I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flummigt hotell i Amsterdam

Övrigt - Blandat

2012-08-06 05:40

Flummigt hotell i Amsterdam

Hej! Jag ska till Amsterdam snart.
Undrar vad hotellet/hotellen där rummen har flummig ljussättning/inredning heter?
Finns rum med skiftande färger och sånt.. vet någon?
Tacksam för svar :)

2012-08-06 10:00
Jäkla stekare som frågar sånt tidigt på morgonen!
 LGTM

2012-08-06 11:03
asså, käka lite svamp (ska väl fortfarande vara lagligt....) så blir rummen sköna hur dom än ser ut innan.....:p
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2012-08-07 17:24
klart jag ska käka svamp, men nu frågade jag om någon vet vad dom där hotellen heter.
Poet

2012-08-07 17:45
Blweria: Haha första tanken som också slog mig, att det ska svampas.

Förövrigt så blev svamp olagligt i Holland, 2008.
At the gates of Eternity...

2012-08-07 18:51
Vem bryr sig om att det är olagligt?
"Åh nej jag kan inte röka en joint i sverige, det är ju OLAGLIGT!"

Om ni inte har tips på hotell, skriv inte här.

2012-08-07 19:12
BC, trodde jag inte. men har iofs ingen större koll. men bekanta smaskade gott rätt nyligen.

asså, dom där hotellen eller hotellet du menar....är det byggt typ helt ojämt och "runt" och vågigt typ...?
har ett svagt minne av att jag sett något sånt skulle vara fett kul att bara se. och att gå lös på lite shrooms i samma veva kan nog bara bli galet nice.

-Mark Twain
Hangaround

2012-08-07 19:12
svamp är olagligt precis som bc99 skriver, men tryfflar(exakt som svamp fast tryffel helt enkelt) är fortfarande lagligt, också peyote är lagligt och säljs i alla smartshops.

2012-08-07 19:15
tech, så var det ja. dom käkade tryfflar:)

och det är alltid skönare att göra sånt där när det är helt lugnt med lagen på rätt sida.
så en viss roll spelar det för mig iaf.
men jag är inte en gangster heller....

-Mark Twain
Hangaround

2012-08-07 19:46
ja iaf vad det gäller att vara utomhus och trippa så vill man ju inte ha nojjan om snuten inblandad liksom, så på det sättet är det helt klart att föredra..men att sitta på nån diskret plats med goda vänner, det kan man ju göra vart som helst.
Poet

2012-08-07 19:58
Ja alltså det är ju inte särskilt svårt att få tag i vad jag har förstått, trots att det är olagligt. Men jag ville mest bara påpeka det så inte JagKöper skyltar med det öppet och att han råkar illa ut.

JagKöper, I was looking out for you. Tack för ditt dryga svar.
At the gates of Eternity...

2012-08-07 20:17
men att sitta på nån diskret plats med goda vänner, det kan man ju göra vart som helst.

ja, verkligen. det är ju bara mysigt:)

-Mark Twain

2012-08-07 20:31
Blweria
Vet inte om det är så, men det kan ju finnas olika typer av rum.
Men på bilder och beskrivningar jag nångång sett så skiftar färger i rummen, eller man kan välja "bakgrund" på väggen, precis som på skrivbordet i datorn.
Och så är inredningen, ja flummig.. typ nåt bord med konstig form, eller en massa roliga kuddar på soffan osv.

2012-08-07 20:48
låter ju onekligen sjukt nice!
asså, skiftande färger...? typ som i väggar bestående av typ dispayer/skärmar? skulle ju vara galet om alla väggar, tak och golv var bygg i typ lcd-skärmar (kraftiga...)
det skulle kunna göra en upplevelse helt galen!

fast jag tror att jag har ett minne av någon konstnärs konstiga hus....kan nog vara så att det ligger i berlin till och med:p
minnet är ju lite som det är.

-Mark Twain
Hangaround

2012-08-07 21:30
Ja alltså det är ju inte särskilt svårt att få tag i vad jag har förstått, trots att det är olagligt.

Som sagt, tryffel är helt lagligt, och vågar tippa på att det är vad JagKöper kommer förtära isf, för varför bemöda sig att styra svamp på olagligt vis när man kan gå till närmsta avsedda butik och köpa tryfflar:)

2012-08-07 22:38
Blweria
LED-ljus som sitter i tak och mot väggar :)