I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

när ens bästa vän gått bort...

Övrigt - Blandat

2012-04-02 11:19

när ens bästa vän gått bort...

Igår fick jag reda på att en av mina bästa vänner (Mellanöl här på whoa) har gått bort.
Jag trodde jag skulle fixa att hantera det, men det går inte.
det är kaos i mitt huvud och känslorna bara far omkring i min kropp som en tornado.

Hur går man vidare utan att trasas samman helt?
Jag vet inte vart jag ska ta vägen.
jag behöver era tips och råd whoa.

vila i frid fredde!

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Hangaround

2012-04-02 11:25
Till en början sitter man och låter sig själv bli riktigt ledsen, släppa spärren och låt det flöda.
Det är aldrig lätt, men man kommer igenom det, efter ett tag gör det inte lika ont längre..sysselsätta sig är väl vad man brukar säga åt folk att göra, kanske t.o.m roa sig, försöka iaf.
Poet

2012-04-02 11:25
Tråkigt att höra och jag beklagar sorgen. Vad gick han bort på grund av?

Sysselsätt dig hela tiden, umgås med vänner, gör det du tycker om. Sitter du ensam så kommer du bara tänka.

R.I.P Mellanöl.
At the gates of Eternity...

2012-04-02 11:29
Det är tufft, har 3 vänner som gått bort på några år

Den senaste var väldigt nära vän som jag känt i stort sett hela mitt liv, det som hjälpte mig mycket är att umgås med andra gemensamma vänner, och prata om det.
Inte försöka trycka bort det
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-04-02 11:40
Tillåt dig själv att vara helt fucked- gråta, skrika, hata gud och världen, gå genom hela processen.

Spana in länken- finns olika faser
http://sorg.forum24.se/sorg-post-2.html

Enligt mig så är döden inget slut- det är jobbigt med saknaden dock :/! ... men han är på G mot något nytt, ni ses igen! upp med huvudet till dess!

Andarna mitt bland oss- James van praag
boken har hjälpt mig- kanske den kan göra samma för dig!
You are not your fucking Khakis!

2012-04-02 12:19
Hur går man vidare utan att trasas samman helt?

Du tillåter dig KÄNNA precis allt, hela tiden, oavsett vad det är för känslor som kommer fram,oavsett situationen du befinner dig i, släpp tankar på att du ej kan sitta och tokgråta på en buss när ett minne fladdrar förbi, eller att ilskan börjar flöda för att du ser något på gatan som du associerar med personen.

HAT
VREDE
ÅNGEST
ILSKA
MAKTLÖSHET
SORG
PANIK

Släpp fram det, stäng inte in EN enda av dessa känslor en enda gång, samt omge dig med personer i din närhet du har förtroende för och som du törs visa dig som den du är inför, så pass att du har någon form av bollplank.

------

Förslaget som några nämnt om att försöka sysselsätta sig och ha "roligt" är något du enbart skall göra FÖRUTSATT att du ej måste kompromissa med det jag skrivit ovan.

Lycka till, och jag beklagar sorgen,

2012-04-02 12:51
Du fick reda på att han dog igår och vill redan gå vidare. Släpp den tanken. Gå vidare gör man när man sörjt klart.

Håller för övrigt med alla som skrivit ovan om deras tips.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-04-02 13:00
Förutom råden om att sysselsätta sig, det har iallafall aldrig funkat på mig. Prövade det en gång när jag var skitledsen över en grej, men det slutade bara med att jag byggde upp en massa sorg inom mig och allt kom ut dubbelt så mycket.

De bästa som funkar på mig är att man stänger in sig själv och bara blir cp, gärna med vänner som du kan lita på och klarar av att hantera dig när du är ledsen. Det är alltid skönt med stöd. Någon som inte säger eller gör så mycket utan bara sitter tyst och håller om en.

Försök också tänka att dom känslorna du har nu inte kommer vara där för evigt, även om det känns så nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-04-02 13:41
AneekDivine
Menade kanske inte gå vidare i som att släppa allt och glömma.
Jag vet att jag måste sörja och tillåta mig att göra det, men just nu känns allt så jävla uppochned. mina tankar är inte klara och tårarna bara rinner.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2012-04-02 13:47
tack för alla tips också!

2012-04-02 17:03
men just nu känns allt så jävla uppochned. mina tankar är inte klara och tårarna bara rinner.

Uppochned får det lov att vara, tankarna behöver inte vara klara, låt tårarna rinna och se till att ha på dig en vattentät mascara! :)

Poet

2012-04-02 17:29
Man lutar sig mot dom man älskar och försöker typ hedra minnet på något sätt och tar en dag i sänder...

RIP Fredrik
What I said, yo!

2012-04-02 18:35
Vi är många som sörjer fredde här på whoa vet jag, så vi alla borde ta tips från denna tråden!

2012-04-02 19:01
Vila Ifrid Kommpis!! Du var en underbarperson aka mellanÖl! Hoppas du sistter där uppe nu med alla dom stora och kollar ner på oss!

Döden slutar ett liv , Men den klipper inte relationen" som någon poet har skrivit någoon stans, Det är sant, var han än nu befinner sig så vet alla dom som kände han och vet vem han är en underbar person som forförande finns här omrkring oss!
Surfar runt med min Mac !

2012-04-02 22:51
Beklagar er sorg!

Admin

2012-04-03 00:49
Alla bearbetar på olika sätt. Jag vet inte om det här funkar på alla, men har man nåt man vill säga går det att ligga och ha konversationen själv i huvudet. Vi människor har rätt bra fantasi :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Toastare

2012-04-03 01:22
Vila i frid Fredde...nu har han hittat sitt lugn.

Ta den tid det behövs. Minns honom med glädje och skratt och dela detta. Tillåt dig själv sörja.
Jag skyller allt på Emma!

2012-04-03 03:15
Vem bryr sig? folk dör hela tiden och folk föds hela tiden.

2 utav mina vänner och några familjemedlemmar har dött.
Jag vet inte varför men jag kände absolut ingenting. Minns
bara att det var spännande med begravning första gången.
Det är lite för sent för att göra någonting åt saken just nu.
Du står ju på tur, så umgås med dom levande eller något.

Hare!
Poet

2012-04-03 07:58
Internet: Trollar du eller what's the deal? Okänsligt inlägg när folk är i sorg. Kände inte killen personligen, men ha lite respekt.
At the gates of Eternity...

2012-04-03 08:37
Bara för att du är en person som inte känner något så betyder det inte att alla är såna.

2012-04-03 08:48
Han va en jävligt kul filur.. Har många roliga minnen av honom från whoachatten.
Från den tiden när whoa faktiskt va soft.

Vila i frid

:-(

Skivsamlare

2012-04-03 10:08
Nej, fyfan.. :(

Vila i frid
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2012-04-03 10:41
Det här får man förmodligen inte fråga, men var detta hans egna val på något sett eller var det en olycka eller sjukdom? Kan tänka mig att man reagerar lite olika på om man är förberedd på det innan eller att det kommer som en chock?
Admin

2012-04-03 11:36
R.I.P. gamle Whoa-profil!

2012-04-03 11:51
Vila i frid fredde.. Kan typ inte fatta det.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Moderator

2012-04-03 12:18
Jag har nog inte tagit in det än. vill fortfarande tro att det är som folk snackar. det är så fruktansvärt tråkigt. Men jag är glad för många av de stunder vi fick tillsammans. Vilken jälva toppenkille.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2012-04-03 13:52
Vila i frid, å till alla er som kände honom de blir tyvärr bättre med tiden :(
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2012-04-03 13:56
Jag är helt inne på Legolands spår, det känns bara som det är ett jääääävligt dåligt aprilskämt! men.. ju mer tiden går så inser man ju att det inte är så.
:(

fan min fina vän, vila i frid!
Poet

2012-04-03 14:15
Shit vad tråkigt. :/

Jag brukar snacka minnen (bra som dåliga) med gemensamma vänner, det fungerar för mig.
Jag har ätit pannkaka!
Moderator

2012-04-03 15:21
vila i frid...
//TW
Poet

2012-04-03 16:41
Skålar för kalkylen och minns när vi hade en beef via telefon när vi båda var ca 14-15 bast, om något jag knappt ens minns varför vi hade. Hehe. Hoppas du inte lider mer och jag önskar hans närmaste verkligen all kärlek och stöd som kan finnas. Ni är inte ensamma. Reach out, man är inte svag för det...
What I said, yo!

2012-04-03 17:42
Häller ut lite sprit till helgen.

Sympatiskt snubbe var han, trist att det gick såhär.

Groupie

2012-04-03 19:09
Jättetråkigt. Vila i frid.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Toastare

2012-04-03 22:05
Det känns lite konstigt, för det är nog över nått år sen vi skrev till varandra på Facebook och i typ förförra veckan undrade jag hur han mådde och var inne och kollade på hans profil... :/

Jag skyller allt på Emma!

2012-04-03 22:36
BountyBoo F32

det är skumt sånt där, inte pratat med honom på ett tag, men pratade om honom för bara nån vecka sen.

nä fyfan för det här.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2012-04-04 11:24
Jag pratade också om honom för bara några dagar sedan, har funderar på hur han mår och hade tänkt ring honom nu i veckan. :(

väntar fortfarande på att han ska skriva här i tråden och bara "Vafan, är ni knäppa eller, jag är inte död!"... Jag önskar hela tiden att det inte vore sant.
Admin

2012-04-04 14:42
Det är sånt som tar tid att acceptera. Framför allt är det tråkigt. Jag minns speciellt hans varma mottagande. Det finns människor som kan lära sig vara positiva, glada och allmänna solstrålar kort sagt. mellanöl var en naturbegåvning, en "välkomnandets Zlatan".
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-04-04 21:29
Vad tråkigt! Vi hade ingen direkt kontakt men skrev ofta i samma trådar när jag var som mest aktiv här.

Redaktionen

2012-04-04 21:39
kände honom inte alls personligen men har alltid gillat honom ändå. det säger en hel del tycker jag.

namaste
Lyricist

2012-04-04 23:23
Beklagar er sorg alla som kände honom ! Vill bara säga till dig Emelie jag har varit med om samma sak fler gånger och det är flera gånger för mycket men som dom säger tiden läker alla sår det är jobbigt i början men det blir alltid bättre ! Han har det garanterat bättre där han är nu och jag skiter i vad folk anser och tycker om det men så är det ! Och jag hoppas du kan leva vidare med alla bra minnen av honom och veta att han ler ner på alla hans vänner här och runt om som hedrar hans minne !

MÅ HAN VILA I FRID JAG SKÄNKER EN TANKE TILL HANS FAMILJ OCH VÄNNER !
THAT´S A WRAP BATTLE!
www.streetsofgothenburg.se
The one and only AMOBANGI!
Moderator

2012-04-04 23:51
Rest in peace Mellanöl..
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu
Producent

2012-04-05 00:02
internet skrev:
Vem bryr sig? folk dör hela tiden och folk föds hela tiden.

2 utav mina vänner och några familjemedlemmar har dött.
Jag vet inte varför men jag kände absolut ingenting. Minns
bara att det var spännande med begravning första gången.
Det är lite för sent för att göra någonting åt saken just nu.
Du står ju på tur, så umgås med dom levande eller något.

Hare!

Mm.. Men det beror på att du är trasig och känslokall pga dina erfarenheter. Shit happens when shit goes down. Dock tvivlar jag på att resten av tråden är särskilt intresserad av din åsikt i och med att de kanske inte är eller tänker som du. Tänk efter nästa gång du postar ett dylikt idiotinlägg.

Mods borde rensa?

//

2012-04-05 00:04
Jag kände honom inte utanför whoa, men han har alltid varit en skön person och någon jag kännt som en riktigt genuin människa. Detta är riktigt tråkigt... R.I.P.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Hangaround

2012-04-06 13:44
Kände inte heller honom personligen men minns honom med värme som whoaprofil. En rolig, varm och löjligt vacker kille som förhoppningsvis har kommit till ro och kan vila ut.

Mina tankar finns hos hans nära och kära.

2012-04-06 15:24
Som många andra här kände jag honom inte men alltid betraktat honom som en trevlig person.

En av mina närmre kompisar gick bort i en bilolycka när jag var 18. Vad som hjälpte mig enormt mycket under den tiden är att vara med folk som också kände honom, om detta är möjligt. Låt tårarna rinna och skriken komma. I övrigt är det bara tiden som gör att smärtan bleknar.

R.I.P Mellanöl.
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2012-04-08 11:31
Idag är det en vecka sedan jag fick reda på att mellanöl gått bort.
jag går sönder varje gång jag kommer på att jag aldrig kommer få träffa honom igen.
mitt hjärta är helt sönder trasat och jag vet inte om jag någonsin kommer komma över detta!

Tack alla som skrivit.
<3