I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uttråkad och gick hem första dagen på jobbet... hjälp snälla

Övrigt - Blandat

Producent

2012-02-08 10:37
Byt om du inte känner dig trygg och skit fullständigt i vad andra säger.
I dont have to die, to go to heaven.
Poet

2012-02-08 12:44
Första dagen på senaste jobbet så hade jag sovit 1 timme och morgonen bestod av att städa toaletter, visst stod jag där och hatade livet men klart som fan att man gjorde skiten iaf.

Dock kan jag relatera till hemtjänst jobb då jag praktiserade på ett sånt ställe när jag var 14 och det var fucking nasty, hatade stället och bytte efter 3 dagar. Men som sagt jag var 14 då, om jag fick samma jobb nu skulle jag inte gå hem första dagen måste slita lite för cashen
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2012-02-15 19:12
okej det här är vad jag utrönt.. du hoppade av skolan, har tydligen haft flera chanser från rätt förstående föräldrar som vill att du ska få tummen ur, och samma föräldrar verkar ha blivit trötta på sin lilla gullegosse eftersom du blir lite tjött och gjinig vid minsta uppförsbacke.

förstår hela grejen med att alla inte kan göra allt, att vissa inte gillar bajs osv. men oftast brukar det vara så att de som vet vad de tycker om att jobba med i alla fall fucking FÖRSÖKT jobba med vad det nu kan vara. Vad gjorde den här lillen? Dök upp på ett jobb i två timmar och sen drog han därifrån för att någon fes?

hajar att du är rätt uppgiven på det mesta som har att göra med jobb, men ryck upp dig fan. eller fortsätt köra din grej, kolla hur lycklig du blir av det. men framförallt vill jag hålla med den som sa att jobbet inte handlar om DIG och vad som gör DIG lycklig, det är ett sätt att få ihop cash.

2012-02-16 22:56
Varför ska du va glad för "det jobbet du får" ? FUCK d jobbet! Skulle aldrig i livet jobba med något jag tyckte var tråkigt och inte trivdes med det är inte värt nåra pengar i världen att känna så inför sitt jobb.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-02-16 23:27
StarNate_ F28

Du skulle inte ens ge det en dag eller två? Inte en vecka? Vad jobbar du med?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-02-16 23:39
på statistiska centralbyråns hemsida, orkade inte titta så länge efter nyare statistik, så låg arbetslösheten i sverige år 2010 på 25,2% i åldrarna 15-24 vilket trådskaparen passar in. trivs inte? vad fan tror folk liksom? jag vet inte, kanske har folk värsta kontakterna med 100 tal softa jobb att välja mellan. fattar inte hur det kan sticka i folks ögon när de läser att det finns andra som blir irriterade på efterblivet beteende där man sticker hem från jobbet första dagen, efter 2 timmar, för att det var tråkigt och äckligt...

2012-02-16 23:41
... inget fel på att inte vilja jobba eller så. bryr mig inte. men gnäll inte om du nu fått ett men är för fin för det..

2012-02-17 20:45
VRGNHNS:

Handlar inte om att det är just ett jobb inom äldreomsorgen han inte trivs med, utan att han inte trivs med just DET jobbet. Tycker man att det är äckligt med gamlingar osv så tror jag inte att han kommer må bra av att jobba med det..det är inte så att det är det enda jobbet som finns eller som han kommer kunna få.

Jag jobbar som lärare.

2012-02-20 13:30
Visst fine, skit i jobbet men sitt för fan inte och gnäll sen över att du inte får något jobb. Det finns en stor poäng i att det är lättare att få ett nytt jobb om du redan jobbar och visar att du inte är helt oduglig på arbetsmarknaden. Dock verkar det ju inte alls vara din bransch så sök dig någon annan stans.

2012-02-20 17:57
StarNate_ F28

Ok, ska inte skapa nån diskussion om det men tycker du ändå inte att man kan ge saker lite längre tid än en halv dag? Har själv jobbat som lärare och försökte mer motivera mina elever att öppna boken än att bara byta ämne för de tyckte det sög...

2012-02-20 17:58

2012-02-20 23:30
Buhuuu! det är jobbigt att gå i skolan och få en utbildning så ja kan göra de ja vill! Buhuu det är jobbigt att söka jobb utan utbildning! Buhuu! Det är jobbigt att jobba! Mamma tjatar... Jag vill bara spela krysslåda hela livet...

Du har inte möjligheten att vara kräsen, skit i jobbet om det är så deprimerande, men gnäll inte så jävla mycket. Du kommer ALDRIG att lyckas med något om du inte kan bita ihop 8 timmar med något som inte är kul.

Kan rekommendera hantverkaryrken, men då får du nog kamma till dig lite först. Här daltas det inte.