I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bitches will bitch!

Övrigt - Blandat

   

2012-09-08 00:20

Bitches will bitch!

Jag har jobbat med alla sorters människor. Många har varit helt underbara och fantastiska individer. Men en del har verkligen inte varit det. Många som jag har haft problem med har varit tjejer.

Jag vet inte riktigt vad det beror på. Som vuxen, vilket jag gärna vill tro att jag är vid 28 år, har det varit svårt att vara mogen i vissa situationer, ta ansvar för mina handlingar och sen få skit tillbaka. Jag kommer på mig själv med att önska att det kunde vara som på högstadiet. Där du kunde säga "Kom ut så gör vi upp om du vågar, din fitta!" och sen spöa skiten ur personen i fråga.

Det blev alltid bättre efter...nästan. Även om jag hatade att se deras lismande ansikten efter. Höra de skratta onödigt mycket och högt åt nåt dåligt skämt jag just kläckte. Eller svansa efter och härma mig. Jag undrade alltid varför?. Varför kunde du inte bara vara respektfull från början, som jag var mot dig? Varför krävdes det att jag skulle flippa och slå dig? Det kändes så falskt att umgås med dessa personer efter att ha misshandlat de.

Min pappa sa till mig att vissa människor förstår bara stryk men jag hatade det.

Nu är jag som sagt någorlunda vuxen och är ute i arbetslivet. Det dyker ständigt upp omständigheter där jag inser att den här personen fick fan ingen uppfostran hemma. Men det är så komplicerat och jag vet fan inte hur jag ska bemöta det.

Jag har en tjej på mitt jobb som är FETT jävla jobbig. Hon inser att jag är bättre än henne och hatar det. Folk gillar mig på jobbet. Jag hjälper allt och alla och jobbar bra. Hon försöker göra allt för att sabotera. Hennes första steg var att försöka bli vän med alla på jobbet genom att smöra som fan och sen snacka skit om mig. Det fungerade inte. Folk såg igenom det direkt. Hennes andra taktik var att sälla sig till chefen och bitr. chefen. Så fort schemat eller något skulle göras och cheferna sitter med det så skulle hon vara där och hänga, titta, och ge sin synpunkt på saker. Sen började hon bossa mig framför cheferna. Det var skitsaker som jag ändå var på väg att göra. Jag lät det passera. Log, och arbetade vidare. Sen började hon försäljningstävla med mig. Men hon gjorde det så fult. Tog över mina bord när gästerna skulle och tog betalt för det och tog åt sig äran. Sen kom kommentarerna. Bitchiga, dryga, elaka kommentarer sagt med ett leende, som ett skämt, fast ändå inte.

Exempelvis när hon skulle röka så bad hon mig kolla hennes bord i restaurangen. Det vara bara vi som jobbade då och hon fick egentligen inte röka men var så röksugen. Jag var snäll och lät henne göra det. När hon skulle ge mig hennes kassakort så väntade jag medan hon skulle knäppa fast den på mina byxor. Hon fnissar och säger "Haha, du bara står där" , jag skrattar tillbaka och svara "Haha, ja eller hur, du ska ju fästa den". Hon fortsätter skratta och knäpper klart kortet. Börjar gå iväg och säger precis när hon rundar ett hörn och försvinner iväg "Nej, det såg så roligt ut, du bara stod där, som en hund som väntade på sitt koppel"

Jag var inte beredd på den kommentaren. Jag log fortfarande när hon sa det och försvann runt hörnet. Där stod jag, som ett jävla fån. Jag ville springa efter henne och dunka hennes tjackiga fula märsta nylle i marken men kunde inte.

Hennes nya taktik är att gå ut med fel mat till mina gäster så att jag får problem med mina gäster, köket och chefen. Allt stoppas upp. Maten måste göras om i köket vilket stoppar all annan mat. Min chef måste korrigera och ge rabatt. Gästen blir missnöjd och jag får ta den smällen. Självklart är det ingen som har gått ut med den maten, ingen tar på sig det. Köket säger att det var hon. Hon erkänner inte men jag har kommit på henne 5 gånger och lyckats stoppa maten innan efter det.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag är fan inte bra på sånt. Det krävs så mycket energi att hata någon och systematisk manipulera och försöka förstöra någons liv. Jag tappar fan intresset direkt. Du är en bitch, vem jag måste jobba med dig.

Jag funderar på att supa ner henne nån kväll och sen typ spöa skiten ur henne eller nåt, jag vet inte, som sagt jag är jävligt dålig på sånt här. Ge mig tips jao.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.