I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blodfläck på keps.

Övrigt - Blandat

2012-09-10 01:19

Blodfläck på keps.

whats up whoa, var ute igår och en polare började blöda och på nåt sätt fick jag en droppe blod längst bak på min gråa keps, upptäckte inte de förrän idag.

Nu till den givna frågan, hur fan får man bort fläcken? Har hittat en massa tips men det innebär att jag måste slänga in kepsen i tvättmaskinen vilket inte låter som en bra ide.
Finns det nån lösning tror ni?

AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2012-09-10 02:26
tvättmaskin funkar bra om man vill tvätta sin keps.

2012-09-10 02:34
Testa att handtvätta försiktigt den del där blodfläcken sitter.

Släng absolut inte in den i tvättmaskinen passformen kommer bli snedare än en rohypnolgroggande finne !

2012-09-10 02:37
tvättmaskin skrev jag. menade diskmaskin. ahha

Producent

2012-09-10 13:08
Ta en trasa eller nåt och blöt den i kallvatten och strö sen salt på trasan och sen gnugga.

2012-09-10 14:40
Lita på rosa, farväl till fläckar.
Ja, Vanish funkar även när det kommer till blod.

Och som DödenBärAdidas sa,
Släng absolut inte in den i tvättmaskinen passformen kommer bli snedare än en rohypnolgroggande finne !

Handtvätta!
"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo

2012-09-10 16:00
...det måste komma blod på kepsen för att en dude ska lära sig tvätta:)

(och jag ber om ursäkt om duden skulle visa sig vara en dudette)

men att tvätta för hand är inte klurigt. gnugga bara inte med all styrka så att kepsens material går sönder...blir ju lite fult då;)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Producent

2012-09-10 16:10
Vad är det för keps?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2012-09-10 16:19
är det verkligen en keps?
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2012-09-10 20:49
är det verkligen en blodfläck?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Poet

2012-09-10 21:14
Tänkte säga samma som MarcSwing.
At the gates of Eternity...

2012-09-10 22:05
whoa i ett knäckt nötskal:)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Groupie

2012-09-11 17:29
Salta en trasa och gnugga är inte att föredra om det är känsligt tyg dock.
.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Producent

2012-09-11 17:48
Finns såna där vanishgrejer som tydligen ska vara bra mot blod? Fick diverse kläder nedsplattade med blod i helgen men höll det bara under varmt rinnande kran och använde flytande tvättmedel som jag gnuggade in. Funkade helt ok ändå?

2012-09-11 18:20
murder like whoa!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2012-09-11 21:11
Hahaha! Uppskattar hjälpen, tack så mycket... det är en new era keps, köpte den 2 dagar innan det hände.
ska försöka skaffa nåt handtvättmedel och få bort skiten, tack igen mina vänner.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Rappare

2012-09-12 12:58
Tvätta bort?! Finns det nåt mer thuglife än blod på kepsen?
Utan snus i sju dagar försmäktar vi på denna ö! - Pippi
Producent

2012-09-12 13:11
Jag skulle inte vänta för länge med att försöka ta bort fläcken. Ta en fuktig trasa med salt och gnugga försiktigt, sen kan du fortsätta med handtvättmedel eller vanish om den inte har försvunnit helt.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2012-09-12 14:47
Vanish <3
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2012-09-13 19:11
När jag tvättar kepsar använder jag rikligt med vettigt tvättmedel i handfatet tillsammans med varmt vatten sedan doppar jag kepsen och borstar med en tandborste. Tror inte man vill få skärmen alltför blöt heller så försök undvika att låta den få kontakt med vattnet. Doppa tandborsten i vattnet och borsta på helt enkelt. Sen är det bara att skölja. Vet dock inte hur det funkar med blod, är inte så gangster.