I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

11- och 14 åriga kusiner på besök i sthlm - tips

Övrigt - Blandat

2012-09-05 22:07

11- och 14 åriga kusiner på besök i sthlm - tips

som rubriken lyder...har ni tips på vad man kan hitta på i sthlm? de diggar skate o liknande bla. men tips uppskattas på vad man kan hitta på en helg. inte grönan.
tack

Producent

2012-09-05 22:34
Finns ju svinmånga feta museer, akvarier, utställningar, Kosmonova osv. Annars så sticker ni väl bara och drar et par flippar på en soft spot?
Admin

2012-09-06 17:31
Åk till Tom Tits kanske? I synnerhet 11-åringen borde älska det. 14-åringen kanske muttrar lite om barnsligt men gillar det garanterat i smyg.

Cosmonova är nog ett jättebra förslag.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Poet

2012-09-06 18:59
Ovanstående tips är riktigt bra :)
At the gates of Eternity...
Moderator

2012-09-06 19:01
Machete

Utställningar och museer står nog inte högst upp på önskelistan i den åldern? Dock lär Cosmonova funka :)

Åk till Inferno (om det finns kvar) och spela datorspel i ett par timmar. Alla elva- och fjortonåringar gillar att spela datorspel. Det är fakta.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Producent

2012-09-06 22:16
Ahh, nä, jag tänkte ju mer Naturhistoriska Museet osv, massa dinosaurier och annat spännande, :)

Finns ett fett akvarium också (hmm.. på Liljeholmarna?) med massa feta fiskar.

Cosmonova är alltid fett som fan, hehe..

Eller kanske Laserdome? Tror det ska finnas flera i Sthlm?

//Paz
Admin

2012-09-06 23:52
Nja, skulle nog undvika Aquaria faktiskt. Jag var där för två år sen (tror jag det var), vilket var första gången sen grunskolan. Då insåg jag hur mycket det stället verkligen suger. Det är litet och dyrt. Tyvärr är det mest en riktig turistfälla. Deras grejer är förvisso rätt bra (även om regnskogen kändes rätt sliten vid det här laget) men det är bara tre rum eller så. När jag kollar nu så ser jag att det är 50:- för barn mellan 6-15. Trodde det var mer men tycker ändå det är lite dyrt för det lilla man får.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Producent

2012-09-06 23:54
Hmm, ja.. Kan vara att det var så jävla länge sedan jag var där att jag har hypat upp mina minnen för mkt, hmm.. :)

Hälften av alla balla grejer som fanns när jag bodde i Sthlm är säkert borta idag, lol..
Poet

2012-09-07 00:55
Nja, skulle nog undvika Aquaria faktiskt. Jag var där för två år sen (tror jag det var), vilket var första gången sen grunskolan. Då insåg jag hur mycket det stället verkligen suger.

Åh fan, så illa? Jag har varit där ca 4 gånger under min livstid, senast när jag var 19. Då tyckte jag det var skitfett :) Men å andra sidan så har jag alltid älskat djur.
At the gates of Eternity...
Groupie

2012-09-07 15:02
Finns nice polåkning på Söder.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2012-09-07 15:58
Åk till Tom Tits kanske? I synnerhet 11-åringen borde älska det. 14-åringen kanske muttrar lite om barnsligt men gillar det garanterat i smyg.

Jag var där på klassresa någon gång. Jag längtar fortfarande tillbaka... Ska nog besöka det snart igen!
Admin

2012-09-07 23:20
Tror de dessutom har kvar utställning Body Worlds. Den visar kort sagt upp insidan av riktiga människor. Dock är det 13-årsgräns men 11-åringen får följa med i vuxens sällskap.

Fan, jag måste se till att åka dit innan utställningen är över.

2012-09-08 10:35
tack för tipsen!

2012-09-08 12:33
Skatekids jojo.... Kids will be kids som man brukar säga, så jag föreslår att du ger dom en "kids"

http://soundcloud.com/80scrackpolo
Producent

2012-09-08 13:11