I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

europa runt på 22 dagar

Övrigt - Blandat

2012-04-23 04:45

europa runt på 22 dagar

I sommar ska jag och min flickvän åka eu runt och har bestämt oss för att åka berlin-amsterdam-paris-barcelona-kroatien-ungern. kan bli ändringar dock. men jag hade gärna velat ha tips om ställen du kan besöka i dessa länder. helst någon mega soft coffee shop (för min brud har aldrig rökt) några feta llubbar i berlin. gator,sevärdheter i barcelona ja, u name it!

2012-04-23 14:38

Jag ska återkomma men jag tycker ni borde stryka nått på er lista. 22 dagar är inte mycket då det ungefär blir 3-4 dygn som går bort på självaste resorna. Dessutom (antar att ni tågluffar?) är det inte alls garanterat att man får plats på alla tåg de dagarna man vill åka. Så förvänta er inte att ni kommer hålla er till planen till 100%
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2012-04-23 14:40
tvärtom tycker jag, kläm in några till. Låter som en härlig resa.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Rappare

2012-04-23 15:14
det finns/fanns en serie på MTV där det inte var skriptat fast det var det.. blond Girls.. rika sådana som Satt på restauranger och babblade.. i amsterdam hade dom gått på tops.. gå dit..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe

2012-04-23 15:40
Rekommenderar att gå till Green House i Amsterdam. Rekommenderar även att din tjej provar nått svagare först eftersom det dom har i Amsterdam är the bombdiggidy. Sen rekommenderar jag även att ni köper lite gräs, meckar och sen tar er till en park eller ett museum eller nått. Röker man först får man INGENTING gjort. Man sitter bara å stirrar på sina händer och leker med resten av budden.

I Berlin borde ni kolla in Berghain så klart. Världens kändaste klubb? Om inte: världens bästa techno klubb. Äkta berlinkänsla med bögar med patronbälten fulla med poppers. Öppet mellan fredag och måndag morgon. Annars e det väll obli att chilla runt i Kreutzberg och insupa känslan av Europas mittpunkt.

I Paris måste man ju rekommendera att köpa ett gäng ostar, vindruvor, vin och kex och dra iväg till någon skön park å sitta i solen å ha det romantiskt. Kom ihåg att många parker stänger tidigt på kvällarna.

I Barca kommer festen lösa sig själv.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2012-04-23 17:29
Jabtizemo P23
kanske, tänkte köra mest natttåg. hoppas på det bästa :)
Ja, tänkte det i Amsterdam med iomed att hon aldrig rökat, måste ta det lide chill, röka lugnt & uppleva kulturen i amsterdam wasted. Har varit i Amsterdam innan, men jag blev bara blasted 24/7 i 5 dagar, så har typ inga tips där ö.h.t

tack för tipsen man! Ska absolut kollas opp

2012-04-23 17:29
& ja förresten, vi tågluffar
Rappare

2012-04-23 17:30
green house är ingen favorit.. brukar Va mycket folk.. jag föredrar isåfall barneys shit men inte barneys ställe.. så rekommenderade inte.. green house ligger i red Light oxå så beroende på frugans syn på sexualitet kanske ni inte vill gå dit!! värt att Tillägga.. gå inte in på den brevid green house..

2012-04-23 17:31
aaa, shit! Kommer ihåg den i redlight! haha

Nä, tror hon inte har några problem om var det är, måste kolla in sexklubbar och sånt med fan! Dom är OUT of Control där nere asså.
Rappare

2012-04-23 18:11
dom är normala.. det är vi svenskar som är pryda ;-)

2012-04-23 20:39
haha! Så sant. Men hade varit rätt skönt med tips på ställen som har annorlunda uppträdande & sånt istället för att gå runt och leta då vi bara ska vara där max 3 dagar innan vi drar till paris
Redaktionen

2012-04-23 23:14
kolla in bergen i barca det första ni gör, då får ni en bättre översikt av staden.. gå(!) och sätt er på borgen uppe på montjuic o käka lite matsäck. förmodligen hamnar ni i nån park på vägen o förundras över hur nice allt är. sen när ni knallat ner igen o än en gång är omringade av stadens gator så möts ni i den underbara känslan av att ha bestigit ett berg.

sov siesta o sen ut på gatorna. hooka med skönt folk, inte untzuntzklubbpartypeepz. det finaste är barrundor o avsluta på stranden.

dagen efter när ni är tokbakfulla så packar ni matsäcken igen o drar upp på andra berget o till parc guell... tänker inte ens motivera varför men du kommer tacka mig. speciellt om du ställer dig upp vid korset. det är himmelskt!
namaste

2012-04-24 20:25
Tack så mycket ÅderpåleOne låter som skitbra tips! Längtar somfan till barcelona!

Vi ska åka mellan 20 juni - 12 juli . Ni vet inget som händer i något av dom länderna under tiden? Något speciellt?
Admin

2012-04-24 23:34
Hela slutspelet i fotbolls-EM går under den tiden med finalen den 1 juli. Både Tyskland, Holland, Frankrike och Spanien är med och sannolikheten att samtliga lag blir utslagna är väldigt låg. Snarare lär alla gå vidare och då kan det under matchdagar mycket väl vara jäkligt kul att röra sig ute på stan.

I övrigt kan jag rekommendera att strosa runt i Paris. Riktigt breda gator (man förstår att Hitler inte hade vidare stora problem att bara rulla in Paris...) blandas med sköna smala gator. Sätt er på nåt cafe eller nån bar. När det kommer till rent turistiga grejer så är Louvren faktiskt riktigt bra. Ni lär inte hinna med hela stället på en dag, det är stort. Gå gärna och titta på alla som tittar på Mona Lisa men knappt lägger märke till megamålningen de har i ryggen (som jag inte minns namnet på). Finns en hel del intressanta skulpturer, några av världens tidigaste skrifter i form av lertavlor från sumererna (tänk då att det du tittar på är förlagan till internet ;)). Eller kolla på gamla speglar från Egypten och slås av tanken att någon tjänare kanske bar ut spegeln ur ett rum för 3000 år sedan och såg sin egen avbild för första gången. Eller det där instrumentet i montern har någon spelat musik på när de flesta förmodligen trodde att jorden var platt.

Annat turistigt är att ta sig ner i katakomberna. Det var lite långa köer när vi var där men väl nere var det lugnt. Går kort sagt ut på att man går ner ett par våningar under Paris gator, vandrar runt i trånga gångar och tittar på högar med högar av benrester.

I området kring Eiffeltornet (som f ö är rätt magnifikt på avstånd när det tornar upp sig) finns en del parker där man lätt kan ligga och chilla nån timme i skuggan om solen blir för påfrestande.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?