I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fråga om uppsägningstid, lägenhet.

Övrigt - Blandat

   
Hangaround

2012-07-10 12:04

Fråga om uppsägningstid, lägenhet.

Har bott i en lägenhet sedan Oktober och har nu sagt upp den.
Nu är det så att jag hatar mina hyrevärdar, snåla och lata.
I vår tvättstuga har vi en tumlare som stått trasig i 2-3 månader, och har läst lite på Hyresgästföreningens hemsida, men eftersom jag inte är medlem har jag inte kunnat få några exakta svar så jag undrar om man kan åberopa detta, saxat från deras hemsida.

Jag vill säga upp lägenheten för värden har inte åtgärdat en skada. Gäller vanlig uppsägningstid ändå?
SVAR:
?Nej, du kan säga upp lägenheten direkt, och slippa uppsägningstiden, om värden inte åtgärdar en allvarlig skada eller rättar till ett allvarligt fel. Men du måste kunna bevisa att det är ett allvarligt fel i lägenheten.


Nu har vi ju ingen skada på lägenheten, men kan man räkna tvättstugan till detta, eftersom man knappt kunnat tvätta under denna tid, själv har jag tvättat på mitt jobb och andra hyresgäster har gett upp och skaffat egna maskiner eftersom hyrevärden inte tagit tag i problemet.

Känns det realistiskt?

'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'
Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994