Tack till er som svarade :) Inser att lite mer bakgrund och detaljer skulle vara på plats: Pojkvännen/sambon fick här om veckan veta att han blivit antagen på läkarprogrammet i Uppsala vilket innebär flytt c:a 30 mil. Så just nu letar vi efter något att stå på som vi kan förhålla oss till när flyttlådorna kommer att packas. För honom är flytten mer aktuell, han har släkt att till en början bo hos och en utbildning som han kommit in på. Själv har jag "inget" tidigare förknippat med staden Uppsala. Jag har alltså inte riktigt bestämt mig än om jag (och katterna) flyttar med, men jag håller ögon och öron öppna och hoppas på att få fatt på ett eget riktmål. Som känt dröjer det ofta före man får tag i och kommer kunna flytta in i ett nytt boende, så jag ser mig om på förhand - just nu känns det som jag kommer flytta. Men det är ju förstås ett stort kliv att flytta i från tryggheten jag har här i hemstaden... Det funkar ju nu, varför skulle jag vilja ändra på det? Är kärleken och upplevelsen värt det? Frågar jag mig gång på gång, samtidigt är jag medveten om att det kan gå olika för alla... Distansförhållande känns inte aktuellt, inte heller att göra slut... Vilket leder mig vidare mot flytten... Jag fruktar att jag snart kommer att få välja bort något som jag trivs med bra och egentligen inte vill ändra på. Kanske att någon har egna erfarenheter att dela med sig av?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.