Kostrådgivning!
Var hos läkaren och fick konstaterat järnbrist. Eftersom man blir förstoppad av järntabletter så bestämde jag mig för att försöka få i det på matvägen och googlade på ämnet, vilket visade sig var väldigt bökigt. Jag är vegetarian och man ska till exempel undvika magnesium till järnrik mat eftersom det hämmar upptaget, och jag typ älskar att ha gräddfil till all min mat.
Så jag bestämde mig för att köpa hem lite blodkorv och käka det lite då och då. Något som jag älskade på den tiden när jag åt kött. Men det gick verkligen inte att få ner. Det kändes som att jag skulle spy när jag fick i det i munnen. Jag ville undvika att tugga för mycket för att slippa smaken men när jag försökte svälja så tog det bara emot. Helt galet. Till slut svalde jag ner skiten men d kändes som att jag svalt en mjölig tygbit.
Jag har smakat kött förut och känt lite äckel, men jag trodde inte det var så här allvarligt. Så jag undrar: är det någon här är / har varit vegetarian som varit med om samma sak? Varför tror ni jag blir så äcklad? Kan man överkomma det eller är det kanske bara bäst att lägga om min vegetariska kost så den blir mer järnrik för kroppen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|