I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Möte med chefen

Övrigt - Blandat

2012-03-01 21:20

Möte med chefen

Såhär ligger det till, jag pluggar på universitet och har arbetat på ett ganska stort företag varje sommar i snart 3 år. Arbetet gäller alltså endast under sommarn när jag har ledigt från pluggandet. Häromdagen ringde dock en av mina chefer och erbjöd mig ett vikariat under sommaren för hennes position (finns några till som har samma level av "chefgrad").

Hon sa att de som sökt den tjänsten ansågs inte vara lämpade och de tycker att jag är det. Självklart sa jag att det låter väldigt intressant och att jag kan tänka mig att ta det erbjudandet.

Nu över till min fråga, hon ringde idag och sa att hon och den högsta chefen gärna ville träffa mig imorgon. Så jag gav ett klockslag och mötet blev spikat. Nu undrar jag vad de vill få ut av mötet imorgon? kommer jag att bli ställd en massa frågor, typ som en anställningsintervju? kan jag ta upp lönefrågan?

Vill vara mer förberedd på morgondagen, är det normalt att man ställer intervjuliknande frågor till någon som redan jobbar för företaget. Att de frågar mig betyder ju att de redan anser att jag är lämpad för arbetet och således borde man inte behöva ställa frågor? om jag inte svarar de som förväntas, tar man tillbaks erbjudandet då?

Massa funderingar och rörigt skrivet, sorry

och vem fan är du?

2012-03-01 21:30
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-01 21:33
^ What he said.
Intressepenisen hårdnar!
Producent

2012-03-01 22:02
den mellanchefen kanske inte har befogenhet att anställa nån "bara sådär", och vill därför introducera dig för the baws för ett godkännande

oavsett vad så är det ju alltid bra att ha lite smarta svar på lager, men viktigast är väl att du verkar seriös och peppad
 https://soundcloud.com/jakkthemixer
Producent

2012-03-01 22:03
alltså, hon kan kanske inte anställa någon på en lika hög tjänst som hennes egen
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2012-03-01 22:59
The Jakkhamer

Exakt vore bra med bra svar på lager, men vilka frågor kan tänkas dyka upp?
och vem fan är du?

2012-03-02 00:01
nej det är ingen intervju, det kommer förmodligen mer vara en presentation. Du ska vara trevlig, snacka lite blaj, beröma dig själv lite, ta en kopp kaffe, sen är det klart.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-03-02 08:52
är det normalt att man ställer intervjuliknande frågor till någon som redan jobbar för företaget.

Ska du få en position som innebär mer ansvar och liknande så är det klart att din arbetsgivare vill utvärdera om du är rätt person för tjänsten.

Samtidigt är tonen som regel mjukare när det rör sig om folk som redan jobbar inom företaget och sålänge du inte gör bort dig fullständigt så borde det ju gå vägen, särskilt om det inte har några andra kandidater.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2012-03-02 10:02
Jag tror dom vill ha en trekant. Se till att vara nyduschad, nyrakad och lukta gott.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.