I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sugen på att "designa" egen skateboard?

Övrigt - Blandat

   

2012-04-11 22:13

Sugen på att "designa" egen skateboard?

Hallå!
En ytligt bekant med mig har bestämt sig för att starta ett skateföretag (?). Aja, nu ska de släppa några limiterade brädor som är handmålade. Han vill att olika konstnärer/konstintresserade skall måla på dem. Märket i sig anspelar väl rätt mycket på den gamla skejtkulturen där det skall trashas och vara lite rebelliskt. Mycket anspelar på satan och provokation. Jag tänkte att jag kunde hjälpa till och leta konstnärer här då jag sett mycket talang i formgivningsforumet som ser ut att vara borta nu? Nåväl, du ska helst bo i stockholm och du får väl en 2-300kr för "besväret" av att ha ditt motiv på en egen bräda. Brädorna kommer förmodligen säljas sedan och en viss procent går till välgörenhet har jag hört. Motivet skall helst anspela på det lite mörkare men undantag görs absolut. Bifoga gärna något ni gjort här innan, sedan kommer väl jag höra av mig ang vilka som valts ut efter jag visat honom detta. Sedan får ni göra en skiss på en brädtemplate och sedan ses i samband med målningen. Så tror jag att det blir iallafall! Jag reserverar mig för fel, är inte helt hundra. Vill bara hjälpa till.

/Acke.

Sfinxen.