I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Åker till New York på lördag, tips välkomnas!

Övrigt - Blandat

2012-09-13 01:26

Åker till New York på lördag, tips välkomnas!

Tjo!
Jag åker till New York på lördag... och undrar ifall någon vet något ställe där jag kan köpa mig några ATCQ/De La tishor? Ja något ställe där de säljer sådana 'hiphop' tishor...

Sen undrar jag också om skivbutiker där man kan köpa billiga skivor. Ptja... alla tips som har med NYC att göra välkomnas.

Tack. :)

2012-09-13 19:50
jag är tyvärr inte inne på kläder och skivor, så mina tips är mer allmänna.
promenera mycket och investera i ett åkkort på tunnelbanan om du stannar mer än 3 dagar.

the evolution store http://theevolutionstore.com/ i soho är rätt cool om du gillar fossil och skelett ^_^

i övrigt finns det en jävla massa bra affärer i soho så promenera mycket där.

har du wifi där du bor kan du ju även googla märken och sånt du gillar ihop med "new york". chanses are att det finns affärer i den stan med sånt du gillar specifikt.

men annars är soho och promenerande mina bästa tips.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-13 20:07
Aj som fan.. legendariska Fat Beats-affären har tyvärr stängt ner, märkte jag nu. Annars hade det varit ett måste :(

http://www.audibletreats.com/pr/fatbeats_pr6.html
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2012-09-13 21:05
Fossil och skelett... hmm. Spännande. :P

Jag stannar i 10 dagar så jag ska definitivt promenera en massa och skaffa ett åkkort.

Och Fat Beats har stängt ner... jag vet. Synd som fan.

2012-09-13 23:56
Det här är ju inte alls vad du söker efter, men jag tipsar alla om dessa två ställen, och äta måste du ju faktiskt när du är där.

Gillar du mexikanskt är la esquina ett måste, www.esquinanyc.com
Deras mat är kickas, och drinkarna var också jäkligt bra!

Rabbithole i brooklyn var inte alls vad det såg ut att vara, hög kvalité på maten trots att det ser ut som ett ölhak, grym atmosfär, avslappnat och hemtrevligt!

Är sjukt avis, vill tillbaka till NY, typ nu.

2012-09-14 00:33
Tack för rabbithole! Jag älskar mat!

Mexikansk mat tänkte jag vila ifrån. Befinner mig nämligen i Mexico City och stannar här i sex månader till. Utlandsstudier.
Admin

2012-09-14 01:05
Slabbiga pizza slices finns lite överallt och något av ett måste. Skulle inte säga att NY pizza är världens bästa men den är unik och god. Gå in på nån diner och käka vad du vill. Kom ihåg att alla mackor etc serverar med pommes. Portionerna är alltså alldeles för stora egentligen, så du ska nog ta det lugnt med att beställa side orders :) Gillar du hamburgare finns det nog en del ställen. Donovan's Pub i Queens ska tydligen vara riktigt bra (googla det så kommer du hitta gott om goda omdömen). Tyvärr hann jag inte dit själv senast men passar tipset vidare. Hamnade istället på Jackson Hole Hamburgers på 232 east 64th. Det är nära Central Park också som du förmodligen lär besöka nån gång. Men var uppmärksam då stället har en väldigt liten ingång, nästan som att gå ner i en källare. Lätt att gå förbi. Om du går dit, överväg att skippa pommes till. Du lär bli mätt ändå.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-09-14 02:59
Grymt tips. Jag älskar hamburgare! Så jag ska skippa pommesen, och ta burgaren bara? Njaa... vi får se om jag gör det. :) Tack!
Toastare

2012-09-16 17:33
Kolla denna tråden där har jag skrivit ett sjukt långt inlägg..

http://www.whoa.nu/forum/ovrigt/blandat/718798/1.aspx
Jag skyller allt på Emma!
Poet

2012-09-16 22:54
VIOLETA PARRA - Gracias a la vida
Rappare

2012-09-17 01:48
Dra utanför Manhattan är det jag kan rekommendera.

Delar av Brooklyn och Queens då framförallt. Speciellt Queens rekommenderar jag. Typ Flushing och såna etniskt diversa områden är ganska coola.

2012-09-17 10:32
"scott´s pizza tours"

en tillfällighet att jag inte såg någon tjockis i reklamvideon?:)

men visst, "pizza" är ju amerikanskt...

men föddes inte "slow-food" i NY? det kan ju vara värt att kika på i så fall. lite mer unikt och säkert roligare.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2012-09-17 16:19
Flight Club, ett måste om du gillar sneakers.

Adress: 812 Broadway

www.flightclub.com
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2012-09-18 11:21
Beat Street la ner. Fat Beats la ner. Och nu senast även Big City :(

De bästa som finns kvar tycker jag är A1 Records (439 E. 6th St.) för second hand och Rock & Soul (462 7th Avenue) för nytt och reissues.

Har du mer tid kan det vara värt att kolla Academys butiker, Turntable Lab och Good Records också, även om jag personligen aldrig gjort några jättefynd där. Vilka genrer är du ute efter främst? Jag utgick lite från utbud av hiphop och breaks nu.
Admin

2012-09-19 19:11
Moneybags:

Jag kan nästan garantera att du kommer ta pommes till allt. Det är bara ungefär en dollar extra så det kommer kännas som "äh vafan". Men likväl kommer du inse varje gång hur extremt onödigt det var :) Men om de har pommes på sötpotatis så är det värt att testa. Kanske beror det på att jag precis börjat upptäcka sötpotatis själv men det är fan märkligt att det inte är större än det är här.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Toastare

2012-09-21 22:12
Slow food i Harlem är ju ett måste!
Jag skyller allt på Emma!