I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad tycker whoa om könsbyte?

Övrigt - Blandat

   

2012-10-16 00:59

vad tycker whoa om könsbyte?

hej whoa. det är efter många om och men som jag startar denna tråd, men äntligen känner jag mig tillräckligt säker att gå ut med detta.


Det är så att jag har kommit itur med ett par känslor jag har haft livet ut och jag tror jag vill bli tjej. det hela började när jag började komma in i puberteten och kände att när min mor och syster hade mens fick jag åxo ont i magen det var nästan som vi var synkade.

Skaffade alltid massor tjejkompisar i denna åldern för jag tyckte att tjejkroppen var så vacker, inte för att jag var tänd på den utan mera för att jag var avundsjuk. det började ganska oskyldigt men tillslut stal jag även smink och kläder för hur skulle det se ut om en kille på 17 går och handlar det i affärerna?

så jag började använda kvinnokläder och även sminka mig när jag var ensam hemma, kunde inte berätta för någon så allt var väldigt hemligt. jag lärde mig med åren att jag kunde acceptera mig själv för den jag var och började så smått visas ute i kvinnokläder, eller som mitt alter ego, Carmen

jag träffade likasinnade människor som förstod utan att höja på ögonbrynen ens, och det var så himla skönt. tillslut berättade jag även för min familj och nära vänner hur det låg till. detta var nästan för tre år sen och jag är starkare än någonsin, och det jag nu tänker på är ett könsbyte.

jag tror jag är redo att göra den stora förvandligen, jag har nog alltid varit kvinna innerst inne men har aldrig fått utlopp för det. jag skäms för att jag är man men det är när jag är den jag är egentligen,
Carmen, som folk vänder sig om och säger elaka saker,
hur kan det vara så? jag är trött på att inte bli accepterad för den jag är, Carmen!

så jag tror jag har bestämt mig.. jag känner mig stark och positiv inför mitt val, har pratat med många i min situation som redan bytt kön så jag har koll på för och nackdelar och biverkningar då det är ett ganska stort ingrepp..

min fråga till er är, ni som sett mig på denna hemsida ett tag, hade jag fortfarande kunnat vara samma person för er om jag en dag blev kvinna? hur hade ni reagerat och varför? hur reagerar ni när ni ser en transsexuell människa egentligen? riktar mig överlag till straighta människor men alla är fria att diskutera

//Carmen

?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.