I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det har dragits över tusen spänn från mitt kort, hjälp!

Övrigt - Blandat

2012-03-25 21:42

Det har dragits över tusen spänn från mitt kort, hjälp!

Gick in på swedbank och skulle kolla hur mycket pengar jag hade. Jag hade fått ganska mycket pengar från mina föräldrar några dagar innan som jag skulle köpa skor och kläder för osv. Jag hade i alla fall över tusen spänn, gick in och kollade nyss, nu har jag 150 kr!

Det stod att det hade dragits idag, det stod bara "överföring". Det stog inte vart det hade blivit överfört. Det står också att det är två Reserverade belopp.

Jag fattar ingenting, vart har mina pengar tagit vägen?

Evangeliet
Moderator

2012-03-25 22:02
Det låter konstigt att du inte kan se var dina pengar har hamnat. Bäst är nog att gå till banken det första du gör imorn och fråga hur det står till. De borde kunna se precis var dina pengar håller hus.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Moderator

2012-03-25 22:52
Ja precis, går du till banken så ser dom direkt vart dina pengar har hamnat.

Reserverade belopp är pengar som du redan handlat för. Ibland dras dom upp emot 1 vecka efter att du har handlat.
//TW

2012-03-26 00:08
Reserverade belopp är pengar som du redan handlat för. Ibland dras dom upp emot 1 vecka efter att du har handlat.

Jag hatar det där, men är herre på täppan när man kollar kontot, sen är man black när man drar kortet en kvart senare
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-03-26 12:01
Jag hatar det där, men är herre på täppan när man kollar kontot, sen är man black när man drar kortet en kvart senare

haha mm, taxi resor och krogen brukar ju ta nån dag. Alltid lika kul att märka att 2k har försvunnit
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Moderator

2012-03-26 13:08
aa precis, har hänt mig nå gång^^ Taxiresorna dras ofta någon dag efteråt.
//TW

2012-03-26 13:41
Har du köpt busskort nyligen?
Förra året köpte jag SL-kort för 90 dagar och tänkte inte mer på det. Nästan ett halvår senare ser jag att det har dragits 1500 kr från mitt konto. Jag blir ju ganska nervös och ringer banken och då säger de att det är pressbyrån som har dragit. Jag ringer till dem också, och de säger att det hade varit något fel i deras system som gjorde att pengarna drogs först nu.

Jag vet inte vad som var mest skrämmande, att det kan fungera så eller att jag inte märkte att pengarna inte dragits från kontot när jag köpte kortet.

2012-03-26 17:50
Parkeringsautomater som tar kort är också djävulens verktyg,
Parkering Malmö debiterade mig för 4 månaders parkering på ett bräde... det blev en rejäl slant, och vatten & bröd resten av den månaden ...