Råkade fucka mitt golv [Hjälp]
Möblerade om för ett tag sen och jag märkte lite ingrodda smutsfläckar här och där på mitt parkettgolv. Så idag tänkte jag att jag skulle moppa, skura osv. Gick inte så lätt som jag trodde med fläckarna på golvet. Så jag hällde lite Cilit Bang på fläckarna och lät de vara medan jag stack och handlade. Kommer tillbaks ca 30 minuter senare bara för att se att fläckarna visserligen är borta, men grovt missfärgade. De är mörkare än övriga golvet och ja... det ser fucked up :S Question is, vad kan jag göra åt detta? :( Försökte lite med sandpapper, blev bara värre. Försökt att skura som en åsna, men det hjälper väldigt lite. Lackera om hela golvet? Sandpappra skiten ur det eller typ färga om hela golvet med mer Cilit Bang? What to do?Love!
At the gates of Eternity...
Promotor
2012-08-16 19:33
Hoppsan, bra att hålla ett öga på sånt där.... verkar det som! Hahaa, färga skiten med Cilit om du gilla nyansen ;)
We're here
Frågan är om det blir en jämn färg hehe?
hahahaha åh dude, varför sandpapper? tips för framtiden: man kan få bort bra jävla mycket missfärgat skit från golvet med hårspray.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Nu kommer jag låta väldigt omogen, men jag trodde du skrev clit bang. Ingrodda fläckar på ett parkett-golv kan man inte tvätta bort så vitt jag vet, och att skura på dem kommer förstöra golvet så sluta med det på en gång. Det enda man kan göra är att slipa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Promotor
2012-08-16 19:37
Prova, i värsta fall så får du väl byta ut hela golvet? :)
We're here
Hangaround
2012-08-16 19:42
Och du som bara ville väl...:(
Redaktionen
2012-08-16 23:15
förlåt bc, men jag älskar såna här trådar heltäckningsmatta! ;)
namaste
Vi kräver ett bildbevis för korrekt hjälp angående rörande problem.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Vi kräver ett bildbevis för korrekt hjälp angående rörande problem. this!
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Dags att köpa en snygg matta.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
slipa och lacka om. alternativet är väl att riva ut hela golvet och lägga ett nytt. men så vitt jag förstår så kostar det en å annan peng.... men slipa ett golv är inte det hårdaste. och lacka gör man rätt snabbt. kan vara bra att vädra samtidigt ;)
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
en å annan peng Det är betydligt billigare att isåfall lägga ett klick golv ovanpå, dom flesta byggvaruhus slänger sådant efter sina kunder denna tiden på året.
Än att då hyra en golvslip, där skivorna kostar en bra slant. Samt att har man inte en aning om vad man sysslar med så är chansen betydligt högre att totalförstöra sitt golv, tar inte speciellt lång tid med en golvslip om man inte är varsam att äta sig igenom parketten.
Vem som helst är kapabel att köra en golvslip men det skall bli jämnt också, det skall inte se ut som hela havet stormar efteråt.
brb, har slipat trägolv med ett mycket bra resultat. och jag är inte byggare-bob någonstans. tyckte det var lätt och skulle nog kunna tro att bc fixar det...men du verkar ha lite bättre koll än jag så jag tar ett litet steg tillbaka. men det där med klickgolv är väl inte samma sak som en riktig parket??
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
köp ett isbjörnsskinn och kaffe, 1.lägg isbjörnsskinnet över fläcken. 2.koka kaffe. Isbjörnens skinn är superabsorberande och kommer att suga upp fläckarna på två sekunder. 3. Njut av en god kopp kaffe.
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Bildbevis kommer hehe. Roliga är att det ska komma ett par och kolla på lägenheten imorgon, då de är sugna på att byta lya. Kan jag glömma nu när golvet är fucked hehe
De minsta fläckarna är ca 5-6 cm stora. Ja det ser ut som helvete, ser ni själva :S
Och det sista är mest fucked, ca 60 cm yta med fläckar, missfärgningar och annat bullshit.
Palla! Mod/Admin fixa por favor :/
1. Antingen hyr du en slipmaskin och slipar ner hela golvet, inget jag skulle rekomendera om du ej vet vad du håller på med, beroende på hurvida golvet slipats flera ggr tidigare så kan parketten vara väldigt tunn. 2. Googla "klickgolv" det klarar vem som helst av att lägga in.
shiiit mannen, det ser ut som någon kissat på ditt golv. Såpa och rotborste.
Tried, didn't work :S
Såpa och rotborste. Ja, det lär ju säkert bita jättebra skall du se när det är kemikalierna i rengöringsmedlet som han använt som blekt träfibrerna i hans parkett.
Låt mig gissa mamma tvättar och stryker fortfarande dina kläder va?, och ordnar så du har varm middag på bordet varje dag.
BC99:
För ANDRA gången.
1. Golvslip, du får själv stå för hyra/slitage av maskinen samt kostnaden för slipskivorna (inget jag rekomenderar dig att göra om du ej vet vad du håller på med, då parketten kan vara väldigt tunn beroende på hur många ggr det slipats tidigare, du behöver även köpa lack som du stryker på ett lager efter du slipat ner parketten.
2. "KLICK" golv google it. det klarar precis vem som helst med en iq över 50 att lägga in, går inte att misslyckas om du läser instruktionerna som medföljer samt använder tumstock.
fan vad härlig du är brb
brb : Tack för ditt svar. Jag ska checka ditt tips.
Har en kontakt som fixar golv, han ska slipa i min nya lya. 120:- / kvm... Är rummet stort?
5x 3,5 m kanske?
Men annars kan farsan fixa det :) But thanks anyway!
Klickgolv är skitenkelt, tar inte alls lång tid. Ta en kloss och en tumstock + en gummiklubba så är det klar på en timme.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Hur gick visningen då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det gick bra. I'm cool with it. Antingen vill de ha lyan eller inte. Golvet kommer de inte behöva oroa sig för ändå. Jag som kommer behöva fixa det i slutändan ändå, eller hyresvärden :P
Pappor är så himla bra att ha! =)
skönt! Hoppas det går bra!
hahaha, brb2009 - angry much?
En tanke, om det är för mörkt, testa gnugga med klor för o ljusna upp det? //Byggarbetare
Follow the dao, right about....NOW!
Gjorde det och resultatet ser du på bilderna, fläckarna blektes way too much hahaha
En tanke Med ett sådant utlägg så skulle jag inte ens anlita dig för att snickra en trädkoja.
Jag är betongare så det är nog lika bra lilla vän
Follow the dao, right about....NOW!
Det där har dock mer med sunt förnuft att göra, än vad du gjorde för inriktningsval när du gick byggprogrammet ponken. Mej vetligt sker dock ej inriktning föräns efter ett drygt år. Så om du inte visste det innan så tycker man att ni borde lärt er det då,dvs vad som händer när man utsätter träfibrer för ett blekmedel.
Lägg inte klickgolv. Slipa och lacka om det istället. De där grabbarna gör hela golvet på 2-3 dagar och det blir kanon. Har beställt hem till mig nu om 2 veckor.
Be the change you want to see in the world.
2-3 dagar 2-3 dagar för att slipa en yta på typ 20kvm?, ja låter som det är jättekompetent folk verkligen.
2-3 dagar gör man en hel lägenhet på utan några som helst svårigheter. Fet chans man skulle plocka människor man ej känner till dylikt, mycket försäkringar som täcker skall du se om du släpper dit någon som svartar.