I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ebay-problem

Övrigt - Blandat

2012-08-14 09:16

ebay-problem

hejhej,

skulle köpa världens snyggaste kostym på ebay. tryckte på "buy it now" (fanns inget alternativ). kom till paypal, fixade min adress och allt. Och dääär, ångrar jag mig.

då försvann ju hans annons, så jag mailade honom och ber om ursäkt men säger att jag är villig att betala kostnaden för vad en annons kostar, enligt honom ligger den på 40 dollar, kan det stämma?

The big issue is the final value fees you've cost me of $35.55 CAD.

Please send payment of $35.55 CAD + $5.00 CAD (for re-listing fee) = $40.55 CAD to [email protected]

Please send payment as gift, or add 4% for fees.

If payment is not received, I will contact Ebay to file a claim.

Best,

Graham

Tack och ha en fin dag!

huset röd
Manager

2012-08-14 11:11
Är det värt $40 att inte få ett dåligt betyg på din användare på eBay borde vara den enda frågan du ställer dig själv.
Redline!

2012-08-14 11:36
Dr Octagon sa det. Är inte alltid du får dåligt omdömme dock, ibland klarar man sig undan med en 'strike'.

2012-08-14 12:34
Jag tycker det låter märkligt att en annons skulle försvinna för alltid bara för att man ångrat ett köp och därmed behöva betala en ny. Jag har för mig att man även som säljare kan makulera köpet. Jag tycker verkligen du borde kolla upp ångerrätten så du inte blir blåst på pengar. Han vill nog antagligen inte få ett dåligt omdöme han heller.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-18 18:10
AneekDivine:

Tror inte riktigt ångerrätten funkar som vanligt på Ebay/Tradera... Det är ju oftast så att avtalet (genom att buda på auktionerna/köpa varor) säger att så fort du lagt ett bud är det bindande. Vill man inte längre köpa/ångrat sig är det ju något man i så fall får deala om med säljaren.

Däremot tycker jag att det verkar helt naturligt att auktionen/annonsen stängs ner direkt efter att någon tryckt på "köp nu" eftersom det då är ett bindande köp och inte ett bud som eventuellt ska toppas av någon annan intressent.

Men - hade jag varit du 169cm så hade jag nog skitit i det helt och först kollat om du kan komma undan det hela. Känns som det borde hända hela tiden och jag tror knappast att någon personal på Ebay har tiden som skulle krävas för att försöka söka upp alla dem som antingen trycker fel, råkar skriva in fel siffra eller helt enkelt ångrar sig som du...

2012-08-18 18:13
Ajuste, vad en annons kostar beror ju helt på om snubben (säljaren) har lagt till "merkonstads"-grejer... typ betala 20kr extra för att få texten i fetstilt, att annonsen visas på första sidan eller du vet.. sånna grejer som gör att annonsen sticker ut mer än de övriga.

Men du borde ju kunna kolla det själv genom att "göra en annons" själv som du inte lägger upp. Alltså, att du trycker på skapa ny annons och sen kollar vad alla extragrejer kostar och försöker göra någon typ av kvalificerad gissning på om 40 dollars stämmer eller inte..