I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är det så vanligt med våldtäcks/incest humor i Sverige?

Övrigt - Blandat

   

2012-04-09 16:10

Varför är det så vanligt med våldtäcks/incest humor i Sverige?

Jag har aldrig riktigt fattat det. När jag var liten så trodde jag att det var fel på mig eftersom alla skrattade och förstod direkt poängen med skämtet. Det första jag minns att jag lade märke till var ramsan " incest incest familjefest" och så fnissade folk. Jag visste inte vad incest betydde och frågade en klasskamrat som förklarade det. Jag blev helt förskräckt och kunde inte koppla ihop varför det var roligt. Eftersom jag endast hade bott i Sverige i 3 år så tänkte jag att det måste vara något med språket eller kanske en annan betydelse som jag inte förstod ännu och log artigt och skrattade lite. För det var ju uppenbarligen roligt enligt alla andra.

Sen minns jag att många drog skämt ifrån Yrrol och Lorry. Ett av skämten var en kille som pratade om hur hans pappa brukade komma in i hans rum på natten och hans kompis fattade inte vad han menade och insisterade på att farsan var ute efter hans stereoanläggning. Jag fattade inte den också och fick det förklarat för mig "förstår du inte, farsan knullade ju honom i röven och hans kompis fattar inte det hahahahha". Jag blev i stort sett helt mållös. Här var det igen. Det var så vanligt och utbrett att det var roligt (?!?!?!?)


Jag har inte tänkt på det här på länge men för kanske 5 minuter sen fick jag den här länken av en kompis. Videon har följande förklaring

"Radioteater om kvinnan som anmälde oss så att vi fick punga ut med femtusen kronor, sedan överklagade hon och ville ha MER pengar (verklighetsbaserad!!!). Röster av Pasqua (tack!) och Sadulisten "





Kommentarer som dessa florerar:
"Bra jobbat Pasqua och? Sadulisten!
Kvinnan kommer inte få ett öre mer av Eurocop"


hoppas hon inte får ett? skit


Jag blev nyfiken och ville veta vad det var för busringning/ar som hade gjort henne så upprörd. En av dessa som gjordes av Bubba fanns länkad.

Det var 3 st samtal varav? detta som Bubba ringde kvinnan som vill ha mer pengar: eurocop.nu/samtal-bubba.ogg
RiktigaEurocop


Av kommentarerna, så antog jag att det var något riktigt fjantigt och obetydligt som kvinnan kanske inte borde ha blivit så sur över och tagit så långt som till rätten but noooooo.

Hur kan hon vara en "jävla slyna" som blir upprörd och inte finner det roligt att någon påstår sig smyga och kolla efter hennes 10 åriga dotter i skolan, vet vad hon heter och hävdar att han ska knulla henne samt buttfucka hennes son. Säger att de vet vart hon och hennes barn bor och har lagt påskägg på hennes gård.

Jag tycker fan att det är lite läskigt och obehagligt.

Så snälla ni som har dragit liknande skämt eller finner det roligt. Why man, whyyyyy?!?!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.