Att göra slut!
Jag har nu varit tillsammans med en kille i 3 månader och jag känner lite att jag har gett mig in i något som jag inte var helt 100 på. Vi lärde känna varandra i juni förra året och har sedan dess bara varit kompisar. Sen ett tag innan jul så började vi "träffa" varandra på annat vis och därifrån gick allt väldigt snabbt. Så nu sitter jag här med en pojkvän som jag inte vet om jag är speciellt kär i. Jag tycker om honom men saker han gör stör mig något fruktansvärt. t.ex att han dricker rätt mycket och ofta och att när vi är ute och han blir lite för full så hamnar han i slagsmål vilket jag tycker är oerhört avtändade ocu onödigt. Har pratat med honom om detta och då har han svarat "Jag tänker inte backa när någon börjar bråka med mig". och jag har då sagt att jag inte tycker om det och att han får sluta med det. Men nu sist (i fredags) så hände det igen och jag bara kände hur allt dog. Jag ser inte att han kommer ändra sig och jag vill inte vara i ett förhållande där jag inte är med 100%. Det dumma är nuatt vi har bokat biljetter för att hälsa på i Sverige den 18-22 april, men jag vet inte om jag klarar av att va tsm med honom så länge till:S Vad fan ska jag göra?:(
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Och att han dricker rätt mycket menar jag typ "köpte några kalla idag till fotbollen" eller jag ska bara ta några öl med några kompisar efter jobbet. vilket är typ 5 gånger i veckan. jag tycker det känns jobbigt eftersom jag själv inte dricker så mycket, knappt 1 gång i veckan:S Nu är han på kurs för att jobba på en olje rig och samma dag som han kom (söndgs) så köpte han några öl till hotellet och sen igår så var han på pubben och blev full med några från kursen. överreagerar jag? Eller kanske bara stör mig påt för att jag inte är sådär störtförälskad i honom.
Battlerappare
2012-03-20 15:39
Du överreagerar inte. Orka vara med någon som dricker hela tiden och dessutom hamnar i slagsmål. Verkar som att han är väldigt omogen. Dumpa honom och säg att resan inte blir av. Du kan alltid sälja biljetterna på blocket eller nått.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Eller så åker jag själv!
Battlerappare
2012-03-20 16:19
well, en inbokad resa kan ju inte avgöra att ni ska fortsätta, om det känns så fel för din del. sen att han dricker så mycket är kanske ett problem som han borde ta tag i (om ni väljer att bryta upp kanske det blir en väckarklocka för honom, vad vet jag)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är han också svensk? Det där med att han hamnar i bråk hela tiden är ett varningstecken. Om han är därifrån eller har bott där länge förstår jag drickandet till viss del eftersom det är en annan kultur, men att hamna i slagsmål var och varannan gång för att visa sig tuff är definitivt inte bra. Har du inte känslor för honom så har du inte det, och mår du dåligt av det ska du inte låsa upp dig vid honom.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Precis åk själv och gör slut! En vän till dig kanske kan köpa biljetten av han. Om du ej vill åka själv...
Redaktionen
2012-03-20 17:26
empire dödade tråden
namaste
Är han också svensk? oj! varför haka upp sig på härkomst? Alkohol är inte något "svenskt" beteende. Usch vad jag stör mig på folk som håller på sådär.
Aneek, jag frågar eftersom hon bor i england...
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
AneekDivine skrev: Är han också svensk? oj! varför haka upp sig på härkomst? Alkohol är inte något "svenskt" beteende. Usch vad jag stör mig på folk som håller på sådär.Tror han menade mer om han är svensk som jag eller om han kommer från där jag bor vilket är London. Där alkohol spelar en annan roll och mer accepterat som en social grej efter jobbet.
Han är skotte och där är tydligen värre än i Londond. Men jag tycker fortfarande inte det är okej då nästan ingen av mina andra engelska vänner dricker på så vis som han gör.
På något vis tycker jag det är pinsamt att göra slut med honom innan vi åker o träffar min familj. "Nä han dricker för mycket och hamnar i bråk". Jag skäms faktiskt:S
spelar ju ingen roll om det är accepterat i kulturen om man själv inte gillar det. jag skulle typ inte bli troende i vartikanen bara för att det är rätt "heligt" där... gör slut. det är lite oärligt att vara med någon och inte gilla det.
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
På något vis tycker jag det är pinsamt att göra slut med honom innan vi åker o träffar min familj. "Nä han dricker för mycket och hamnar i bråk". Jag skäms faktiskt:S Pinsamt vore väl att fortsätta att vara tillsammans med denne slagskämpe.
Battlerappare
2012-03-20 18:13
Hörde ni inte, jag har redan dödat tråden. Lay off
Vad fan ska jag göra?:( Stanna hos honom och drick mer! Eller är det mer en intressekoll inför att bege sig ut på marknaden igen?
Spoiler ignorera mig om du vill jag har bara tråkigt
Moderator
2012-03-20 23:27
Det skulle ju bli ännu pinsammare om han blir full och odräglig/bråkig inför dina föräldrar.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Ok om han blazade.. Men alkohol är djävulen...
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
At the gates of Eternity...
Säger som Blu Cantrell: When love hurts it won't work. Så jävla äkta.
Vad hände med Blu Cantrell egentligen?
BC99 P28
Efter att lyften och blekningarna gått lite väl utför byte hon karriärsinriktning:
Vet att kvinnan är typ 157 år gammal, men jag tror jag hade trots allt :P
Fan, jag kan inte förmå mig själv att göra det:( Hatar sådana här saker. Vill bara säga "jag gör slut med dig" och sen lämna det. som man gjorde i lekis, typ skicka en lapp eller be en kompis haha!
Moderator
2012-03-23 14:13
Bete dig som ett jävla as så kanske han dumpar dig före? Och nu menar jag inte sådär lite som att slänga ur sig dumma kommentarer. Flippa totalt, skrik på honom, kissa på mattan, rita fula saker på väggarna, bli för full och ragga på andra. Nä, jag vet inte, kanske inte är det rätta sättet att gå till väga. Ta modet till dig och säg det. Dra inte ut på det. Eller, skicka en lapp eller be en kompis göra slut åt dig. Sen är problemet ur världen. lycka till!
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Fan, jag kan inte förmå mig själv att göra det:( Hatar sådana här saker. Vill bara säga "jag gör slut med dig" och sen lämna det. som man gjorde i lekis, typ skicka en lapp eller be en kompis haha! En av få fördelar med att vara kvinna: Även om det är du som dumpar din partner så är det alltid synd om dig! :P
Haha okej? Anlednignen till att jag inte kan förmå mig själv att göra det är för att jag inte gillar att göra folk ledsna:P Ser inte att det är riktigt synd om mig faktiskt:)
Moderator
2012-03-23 15:55
Gör slut via ett sms och ignorera sedan all kontakt från hans håll totalt. Fegt och omoget men gets the job done.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Det är ju helt stört omoget! haha. Skulle inte tillåta mig själv, även om det är enklast så:P
Battlerappare
2012-03-23 19:40
Du får väll göra en ny tråd om sätt att göra slut
Lacroix : Antingen gör du honom ledsen (men han kommer repa sig) för ett tag genom att göra slut med honom. Eller så gör du dig själv ledsen att fortsätta vara tillsammans med killen. Varför gör du detta så komplicerat haha?
Äh är han skotte så ska grabben fan få supa och slåss hur mkt han vill. Passar det inte är det bara att flytta hem och hitta en trevlig metrosexuell svensk "man".
??? ???
ItalianStallion skrev: Äh är han skotte så ska grabben fan få supa och slåss hur mkt han vill. Passar det inte är det bara att flytta hem och hitta en trevlig metrosexuell svensk "man".Coolt sagt.
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
Jo kände mig nästan lika häftig som dig när jag skrev det där faktiskt.
??? ???
Uppdatera tråden nu då ;)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
De är säkert förlovade nu istället.
Battlerappare
2012-03-25 15:34
Va otrogen, se till att han får reda på det. Enklast så
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
hahhaahaha vilken jävla tråd! Sitter och jäser på folks kommentarer, men det trollas för lite! This ain't whoa :(
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
fbws skrev: hahhaahaha vilken jävla tråd! Sitter och jäser på folks kommentarer, men det trollas för lite! This ain't whoa :(Kanske för att jag inte var så rolig att trollas med?
Kan dock meddela att det nu är gjort och jag är fri som en fågel:)
Det är dock inte på riktigt förrän du har ändrat civilstånd på whoa!
Moderator
2012-03-27 23:33
Hur gick det att göra slut då?
Lacroix F23 finns här för dig <3 (L)
"life's a garden, dig it."
gör slut och avboka resan?
Svanspelle - Jag har inte ens tänkt på att byta haha! Kaptenkrok - Det var helt fruktansvärt jobbigt. Balhoo - Thanks ol' buddy,ol' pal. haha. Bff;)
Berätta mer, här måste vi få alla snaskiga detaljer ;)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!