I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur visar du att du bryr dig om en person?

Övrigt - Blandat

2012-10-14 16:17

Hur visar du att du bryr dig om en person?

Jag visar att jag bryr mig genom att höra av mig till människor, genom att ställa frågor och lyssna, och att vilja träffa dem så ofta jag kan. Jag försöker även hålla koll på vad som händer i deras liv och följa upp saker, om till exempel nån jag känner ska på en arbetsintervju nån dag så hör jag av mig och frågar hur det gått. Jag erbjuder även hjälp vid olika saker så mycket jag kan och orkar.

Nu menar jag inte att mitt sätt är det enda rätta och jag vill inte att tråden ska bli en diskussion om vem som är bäst på att bry sig. Jag vill bara veta hur ni gör, eftersom människor verkar se det på så olika sätt!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-14 16:31
jag visar mig själv att jag bryr mig om andra genom att ibland låta dessa omtyckta personer passera min tanke en eller ett par gånger vid ett väl valt tillfälle.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2012-10-14 16:34
Blweria

Jo fast jag menar mer hur du visar det ÅT dom. En tanke är ju inte något dom ser eller hör eller känner. Eller är det de enda sättet du bryr dig om någon på?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-14 16:36
jag lever i en tro där jag nästan är helt övertygad om att min tanke når fram till avsedd destination.
annars händer det att jag dedikerar en liten låt och ger bort till någon speciell.

-Mark Twain

2012-10-14 16:37
Haha allright. Och det fysiska du gör är att dedikera låtar till folk du håller väl?

2012-10-14 16:40
nope...det gör det verkligen inte. men det är allt jag ger.

-Mark Twain

2012-10-14 16:44
Men då är frågan. Hur vet då människor om att du har slutat bry dig med tanke på att alla inte är tankeläsare?

2012-10-14 16:53
och det är en mycket vacker fråga som jag egentligen inte har något svar på...
men jag vet att alla känner av mina tankar...

-Mark Twain
Manager

2012-10-14 17:19
Jag hör av mig då och då och frågar hur dem mår och vad som är på gång i deras liv. Försöker följa upp och visa intresse i det dem säger.

Delar med mig av mina pengar i form av mat, dryck, bensin om det är av behov.

Ger komplimanger.

Typ..
Jag vet inte. Det kommer ganska naturligt.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2012-10-14 17:19
...ska vara lite mer ärlig kanske. jag hade önskat jag kunde höra av mig till vänner men jag gör det inte. jag bryr mig men visar det nog väldigt sällan...men med åren kommer avstånd till nära vänner och hålla kontakt genom telefon fungerar inte för mig.

-Mark Twain

2012-10-14 17:32
Yun_DI

Tack för ditt svar. Jag är nog rätt lik dig!

Berra

Jag gillar inte heller mobil eller inte ens internet. Föredrar att träffas på riktigt, så jag förstår vad du menar med telefon-grejen. Men eftersom jag själv är sån som hör av mig så tolkar jag människor som inte hör av sig som att dom har slutat bry sig, men jag har börjat fatta att det inte alltid behöver vara så. Intressant att få höra din syn på saken iaf :)

2012-10-14 17:39
jag gillar ju ändå internet. det gör att jag sipper telefonen...och så kan jag ändå finnas och ställa upp när det behövs.

men det där med att höra av sig för att visa att man bryr sig är något jag måste göra nåt åt. har inte riktigt tänkt att folk kan ta illa vid sig om man inte hör av sig. har liksom inte vänt på myntet i frågan....

-Mark Twain

2012-10-14 18:57
Jo så är det ju! Va fint att du fick en insikt!

2012-10-14 19:05
fint och rätt mycket en käftsmäll...:p

-Mark Twain

2012-10-14 22:47
hur mycket jag än tänker efter så kommer jag inte på någonting alls som jag gör för att visa att jag bryr mig om någon.

jag gör saker för att jag bryr mig om, men inte för att visa att jag gör det.

...eller tar jag frågan för bokstavligt nu?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2012-10-14 23:00
...eller tar jag frågan för bokstavligt nu?

Haha ja! Alldeles för bokstavligt. Det är klart att man inte tänker "nu ska jag visa att jag bryr mig om Lisa genom att ringa henne och fråga hur hon mår". Jag ringer Lisa eftersom jag bryr mig! Så du har nog ändå fattat rätt :)

Vad är det för saker du gör då?
Rappare

2012-10-15 12:42

2012-10-15 13:23
men va fan haha,,,,

Jag vet att det är en efterbliven fråga, men jag är efterbliven när det gäller sånt här och vill verkligen veta :P
Rappare

2012-10-15 13:28
Jag visar att jag bryr mig genom att inte slå dom på käften. Funkat bra hittills.
Wurrup?

2012-10-15 14:24
Äh. Whoa-töntar! :P

2012-10-15 14:40
va fan! träffa mig irl och säg det där! :p

-Mark Twain

2012-10-15 14:52
Lätt! Nästa gång jag är i stockholm så ska jag söka upp dig! ;)

2012-10-15 14:52
genom att ge dom uppmärksamhet. framförallt när man träffas. men eftersom det blir mer och mer sällan (ingen orkar åka kollektivtrafik en timme och sen bil för att ta sig ut till mig och vice versa) så brukar jag, när det gått för lång tid i mitt tycke (allt emellan ett par dagar och ett år) ringa och språka lite. alternativt skicka ett sms om jag inte orkar prata i telefon. det har räckt gott än så länge. tror jag. ingen har klagat.
 I try to stay uplifted so that bullshit can pass me

2012-10-15 14:59
men....ser jag inte ens lite skrämmande ut eller!?

-Mark Twain

2012-10-15 22:43
frågan är då. Finns det något universiellt sätt att visa att man bryr sig på? Eller är egentligen omtanke för någon annan att bara hålla en person väl i tankarna?

Berra

Oh ja. Jätteskrämmande! *nyper i dina kinder*

;)

2012-10-15 22:53
Jag dedikerar all min tid och mina känslor för att göra livet så enkelt samt vackert som möjligt för mina medmänniskor. Hur jag gör det vettefan, jag ogillar starkt att prata i telefon och märker jag att personen i andra telefonen inte har något syfte med samtalet mer än att bara prata så avslutar jag samtalet redan efter en minut. Men märker jag att personen har en anledningen till att ringa så låter jag samtalet fortgå tills jag lyckats ta reda på den information som min medmänniska vill förmedla. Förhoppningsvis är det en plan för något man kan hitta på inom en snar framtid så att jag kan ge medmänniskan i fråga en kram. Kramar är en jävligt bra uppmuntran.
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2012-10-15 23:17
Nu vet jag inte om du är ironisk eller inte hehe...

Men okej. Med tanke på alla svar så förstår jag att det är en efterbliven fråga. Jag skyller min efterblivenhet på min barndom. Man kan skylla det mesta på det :P

2012-10-16 00:41
Jag är helt seriös!
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2012-10-16 11:01
Jag försöker vara snäll helt enkelt.
Det är väl en rätt bra fråga egentligen och svaren här kan ju funka som upplysning för de som kanske inte riktigt har fattat det där med att visa att dem bryr som någon.
Det är rätt vanligt tror jag, att folk glömmer bort att visa sina vänner att de betyder mycket. Det antas vara en självklarhet. Vilket det kanske är.
www.nativeswedes.se

2012-10-17 22:52
Skicka brev eller kort är ett utmärkt sätt att visa att man bryr sig om en vän som inte bor nära inpå.
En gammal vän till mig som inte bor på min ort nuförtiden förlovade sig nyligen.
Jag tog då och postade iväg ett gratulationskort hem till paret istället för ett oinspirerad Facebookkommentar eller gilla statusen.

Annars kör jag på det vanliga.
Samt gillar att krama folk jag bryr mig om, fysisk kontakt av icke sexuell natur är viktigt och fint.

2012-10-23 22:21
Kramas!