I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gör materialism människor fördummade?

Övrigt - Blandat

   

2012-04-30 09:46

Gör materialism människor fördummade?

Såg precis en intervju med en tjej som växt upp i nigeria och började undra. Vad jag har märkt så verkar människor som lever under lite tuffare omständigheter fundera mer över livet och vara "visare" än många människor som lever i västerlandet.

Jag har själv alltid känt mig lite utanför eftersom jag alltid velat tänka djupare och aldrig riktigt kunnat relatera till det västerländska livet, även fast jag är född här. Varför jag är sån tror jag är för att mitt liv inte alltid varit enkelt. Har växt upp i en fattig familj med två psykiskt sjuka föräldrar, så jag har fått lära mig uppskatta andra saker än materialism och charter-resor till thailand. Eftersom jag har dealat rätt mycket med mig själv så är jag faktiskt lycklig nu, även fast jag inte är varken framgångsrik eller har mycket pengar.

Så då tänker jag, gör materialism människor dumma? Kan det vara så att dom som faktiskt har det lite tuffare egentligen är lyckligt lottade eftersom det tar dem djupare in i sig själva?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.