Krönika: Bonkers!
De Olympiska Spelen är över för den här gången och det är ungefär 1450 dagar, eller nästan fyra år till det att nästa sommarolympiad rullar igång. När jag summerar OS och räknar sommarens medaljskörd och tänker tillbaka på dessa veckor av sportsliga festiviteter och världsrekord så kan jag inte undgå att tänka lite extra på årets OS-invigning.
Det var ett olympiskt startskott som lämnade mig med många intryck. För det första konstaterade jag, och det är jag inte ensam om, att det var en ganska otraditionell invigning som började lite sömnig och halvtråkig för att sedan sätta fart och bli en minnesvärd och ganska trevlig tillställning. Arrangörerna visade prov på kreativitet, humor och nytänkande i sin presentation. Som åskådare fick man följa med på en tidsresa som startade precis innan den industriella revolutionen och tog en med genom nittonhundratalets olika nyanser. Under denna resa fick man stifta bekantskap med flera populärkulturella engelska landmärken som James Bond och Lord Voldemort. Även folkkära ikoner som Mary Poppins och Mr. Bean hyllades på ett eller annat sätt. För invigningens musik stod bland annat Paul McCartney, Arctic Monkeys och, hör och häpna, Dizze Rascal.
Läs hela här.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
|