I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Anonyma städer

Övrigt - Blandat

Poet

2012-03-06 14:16

Anonyma städer

Jag är en geografi-nörd och tanken slår mig ibland när man hör vissa städer, som är relativt stora och man tänker "Wow, jag vet ingenting om den staden!". Jag kan peka ut samtliga ställen på kartan, men jag vet ändå inte så mycket om staden. Jag kan tex mer om New York (trots att jag aldrig varit där) än vad jag kan om tex Kristianstad.

Malmö var exakt på det sättet för mig innan jag flyttade hit. Fast jag måste säga att Malmö blivit mycket mer känt de senare åren av olika anledningar. Men innan Timbuktu och Zlatan så var det riktigt anonymt för mig. Jag visste bara att det var Sveriges 3'e största stad, de snackade skånska och att Skurt spelades in här hehe. Men jag kunde inte riktigt få en bild av hur Malmö såg ut.

Så jag tänkte man kan skriva lite städer här, svenska och internationella, som man tycker är helt anonyma för en och kanske det finns någon här som bor/bott eller kanske varit i den staden man anser vara anonym, som kan berätta lite hur livet är i dessa städer? :)

Nationellt:

Växjö: Jag har till och med varit i Växjö en gång, har INGET minne av hur det såg ut... alls :S

Västerås: Gurkstaden! :) Vet att ni har typ en skyskrapa och massa syrianer.

Linköping: Något med lejon? Hockeylag?

Internationell:

Chicago: Jag vet att det låter märkligt, varannan sitcom när man var yngre utspelade sig i Chicago. Av någon anledning ska alla julfilmer utspela sig i Chicago också. Men jag kan fortfarande inte tänka mig hur det ser ut.

Washington DC: Ok, vita huset. Och sen? Vad är deras mest kända gata liksom?

Liverpool: Beatles, ja. Sen?

Madrid: Spaniens huvudstad. Med nästan 3,5 miljoner invånare så kan jag fortfarande inte nämna en endaste byggnad, gata eller landmärke i Spaniens största stad.

Toronto: Trots att jag bott där så tycker jag Toronto är riktigt anonymt i internationella sammanhang. Det snackas mycket Maple Leafs och som basketfan så har jag alltid Raptors i minne också. Lägg till CN Tower så tar det slut.

At the gates of Eternity...