoman och är jätteaggressiv men slutar som en riktig mjukis som är känsligare än kvinnor. Du kanske älskade choklad för fem år sedan men föredrar vanilj idag. Du kanske heter Olle idag, men ändrar namn till Hans imorgon och fem år senare vill du heta Muhammed. Man ändrar perspektiv och syn på saker hela tiden och din identitet är inte konstant.

Jag tror att människor är friare än vad dom tror att dom är.

2012-10-16 12:59
cuntmuffin Nu är det du som är grinig! Jag antar att han har lite självdistans till situationen annars skulle man väl inte posta en tråd i ett öppet diskussionsforum? Plus att han skriver ju att han är starkt positiv till sitt val och att han har bestämt sig.. så den enda som tog illa upp var nog du!

btw

TeKoNe P29
Hoppas allt går bra och att du blir nöjd med ditt resultat.. =)
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Poet

2012-10-16 13:11
Vet ej om Mitch (Tekone) gjorde det medvetet, men han har faktiskt dragit igång en bra diskussion här :)

Länge leve hen!
Graffare

2012-10-16 14:20
TeKoNe P29

Ifall detta är sant, så go ahead. Kul att en relativt känd whoa-profil vill göra könsbyte.

Sidofråga, varför namnet Carmen?
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2012-10-16 16:17
Manel, ja jag var grinig då han i tråden ber om feedback och det enda du kan dela med dig av är en fruktansvärt tråkig meme. men men. nu har jag sovit och no harm done, det är trots allt inte jag som ska byta kön.

btw, visst kan man leta efter tjejer om man är tjej? bara en tanke, om du nu är seriös Tekone så kör på :)
detta hade jag kunnat säga till dig IRL.

2012-10-16 17:40
Det stora (snygga) skägget och valet av namnet "Carmen" gör att jag har lite svårt att tro på det här. Men om det inte är ett trolleri så är jag bara för; kör hårt, och berätta gärna hur det går.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-10-16 23:12
skriver under på allt Misery sagt. frihet att välja i sitt liv är the shit.
Moderator

2012-10-16 23:32
Misery har alltid rätt, det var därför jag hade det som signatur en gång i tiden.

On Topic kan jag tycka att det är slöseri på en så magnifik skäggväxt och önskar att den kunde doneras till mig som börjar närma mig 30 och bara har lite fjun.

Bortser man från skäggdelen är det klart att du ska göra ett könsbyte om du känner för det. När du väl har påbörjat processen tror jag det erbjuds rätt många tillfällen att hoppa av om du skulle ångra dig så det är ju lika bra att kicka igång det iaf.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Toastare

2012-10-16 23:32
Pax för Carmen.
www.twitter.com/jimmypistol232

2012-10-16 23:46
btw, visst kan man leta efter tjejer om man är tjej? bara en tanke, om du nu är seriös Tekone så kör på :)

ja asså i kontaktannonstråden skriver han att han söker en brud, i den här tråden skriver han däremot: "no offence men jag vill ha användning för operationen också ;) tror de flesta killar föredrar sina kvinnor utan skägg? ;)"

så jag tar den här tråden än så länge inte på särskilt stort allvar

2012-10-17 13:31
hahahha

Carmen e min ;)

troll, fake, whoa-rape, som Bc99 sa det blev en bra diskussion haha
- Gôr-many.

2012-10-17 13:32
men kanske skall satsa på bli skäggiga damen?
- Gôr-many.

2012-10-17 14:04
Jag tror, eller vet, att du hade varit jävligt snygg som skäggiga damen.
www.nativeswedes.se

2012-10-17 14:14
Carmen är ju the tranny i It's always sunny in philadelphia, haha
Poet

2012-10-17 15:55
Hahaha just det, glömde jag helt :D